• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-06-17 17:07:13 följande:

Då har man äntligen semester i 4 veckorna. Men nu kommer också lite beslutsångest. Jag ska ha BIM om två veckorna och då ska vi fara ett gäng runt. Tälta och dricka alkohol. 
    Ska man hoppa över denna ägglossning eller inte. Vill ju så gärna ha barn. Men känner mig lite självisk att jag vill också dricka alkohol då alla andra ska det. 
    Hur skulle ni göra?:/ 

Jag dricker i princip aldrig alkohol oavsett bebisverkstad eller inte, så har aldrig behövt ta ställning till det dilemmat. Men jag hade nog inte kunnat släppa tanken på att det kunde ha varit den ägglossningen det hade hänt på, så jag hade inte hoppat över. Sen spelar det nog in också att det är så himla långt mellan mina chanser :P kanske hade tänkt annorlunda om det kom en ny chans en gång i månaden. Bara du kan avgöra vilket som känns rätt för dig! Det kan ju också finnas fördelar med att släppa tankarna på allt om graviditeter under en period och sedan ta nya tag.
  • LJM91

CD44 idag och fortfarande blinkande gubbe, så jäkla tröttsamt! Hade typ som svag molvärk igår så tänkte att det var något på gång, men det var nog falskt alarm. 

• LJM91

Så himla tråkigt att höra Fyrklöverns, men det måste samtidigt vara skönt att få svart på vitt hur läget är. Skönt också att det känns bra med en paus från verkstaden, förhoppningsvis ger det ny kraft inför att ni får börja försöka igen. Passa på att njuta av allt livet utan barn erbjuder, sovmorgon lediga dagar och att all ledig tid faktiskt är ens egen. Så försöker jag tänka när väntan och längtan känns överväldigande <3

• LJM91

Evelina, varför tänker du att hoppet är ute för att du blev sjuk? Eller menar du att temphöjningen berodde på det?

Dalarna, svårt att säga om det är sperma eller sekret, kan nog vara vilket som eller lite av varje xD efter att vi har haft sex kan jag uppleva att lite sperma finns kvar morgonen därpå, men kanske inte så pass länge som 24 timmar efter.

• LJM91

Hoppas det påverkar i positiv riktning evelinagra <3

Dalarna, förstår att du har beslutsångest. Vilken CD är du på nu?

Idag tycker jag öppningen på tappen känns större och mer öppen, tyckte också att tappen var högt placerad. Hoppas hoppas att ägglossningen är på gång nu!

• LJM91

Välkommen till oss Rewner! Beklagar verkligen att du har fått utstå både missfall och utomkveds på din resa :( håller alla tummar för att du plussar igen snart och att det går hela vägen den gången!

Dalarna, jag har försökt hitta info om hur länge tappen är öppen inför ägglossning men har inte hittat det någonstans. Borde ju finnas någon generell typ riktlinje kan man tycka?

CD47 idag och fortfarande blinkande, blir nytt rekord för sen ägglossning denna cykeln.. Jäkla skit. Men har haft lite molvärk från och till i ett par dagar nu så hoppas hoppas det är på gång snart.

• LJM91
    Rewner skrev 2022-06-21 20:27:09 följande:

Segt att behöva vänta länge på ägglossning. Vet ni eller har ni någon teori om varför ni får så långa cykler?

För mig beror det förmodligen delvis på stress, och delvis på övervikt. Har dock inte någon mer källa på det än doktor google :P
  • LJM91

Åh vad tråkigt evelina :( skickar en stor stor kram! Extra tufft kanske inför midsommarhelgen också, eller så kanske det är skönt att få något annat att tänka på de här första jobbiga dagarna på mensen?

Tråkigt också Fyrklöverns att hcg-värdet inte sjunker som det ska. Hur funkar det annars, kommer du få en blödning eller det finns ingen slemhinna som ska ut när det är utomkveds? Har ingen koll på hur detta funkar.

CD49 för mig idag och fortfarande blinkade gubbe, börjar nästan kännas löjligt nu :P

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-06-23 19:56:59 följande:

Evelina!; Va tråkigt du fick din mens. Brukar du ha en kort lutealfas?

Det går åt helvetet här också. Tog äl test kl 10; halv styrka än kontroll strecket. Så tänkte ägglossning till helgen. Tog mitt 19;40; då har strecket blivit ännu svagare.. så va händer?! 
    Cd20 och har aldrig haft sån lång förut. Snart lägger jag mig ned och ger upp. Hur svårt kan det vara?! 
    Förlåt, men är så frustrerad nu!! 
    Kan man få längre cd om jag dricker ett glas vin per kväll nu när det är semester? 

Vad tråkigt att din ägglossning också är sen, verkar vara ett återkommande tema just nu för oss här i tråden. Hoppas snart det ordnar upp sig för oss alla! Sköterskan jag pratade med på gyn sa att stress kan försena ägglossningen, men inte blir man mindre stressad av att höra det liksom..
  • LJM91
    evelinagra1 skrev 2022-06-24 06:05:46 följande:

Är det det någon som fått högre temp igen fast man fått mens? Coverline är på 36.20 och idag låg tempen på 36.30?

Min temp brukar pendla en del under mensen, sen håller den sig konstant låg när mensen är slut.

Idag hade tempen tagit ett skutt upp till 36,64, så hög har den aldrig varit innan ägglossning så nu hoppas jag att jag ägglossade igår och att ägglossningstesten missade stegringen. Har bara testat på morgonen så det är ju ingen omöjlighet. Vi hade sex i förrgår så har isåfall prickat in ganska bra. Bara hoppas att tempen håller sig fortsatt hög nu!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?