Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Tack snälla ni för hjälpen! jag får fundera på hur jag ska göra.. det känns läskigt att sluta med den samtidigt som det hade varit väldigt skönt att inte behöva tänka på det och sen blir det ju också ganska dyrt och onödiga pengar om man ändå klarar sig utan.. kanske kan trappa ner och bara smörja en gång om dagen så går det inte lika mycket kräm iallafall.

men vad tråkigt ljm :( jag hoppas att det inte kommer något mer <3

• evelinagra1

Ja så kanske det är ljm! Jag har dålig koll faktiskt.. jag ska på ultraljud på måndag :)

så himla tråkigt att mensen kom :( <3

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-09-07 20:21:21 följande:

Härligt att det snart är dags för ultraljud evelina, hoppas du får några bilder med dig därifrån :) är du fortfarande orolig eller har det lättat lite?

Dalarna, spännande med testet, vad är det för typ av test? Min sambo gjorde ett där man blandade några vätskor med sperman och sen skulle det ändra färg, sen skulle man jämföra provet med en färgkarta för att se resultatet. Var olika nyanser av lila och rosa vill jag minnas. Ganska svårtolkat tyvärr för färger stämmer ju sällan helt överens med en bild liksom. Hoppas att din sambo får bra resultat!
    Kanske lite skönt också att det inte bara var guld och gröna skogar att vara barnvakt? Minns att jag kände så i somras när jag och sambon var barnvakt över en helg, har nog aldrig njutit så mycket av tystnaden sen haha xD

Rewner, jag har funderat på att bara tempa kring ägglossningen. Kanske får prova det och se hur det känns :) man slipper ju lite stress i lutealfasen i alla fall, går inte att analysera huruvida tempen stiger eller inte. Vad tråkigt att ditt test var negativt, hoppas att det bara var för tidigt och att du plussar fint till helgen!

jag är tyvärr fortfarande jätte orolig.. lånade faktiskt en sån doppler som man kan lyssna på hjärtljud av en kompis idag, kanske dumt egentligen men ska absolut inte använda den mycket!! Men jag testade den idag trots att det är lite tidigt, hörde inget hjärtljud men kunde hjärtljuden på skärmen som kom upp i 130, jag har tydligen bakåtlutad livmoder så kommer troligtvis ta lång tid innan jag kan höra något hjärtljud, nu känner jag mig lite lugnare efter att jag gjorde det iallafall så nu ska jag lägga undan den och inte röra den på ett bra tag
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-09-07 21:55:34 följande:
    Skönt att få oron stillad just nu i alla fall :) jag kan tänka mig att det kanske skapar extra oro i onödan om man använder dopplern och inte lyckas hitta hjärtljuden. Det behöver ju inte bero på att det inte finns några hjärtljud liksom :) vilken vecka är du i nu?
    Ja det kan nog verkligen skapa oro! Jag får dock så inställd på att inte höra något med tanke på min livmoder ligger, barnmorskan fick nästan använda våld för att se något på ultraljudet haha..
    nu är jag i vecka 11 <3
  • evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-09-08 07:31:18 följande:

LJM beklagar mensen <3 Nu får du iaf hjälp med ägglossningen och även på resten av resan, nu är ni inne i det ändå och ett steg närmare :) 

Signe det är nog inte fel att balansera ut ph värdet där nere. Vi har testat så många tokiga grejer hittills så det hade känts som ett av de mer normala sakerna att testa haha. 

Dalarna vad starkt att vara barnvakt åt så små barn! Det är i de stunderna man är lite glad över att man fått mer sovmorgon och mer tid med sin man innan man går in i det själv haha. 

Rewner beklagar negativt test :( Hoppas det bara är tidigt. 

Evelina allting kommer säkert vara jättebra, oroa dig inte <3 :) Se till att få lite fina bilder på ditt ultraljud. Ska ni gå ut med det efter v 12? 

Några av våra närmsta vänner vet faktiskt redan för dom vet om att vi försökt väldigt länge. min mamma vet också och pappa ska vi försöka berätta för i helgen då vi inte hinner träffa honom innan vi åker utomlands och sambons föräldrarna och bror med familj får bli när vi är utomlands då vi är där med dem, tack för eran pepp här inne oavsett vad det gäller! hur hade man klarat denna resan utan er? <3
  • evelinagra1

Är inne och läser här varje dag, är så nyfiken på hur det går för er! 

vad skönt ljm att ägglossningen blev tidigare än vanligt denna månaden! Och kul att du och Dalarna synkar cyklarna igen! 

Håller verkligen tummarna för er alla att ni får ett plus snart <3

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-10-01 10:20:43 följande:

Hur går det för dig evelina, hur mår du? <3

När blir BIM för dig Dalarna, typ 11/10 någonting eller? För mig blir det 16/10, på en söndag denna gången vilket känns så skönt. Hade sån ångest förra cykeln av att ha BIM på en vardag.. Men ser inte fram emot de där sista dagarna innan BIM, de brukar vara mest ångesfyllda för min del.

jag mår bra! har lite problem med yrsel men annars är det bara det vanliga, anfåddhet etc. Går in i vecka 15 idag! tiden går så fort men ändå så långsamt Tungan ute

• evelinagra1

Jag har försökt googla men hittar inte så mycket.. har ju tagit progresteonkräm och håller på att trappa ner men är så himla rädd att jag ska få missfall, men det ska väl gå bra att sluta med krämen om man trappar ner? 

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-10-02 10:54:40 följande:
    Förstår din oro. Man kan trappa ned sakta. Tar du en pump morgon och kväll? Man kan försöka trappa ned med en halv pump i veckan. 
    Men fråga mood mama vad dom rekommenderar. 
    Innan tog jag två pump på morgon och kväll nu har jag trappat ner till 1 pump morgon och kväll, smart jag kan ju maila dem! tack! 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?