Inlägg från: BounceBambi |Visa alla inlägg
  • BounceBambi

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) Plussat

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4

8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/10 Solnel (22 år, första försöket, första barnet)

16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT BIM-1

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)

27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

31/10 Lövsångerskan1991 (30 år, tredje försöket med första barnet)

1/11 Wave mother (37 år, fjärde försöket efter ma, första barnet)

2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)

2/11 Junii91 (30 år, fjärde försöket, första barnet)

4/11 Beckizen (27 år, fjärde försöket, första barnet)

6-7/11 MommyA (33år, tredje försöket efter MF, tredje barnet)

8/11 LJM91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

8/11 Sötpöl (31 år, första försöker, tredje barnet)

8/11 Jenek18 (30 år, andra riktiga försöket med 1:a barnet)

9/11 Sophiee92 (29 år, tredje försöket, första barnet)

9/11 Palettjunkie (29 år, första försöket med första barnet)

10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet)

12/11 Evelinagra1 (22 år, sjunde försöket med första barnet)

16/11 bez (31 år fjärde försöket, första barnet)

17/11 Emmissss (30 år, första försöker efter ma, andra barnet)

18/11 Dagsattskaffabarn (33 år, andra försöket, första barnet)

20/11 BounceBambi (28 år fjärde försöket, första barnet)

21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet)

25/11 Dalarna 91 (30 år, 2a försöket efter MF med första barnet)

29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet)

?/? Chilins (30 år, första försöket efter utomkvedshavandeskap med första barnet)
  • BounceBambi

Imorse steg tempen så hade troligen ägglossning igår. Haft sex varje dag mellan torsdag-tisdag så borde vara rätt timing. Kommer nog känna mig mer besviken om det inte blir något den här månaden men det är ju bara att vänta och se. Ska snart flytta till hus så har iaf mycket annat att göra och tänka på de närmaste veckorna :)

• BounceBambi
    Bez skrev 2021-11-15 08:47:43 följande:

Testade nu på morgonen och tror faktiskt jag såg ett streck???? Ooootroligt svagt och gick inte att fånga på bild men är bara äl+8 och va tvungen att gå upp och kissa i natt så va bara typ 5 timmar tills jag testa ...

Testar med Predictor Early och aldrig ens vart en skugga på dom annars men nu va de en svag svag linje .. Någon som vart med om spök på dom? Tycker jag läst till mig att de ska va ett av de mest tillförlitliga?

Gah nu vill man bara att de ska bli imorgon så man kan testa igen och hoppas på att de dyker upp igen - Hur ska man kunna tänka på nått annat tills dess?

Spännande håller tummarna! 

Är själv på ÄL +6 idag, både längtar och bävar till helgen då jag har BIM. Hoppas att det tog sig då vi borde prickat in ÄL bra men känner samtidigt att varför ska det funka nu när det inte gjort det tidigare. Är verkligen svårt att inte tänka på det...
  • BounceBambi
    Solskensdag skrev 2021-11-17 09:33:54 följande:

Hur många är det som har BIM de närmsta dagarna och hur går det för er? Jag har BIM i dag eller i morgon men har en sån konstig känsla i kroppen, som att jag inte är gravid men inte heller komme få mens haha. Kanske någon konstig grej i kroppen efter mf. Får se vad som händer!

Har BIM lördag eller söndag. Börjat få lite lätt mensvärk och vet inte hur jag ska tolka det. Känns som det både kan vara mens snart eller inte. Är på ÄL + 8 idag, tänker att jag ska testa på fredag om temperaturen inte sjunker. Hittills har den sjunkit markant dagen innan mens så hoppas att den bara håller sig uppe. 

När har du tänkt testa? Så jobbigt att den närmsta tiden är så oviss. 
  • BounceBambi
    toughshit skrev 2021-11-18 07:06:24 följande:

Wooooooop :D

Åh grattis! :D Ser att vi har BIM samtidigt, hur långt från ÄL plussade du? :)
  • BounceBambi

Tog ett testa tidigt från babyplan imorse och tyckte att jag såg ett sträck, även min sambo såg det men kanske bara var ett torksträck. Testade sen med digitalt som sa ej gravid. Känner mig kluven, borde vara det digitala som gäller men hoppas samtidigt att det är för tidigt för att ge utslag. ÄL +10 idag och borde få mens på söndag eller måndag baserat på tidigare cykler. Svårt att tänka på något annat nu

• BounceBambi

Idag sjönk min temperatur och mensen kommer troligtvis imorgon. Känns lite deppigt eftersom vi hade sex varje dag 6 dagar innan och på ägglossning. Men har lärt mig hur lång min lutealfas är och blir lite lugnad över att cykeln inte bara blir kortare och kortare som jag trodde vid min förra mens. Har också snart läkartid där jag ska försöka tjata till mig provtagning för sköldkörteln så tänker välja att försöka vara positiv och se fördelarna med att få mer kunskap om min kropp och menscykel även om det inte blev en graviditet den här gången.

• BounceBambi
    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4

8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT BIM-1

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

8/11 Jenek18 (30 år, andra riktiga försöket med 1:a barnet) PLUSSAT BIM-1

10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT

17/11 Solskensdag (30 år, första försöket efter mf, första barnet)

18/11 Dagsattskaffabarn (33 år, andra försöket, första barnet)

21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

21/11 Junii91 (30 år, femte försöket, första barnet)

25/11 Dalarna 91 (30 år, 2a försöket efter MF med första barnet)

25/11 Wave mother (37 år, femte försöket efter ma, första barnet)

29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet)

29-30/11 MommyA (33år, fjärde försöket efter MF, tredje barnet)

1/12 Chilins (30 år, första försöket efter utomkvedshavandeskap med första barnet)

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet)

4/12 Beckizen (27 år, femte försöket, första barnet)

14/12 evelinagra1 (10:e försöket. Första barnet)

17/12 bez (31 år, femte försöket, första barnet)

18/12 Bouncebambi (28 år, femte försöket, första barnet)

18/12 Sophiee92 (29 år, fjärde försöket, första barnet)

19/12 Emmissss (30 år, andra försöket efter mf, andra barnet)

27/12 LJM91 (fjärde försöket, första barnet)
  • BounceBambi
    Sophiee92 skrev 2021-11-23 14:38:40 följande:

Hallå,
    här kommer ett dystert inlägg från mig... Känner mig totalt uppgiven, mensen denna månad kom först och främst ungefär 8 dagar sent (dock bara 2 dagar sent om jag utgår från NC som räknade om BIM pga sen temphöjning, kan dock tillägga att detta aldrig hänt tidigare utan min mens har kommit regelbundet varje månad i 10 års tid)... Iaf så har jag nu blödigt i 7 dagar vilket är längre än jag brukar, och dessutom så har jag haft kraftig molvärk dom senaste 3 dagarna och blöder fortfarande igenom en stor tampong på bara 1-2 timmar. Någonting måste väl uppenbarligen vara fel??? Brukar blöda i 5 dagar vanligtvis och sista 2 dagarna endast mycket lite.
    På detta nu så har jag fått konstaterad BV (aldrig haft tidigare men pga att min partner nu börjat komma i mig så har detta skapat en obalans som inte verkar gå över av sig själv) och jag har fått utskrivet Flagyl vilket nu gör att jag inte får försöka bli gravid dom närmsta 2 månaderna! Fan fan fan!!! :( Kan någon snälla ge mig lite peppande ord, känns som allt går emot mig i denna process just nu!

Åh vad jobbigt det låter :( Förstår att du är frustrerad, kanske har du fått ett tidigt missfall då mensen var sen och du blöder mer än vanligt? Vet inte vad BV är men låter besvärligt om du behöver medicinera. 

Kanske kan det trots allt vara skönt med en paus då ni inte ens får försöka, passa på att fokusera på något annat och sen komma tillbaka med lite mer lust? När man zoomar ut är inte två månader så lång tid även om det givetvis känns så nu. Hoppas du kan få må bättre snart, för många tar det flera försök innan det blir en graviditet. Livet kan inte sluta eller sättas på paus i väntan på det efterlängtade plusset försöker jag tänka. Kram till dig och hoppas det känns lite mindre uppgivet snart <3
  • BounceBambi
    Sophiee92 skrev 2021-11-23 16:40:43 följande:

Ja jag gick faktiskt lite i samma tankar idag, tog  ett test strax före mensen kom och det var ett mycket svagt sträck synligt där så kanske du har rätt. Vet du om man brukar blöda mer/längre om det är ett tidigt missfall som kommer och inte bara vanlig mens?

Alltså TACK för så fina och stöttande ord. Känns skönt att höra någon annans perspektiv. Som du säger så kanske det finns tid och ro att fokusera på annat ett tag och släppa stressen litegrann, även om man såklart vill att det ska gå så fort som möjligt... Får försöka zooma ut ett tag, och som du säger så ska ju livet inte behövas sättas på paus tills plusset. Tusen tack igen <3

Du får gärna berätta vart du är i din resa? Läser här dagligen men så svårt att hänga med i allas enskilda inlägg.

Vet inte riktigt hur det är med blödning vid missfall men tänker att det säkert skiljer sig från vanlig mens.

Tror vi är på ganska liknande ställe, jag slutade med preventivmedel i augusti och fick mens igår så blir försök nummer fem den här cykeln. Har en läkartid nästa vecka där jag ska försöka tjata till mig prover för sköldkörteln. Tempar och tycker att det är ganska låg temperatur (runt 36.0 innan ägglossning och 36.3-36.4 efter) och är ju svårt att inte grubbla när man inte blivit gravid på en gång. Försöker också ta till mig av det många skriver här att det är normalt att ta tid och att det inte är rimligt att sidosätta allt annat. Känner mig ändå positiv i att jag lärt känna min kropp bättre och har mycket annat roligt att se fram emot nu oavsett om jag är gravid eller inte :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?