• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Rewner skrev 2022-08-05 10:27:06 följande:

Sophie: Hur många dagar har du kvar till BIM? Håller tummarna för att det inte är skengraviditet du känner av.

Är på BIM -4 idag tror jag, så börjar närma sig! Man blir onekligen mer nervös när man upplever så många symtom också, men är som sagt med största sannolik bara kroppen som lurar en. Tack för tumhållningen <3
  • Sophiee92

Pinkflower, skönt att han ändå är positivt inställd till det :) det är ju som du säger ett sätt att komma framåt i processen. Får man fråga vilken klinik ni valt? Vi var på Cevita Care och tyckte dom var väldigt bra :)

• Sophiee92

Okej hörni, här kommer en bild med blod så hoppas ingen är känslig! Jag tänkte att jag måste fråga er då ni är så kunniga på allt. Igår kväll på CD 8-9 fick jag nämligen en liten blödning efter vi haft sex, det var väldigt ljusrött som ni kan se på bilden. Tror aldrig det hänt förut :O någon som haft liknande mellan ÄL och BIM? Kan det vara en nidblödning eller greppar jag efter halmstrån! Kan en nidblödning komma efter samlag eller är det i så fall tecken på något annat?

• Sophiee92

Tack för ni svarat. Tror inte det kan vara en nidblödning ändå men aldrig fått så innan :( ska försöka att inte få upp förhoppningarna nu, förstår att allt jag känner lika gärna kan vara normalt i en vanlig cykel.

Åh vad tråkigt Dalarna :(( Men nya tag nu <3 spännande med inositol. Jag tänkte också prova nu nästa cykel!

Evelina och Dalarna, vart har ni beställt Inositol och vilken styrka/mängd? måste nog lägga en beställning idag om det ska hinna komma innan BIM. 

• Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-08-05 16:00:41 följande:

Vad tråkigt att mensen kom Dalarna :( men skönt att det ändå känns okej! Jag tar inositol hela tiden, gör inget avbrott efter ägglossningen. Vet inte om det är meningen att man ska göra det?

Sophiee92 håller tummarna stenhårt för nidblödning! Ägget fäster väl 5-10 dagar efter ägglossning ungefär, så det stämmer ju absolut tidsmässigt :) 

Åh tack!!! Vill så gärna våga hoppas men känns helt omöjligt att det skulle ha lyckats för mig denna gången... Tack för stödet jag får från er! 
  • Sophiee92
    evelinagra1 skrev 2022-08-05 17:15:15 följande:

Sophie: jag beställde från gravidkollen, jag beställde pulver men tror det fanns även i tablettform om man hellre föredrar det, tog 4g om dagen så det var 8 skopor 

Är det som som heter MYO inositol pulver 200g?
  • Sophiee92

Okej :) tack

Ni som tar/tagit Inositol, börjar man på CD1 och sen hur länge fortsätter man?

• Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-08-05 22:10:49 följande:
    Jag börjar från cd1 till ägglossningen har varit. Men såg ljm91 tar det hela tiden. 
    Ah okej! Sökte på nätet och fick upp en källa (från en blogg dock) men som skrev:
    "Du som försöker bli gravid och använder Inositol för att öka chanserna, ska endast äta Inositol tills din ägglossning. Om mensen kommer kan du börja äta på nytt tills nästa ägglossning"

Så jag kommer nog också äta det då fram till ÄL. Vilken dos tar ni?
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-08-06 09:08:25 följande:

Sophie; jag tar 4 gram varje dag. Har köpt från gravidkollen i pulver form. Blandar ut det i saft eller juice. Testade mjölk men det blev så sött tyckte jag. 

Okej :) åå kan tänka mig det blev väldigt sött att Blanda ut i mjölk. Köpte du också den som heter MYO?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?