LJM91 skrev 2022-09-07 20:21:21 följande:
Härligt att det snart är dags för ultraljud evelina, hoppas du får några bilder med dig därifrån :) är du fortfarande orolig eller har det lättat lite?
Dalarna, spännande med testet, vad är det för typ av test? Min sambo gjorde ett där man blandade några vätskor med sperman och sen skulle det ändra färg, sen skulle man jämföra provet med en färgkarta för att se resultatet. Var olika nyanser av lila och rosa vill jag minnas. Ganska svårtolkat tyvärr för färger stämmer ju sällan helt överens med en bild liksom. Hoppas att din sambo får bra resultat!
Kanske lite skönt också att det inte bara var guld och gröna skogar att vara barnvakt? Minns att jag kände så i somras när jag och sambon var barnvakt över en helg, har nog aldrig njutit så mycket av tystnaden sen haha xD
Rewner, jag har funderat på att bara tempa kring ägglossningen. Kanske får prova det och se hur det känns :) man slipper ju lite stress i lutealfasen i alla fall, går inte att analysera huruvida tempen stiger eller inte. Vad tråkigt att ditt test var negativt, hoppas att det bara var för tidigt och att du plussar fint till helgen!
jag är tyvärr fortfarande jätte orolig.. lånade faktiskt en sån doppler som man kan lyssna på hjärtljud av en kompis idag, kanske dumt egentligen men ska absolut inte använda den mycket!! Men jag testade den idag trots att det är lite tidigt, hörde inget hjärtljud men kunde hjärtljuden på skärmen som kom upp i 130, jag har tydligen bakåtlutad livmoder så kommer troligtvis ta lång tid innan jag kan höra något hjärtljud, nu känner jag mig lite lugnare efter att jag gjorde det iallafall så nu ska jag lägga undan den och inte röra den på ett bra tag