• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

evelinagra1 skrev 2022-05-24 23:00:56 följande:

jaa :( är på cd 18

Har du tagit något mer test?

Dalarna91 hur går det med din temp?
  • LJM91

Wohoo härligt Dalarna91! Vilken tjusig kurva med den typiska dippen innan ägglossning dessutom :) håller tummarna för dig!

evelinagra1, håller tummarna för positivt test snart :) jag är på CD21 idag, har fortfarande blinkande gubbe på testen men igår tyckte jag att sekretet var lite annorlunda, kunde sträcka ut det i alla fall någon centimeter xD nu är min sambo bortrest i tre dagar så ägglossningen får gärna vänta tills han är hemma igen..

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-05-26 10:51:40 följande:

Ljm91; tack, så roligt detta va. Lite jobbigt att måste sova antal timmar innan. Trodde jag skulle bli super stressad av det men har inte direkt märkt av något. Får se om man hoppar över tempen när man har semester. Jag vet inte om jag har sån dipp dagen innan ägglossningen då jag hade fönstret öppen den natten. Synd jag hade den öppen. 
    Men brukar man få en dipp annars? 

Det är många som får en dipp precis innan ägglossning, men det kan såklart också bero på det öppna fönstret :)
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-05-27 14:39:26 följande:
    De hade jag ingen aning om. Intressant! 
    Idag när jag va på toaletten hade jag, förlåt men sånt jävla slem!! Kunde dra ut det, va ljus vit färg. Aldrig varit med om det tidigare!! 
    Vet något vad det kan bero på?
    Ingen aning, men hoppas det är ett gott tecken :)
  • LJM91

Jag fick hyfsat starkt på ägglossningssticka ikväll, fortfarande blinkande gubbe på clear blue men hoppas ägglossningen är på gång nu! CD22 idag så det hade varit en enorm lättnad med så pass tidig ägglossning..
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-05-28 00:14:36 följande:

Ägglossningstesten är fortfarande svaga och nu är jag på cd 22.. aldrig haft ägglossning såhär sent, fårse om det ens blir någon äl Skäms

Så himla drygt :( jag fick fortfarande blinkande gubbe idag och svagare på stickan, så det var ingen ägglossning på gång för min del heller..
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-05-28 10:29:26 följande:
    CD 22 och strecket är typ obefintligt :( 
    Förstår frustrationen :( det sägs ju att i alla fall en menscykel per år är ägglossningslös helt enligt det normala, det kanske är en sådan cykel för dig? Eller så är ägglossningen bara försenad. Håller alla tummar för att den snart är här <3

Välkommen till oss Annemarit123 :) vad tråkigt att höra att ni inte får hjälp.. Under de månaderna jag och min sambo har försökt så har jag provat alla möjliga huskurer, men utan resultat. Tror egentligen det som spelar mest roll är en hälsosam livsstil och sedan ska man ju ha en rejäl dos tur också, det är mycket som ska klaffa för att det ska ta sig tänker jag. Håller tummarna att det blir din tur snart!
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-05-28 20:52:18 följande:

jag har haft ett sånt otroligt illamående senaste veckan tänkte att det var för att jag är nära ägglossning, men visst kan man inte vara gravid när tempen är låg? 

Det tror jag inte att man kan tyvärr :( men du kan ju alltid ta ett test och kolla för säkerhets skull.

I natt drömde jag att jag plussade, sjukt tydlig dröm som kändes så himla verklig. Grät när jag vaknade och insåg att det inte var sant.. 
  • LJM91

Dalarna91, eller hur, det gjorde fysiskt ont när jag vaknade :(

evelinagra1, fortfarande ingen ägglossning här. Hur går det för dig?

• LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-05-30 12:12:19 följande:
    Nepp inget här heller.. och såhär ser mer graf ut, tror inte det blir någon ägglossning denna månaden tyvärr 
    Så himla tråkigt.. hoppas den bara är sen och dyker upp snart. Har du haft cyklar utan ägglossning innan?
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?