• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-09-04 17:37:38 följande:

Varning för deppigt inlägg. 
    Hur ska man kunna få vidare nu? Jag känner jag är på en mörkare plats. Jag har inte gråtit men känner med så nedstämd. 
    Jag gör så mycket för att förbättra chanserna. Jag tar inositol, vitaminer, bisolvon, ägglossningstest, tempar, men planlägger för att ha sex så bra som möjligt. Förra månaden, träffade vi sexet så perfekt. Vem som helst kunde ha blivit gravid, men inte jag. 
    Visst jag snusar, dricker en kopp kaffe per dag, köper snabbmat ibland, har lite extra kilon men är inte super överviktig. Väger ca 80 kg på 168 cm. Min sambo snusar, dricker mer kaffe, han är smal osv. 
    Folk kan knarka och va alkoholister och blir gravida ändå. De senaste månaderna har jag ändå varit lugn då jag haft hoppet vi kommer bli gravida snart, vi har ju ändå lyckats två gånger. Men nu känner jag inget hopp, ser inget barn i framtiden. Va precis och såg på ett hus med 3 sovrum. Varför köpa det huset? Det kommer ändå bara vara vi.. 

Vi är MÅNGA (många fler än i denna tråd...) som försöker och försöker men inte lyckas trots goda chanser utåt och med sex på rätt dagar. Så du är verkligen inte ensam. Jag vet precis den deppigheten som slår en dom första dagarna av mens, fruktansvärd, men precis som Fyrklövern skriver så kommer det komma ljusare dagar. Kom ihåg att dom är första dagarna är alltid värst. Och helst ärligt, du har varit gravid 2 gånger senaste året så jag är helt säker på att det kommer lösa sig för er i sinom tid <3
  • Sophiee92
    Fyrklöverns skrev 2022-09-04 18:02:34 följande:

Jag känner med dig <3 Ditt snus och extra kilon behöver inte betyda ett dugg! Jag är själv 160 cm lång, och väger 52 kilo. Tränar hyfsat regelbundet, äter ganska nyttigt, kanske fikar lite ofta men är inte överviktig ändå. Röker inte, snusar inte, knarkar inte. Stressar lagom. Har en väldigt frisk man som heller varken röker eller dricker. Jag har testat allt från att vara utan alkohol och kaffe helt till alla sorters olika vitaminer och tricks. Ändå har det nu gått 1 år och två månader sedan vi började vår resa. Gravid två gånger som du men inget barn blev det. Jag blir så ARG när jag hör och läser om alkoholister, narkomaner och folk som inte ens kan ta hand om sig själva som blir med barn eller är föräldrar. Det påverkar mig enormt. Trots allt man gör så är man i den sitsen. Det viktigaste för oss att veta är att vi är otroligt många, det är fler på vår sida om detta än på den andra sidan som blir gravida och får barn lätt. Det är först nu som jag hört att fler fått hjälp än som inte har det runt oss med att bli föräldrar. Så det vi går igenom är på ett sätt mer normalt än att det ska gå enkelt. Jag hoppas att någon forskar på det här, varför det är så många ofrivilligt barnlösa och vad man kan göra för att lösa det snabbare. 

Håll modet uppe, hoppet kommer tillbaka om några dagar. Nästa BIM lista så hakar jag på. Då kan vi vara dystra tillsammans <3

Men så fint inlägg!!! <3
  • Sophiee92

Välkommen till vår lilla tråd SigneSE :)
    Här har vi alla försökt sen omkring hösten 2021, alltså för ett år sedan nu... Det här var en stor grupp från början men nu är vi bara ett fåtal kvar som håller ihop och peppar varandra i våra försök till barn.
    Berätta gärna lite om dig, är det ditt första barn? Vilket försök är du på? 

• Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-09-04 15:59:25 följande:
    Javisst är det så! En olidlig väntan är det i alla fall, jag är rädd för att jag börjar ta varje nederlag hårdare och hårdare nu. Men försöker tänka att jag i alla fall kommer få ägglossningsstimulerande nu så cyklerna blir förmodligen inte lika långa i alla fall.
    Känns det som att mensen är på gång eller varför tror du den kommer redan i natt?

Ja jag håller verkligen med om att varje misslyckat försök tar hårdare och hårdare. skönt ändå att du kan se fram emot ägglossningsstimulerand! Det är ju ändå ett rejält kliv i rätt riktning.
    Är mest rädd för att jag vet att mensen ju kan komma inatt :(

• Sophiee92

LJM, tråkigt att se att kurvan går nedåt men det är verkligen inte kört än!

Jag tog ett test imorse, vanligt RFSU, tokblankt... Så nu känns det rätt kört här tyvärr :/

• Sophiee92
    Rewner skrev 2022-09-05 09:04:54 följande:

Så tråkigt att läsa, LJM och Sophie. Förstår känslan att det är kört, men innan mensen kommit så vet man ju aldrig.

Ja tyvärr känns det ju rätt så kört nu... Tack för pepp iaf.
    Inatt drömde jag helt otroligt verkligt om att jag tog ett test och det var positivt. Obeskrivlig känsla. Hoppas jag nånsin får uppleva detta... 
  • Sophiee92

Chilins vad otroligt ledsen jag blir! :( När ska det bli våran tur liksom! Riktigt deppig dag blev det i den här gruppen men man känner också hur fina ni alla är mot varandra som stöttar och peppar när motvinden känns som hårdast.
    Himla tråkigt att höra att även du börjat blöda trueresolution :( Hur går det för dig LJM och hur mår du nu Dalarna?
    Min mens har kommit nu också... Fan då!

• Sophiee92

Vi är så glada att äntligen ha dig tillbaka i BIM-listorna Fyrklövern! Förhoppningsvis blir det den sista för oss alla.

• Sophiee92

Varit lite off här några dagar. Detta misslyckade försök tog ganska hårt (som alla andra) men nu är jag på banan igen! Återigen, är så fruktansvärt glad att ha er alla här att göra den här resan med <3

LJM, skickar en stor kram till dig och hejar på att nästa månad blir eran! Låter ändå som du kunnat ta det med en del ro vilket jag önskar att jag också hade mer utav.

Signe, du är inte ensam om att fundera på detta. Jag har tänkt på samma sak! Vi använder sedan förra försöket ett glidmedel från Babyplan som ska vara mer likt fertilt sekret och bara spermavänligt. Planerar du att köpa ett sent där hemmatest från apoteket?

• Sophiee92
    SigneSE skrev 2022-09-08 09:36:29 följande:

Idag kom mensen så allt man trodde kände var bara ren och skär pms även denna månad.
    var ute på en promenad på morgonen och tårarna rann när jag tänkte på att jag verkligen trodde det var ett plus denna månad, det var skönt att ventilera lite med mig själv, nu är det nya tag igen som gäller.

Skickar massor av kramar till dig idag Signe <3 Det blev många som började blöda här efter varann... Nu får vi ta nya tag allihop och köra så det ryker nästa försök!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?