• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

evelinagra1 skrev 2022-06-05 17:18:25 följande:
    Man kan ju verkligen undra vad som hände i tempen idag haha.. 
    Haha oj! Hur låg var den?

Min temp låg på 36,46 i morse vilket är högt för att vara innan ägglossning för mig.. Hade lite molande värk igår men fortfarande blinkande gubbe på test. Hoppas inte ägglossningen var igår för då är chanserna små för oss denna gången :(
  • LJM91

Låg temp i morse så ägglossningen har inte varit, vilken lättnad! Tycker att livmodertappen börjar kännas öppen och strecken på ägglossningstestet var nästa lika starka idag, så hoppas hoppas att det är på gång nu. Vet att man egentligen inte ska titta på strecken på de digitala testerna men jag gör det ändå xD

• LJM91

Tack för peppen! Jag är på CD32 idag så håller tummarna för att det är dags snart.

• LJM91

Dalarna, du kan ju tempa när du vaknar utan alarm och sen antingen göra som jag och lägga in tempen som den är och leva med en lite hoppig kurva, eller så kan man använda en tempjusterare (finns tex här https://whenmybaby.com/basalbodytemperature.php ) som visar ungefär vilken temp du skulle ha haft om du hade tempat vid din ?vanliga? tid. Förstår känslan av att nästan ge upp hoppet <3

evelinagra, jag vet inte riktigt hur starka strecken brukar vara innan mens men det ser ju hyfsat starkt ut absolut. Kanske är något på gång ändå :)

• LJM91

Idag har jag en deppig dag, CD 34 och fortfarande blinkande gubbe. En enorm våg av längtan sköljde över mig idag när jag mötte en mamma med barnvagn i mataffären efter jobb.. Känns så hopplöst, varför är det aldrig vår tur :(

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-08 20:15:06 följande:
    Va tråkigt att höra. Hade en sån igår, grannen i porten bredvid kom ut med en nyfödd. Gjorde lite ont i hjärtat då. Man undrade varför det inte är våran tur kvar. Sen ser man alla "nya" BIM listor med nya personer. Som blir gravida fort, så är inte med i någon. Är glad jag har er <3
    Kan också bli avundsjuk på alla som blir gravida på typ andra och tredje försöket, känns som en dröm. Minns när vi gjorde första försöket och jag trodde jag var gravid för mensen var sen, hade dock inte koll på ägglossningen vid första försöket så gissade ju bara, då tänkte jag när jag gjorde graviditetstest att jag lite hoppades på att det var negativt för jag hade ju inte fått hoppas och längta än.. Nu är det ju helt sjukt att tänka tillbaka på den känslan, om jag bara hade vetat vad som väntade liksom. Är också så himla glad över att ha er här i tråden, tycker vi är ett sånt fint peppande litet gäng <3
  • LJM91

Visst hade du ett ultraljud inplanerat Fyrklöverns? Jag funderar på om det är värt att betala privat gyn för att de ska kolla över hur det ser ut för mig.. Men vet inte ens om det är möjligt att boka något sånt?

Åh vad tråkigt att du inte heller har ägglossat än evelinagra.. Inga tecken på mens heller? Har för mig att även om ägglossningen hoppar över en månad så kan man ändå få mens vid typ samma tidpunkt som man brukar. Känner igen mig så i känslan av att kroppen inte ens klarar av att ägglossa.. :(

• LJM91

Säger det igen, jag är så himla glad över att ha er här i tråden! <3 ingen i min närhet vet att vi försöker och då blir det extra värdefullt för mig att kunna ventilera och känna igen sig i andras tankar och upplevelser. 

• LJM91

Känner också igen rädslan för att andra ska hinna bli gravid före oss som har försökt länge.. Försöker tänka att livet inte är en tävling och att deras resa inte påverkar min, men kan ändå föreställa mig hjärtekrosset som kommer uppstå om någon av mina vänner skulle bli gravida nu.. Usch, vill inte ens tänka på det.

• LJM91

Åh äntligen evelinagra! Håller tummarna för att det snart är helt och hållet positivt!

Håller tummarna för er båda Sophiee92 och Fyrklöverns <3

Har tyvärr inte heller några tips till dig Dalarna.. Har du frågat din sambo rakt ut varför han inte är så sugen? Han kanske känner press att prestera? Förstår att det är riktigt tufft när han inte är intresserad och man vet att det är just nu det gäller liksom :(

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?