• slo92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Värphönan skrev 2021-10-11 10:03:14 följande:

Kan va att den va när du inte testade. Själv har jag så gott som alltid ett svagt streck oavsett när jag testar, förutom precis dagen efter mens typ, då är det blankt.

Har du tagit något test idag och sett vilket håll det gått åt? Starkare eller svagare än igår? För mig dalar det ganska snabbt efter äl. Eller ja om jag testade positivt på morgonen så är strecket betydligt svagare på kvällen men ändå starkare än helt negativt. Snurrigt kanske hehe

Tog ett test nyss som var blankt. Blir inte klok på detta. Får väl bara vänta tills mensen kommer antar jag, men det är långt kvar och jag är otålig :)
  • slo92
    Värphönan skrev 2021-10-11 14:20:46 följande:

vilken dag i cykeln är du på nu? :) Och vet du ungefär när du brukar få positivt? 

Nu är jag på cykeldag 18 räknat från första blödningen av mf i v 4. Tror jag brukar ha ägglossning på cykeldag 12 eller 13 vanligtvis, men fick negativt de dagarna när jag testade förra veckan. Tänkte därför att det kanske hade förskjutits pga mf och då jag dessutom har lite mer flytningar nu men tydligen inte då. Har lite molande värk i magen, kan ju inte direkt vara pms redan nu men det verkar inte heller vara ägglossningssmärta, så lite oklart!
  • slo92
    Värphönan skrev 2021-10-11 14:43:37 följande:

Kroppen är klurig emellanåt! Tiden får utvisa då, håller tummarna för dig <3 Har ni sexat till det något senaste tiden? Kanske haft äl och lyckats pricka den ändå?

Tack snälla! Ja vi låg dag 12, 14 och 16 så hoppas att vi kanske prickade in det ändå! :) kan ju vara så att ägglossningen uteblev denna månad också, man vet ju inte. Bara att försöka vänta till bim i nästa vecka men dagarna går ju så brutalt långsamt nu haha
  • slo92
    Avokado92 skrev 2021-10-12 09:49:49 följande:

Nu kom de bruna flytningarna jag har nojat över - så det här slutar väl tyvärr i ett missfall till. Typiskt. Nu är det svårt att vara positiv, tankarna på att jag kommer bli den här stackars barnlösa personen sköljer över.

Men nej, vill verkligen inte tycka synd om mig själv. Är bara mf nummer 2 - än finns det hopp. Påt igen då!

Uppdaterade aldrig bim-listan med mitt plus pga just det här, är svårt att bli glad för det precis efter ett missfall - iaf för mig. Jätteledsen för att jag är neggo här nu, jag kommer snart med tillbaka med ny energi igen :D jag lovar! Det här ska lösa sig det med.

Känner med dig! <3 men det behöver väl inte vara ett missfall om det bara är lite bruna flytningar? Håller tummarna att det bara är en vanlig blödning men förstår att du känner dig orolig. Har du haft mens emellan senast mf eller blev du gravid direkt igen?
  • slo92
    Avokado92 skrev 2021-10-12 10:35:09 följande:

Fina ni är Zandra35 och Slo92! Det värmer. Jag hade en mens och sen blev jag gravid igen. Tror inte jag hade någon riktig ägglossning innan min mens, fick inte samma utslag på testerna och det kändes inte riktigt som de brukar.

Jag verkar bli gravid väldigt lätt men sen är det ju ett frågetecken kring huruvida jag får ha kvar det. Anledningen att jag känner att det är missfall är också konsistensen på flytningarna. Det var precis såhär innan det satte igång på riktigt sist. Men vi får se vad som händer :)

Hur har det gått Avokado92?
  • slo92

Inbillar jag mig ett streck? Fattar inte ens varför jag testar, tror bim är om 5 dagar men kunde inte låta bli... Detta är ett vanligt rfsu testa ofta.
  • slo92
    Dalarna91 skrev 2021-10-14 19:35:28 följande:

Jag ser ett streck. Hoppas det håller i sig. Men jag fick tyvärr ett spökstreck från RFSU :( och tror det såg så ut då .. men hoppas verkligen det inte är ett spökstreck

Okej, då är det inte bara jag som ser iaf. Jag vet att det är dumt att testa innan bim för det är väl stor risk för tidigt missfall. Men jag har haft lite molande värk i magen så var tvungen att testa... Så vi får väl se hur det utvecklar sig
  • slo92
    Dalarna91 skrev 2021-10-14 20:42:58 följande:

Det är svårt att hålla sig för test, speciellt om man har dom hemma. Jag har köpt 10 st gravtester.. så kommer nog också göra det.

Jamen det är ju så svårt! Men om det där var ett riktigt streck jag såg så innebär det att jag hade plussat 3+1, är det verkligen möjligt?

Så skönt Att du har hittat ägglossningen nu, blev det någon stegring idag? :)
  • slo92

Tog ett test imorse igen och det var så gott som blankt. Borde väl blivit starkare nu två dagar senare, så antagligen blev det tidigt missfall denna gång också. Usch besvikelsen. Hoppas det inte är nåt fel på mig eftersom att ägget inte verkar lyckas fästa ordentligt :(

• slo92
    Juustjeen skrev 2021-10-17 20:19:05 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in.

Jag & min sambo planerar vårt 5:e barn. Han är 33 & jag 27.

Har BIM om 5 dagar. Har testat svagt positivt på gravdiitwtskollens egna stickor, men vet inte om jag litar på dem. Vad tror ni? Jag bifogar bild.

Man ser ett svagt streck :) det såg ut så för mig också typ 5 dagar innan bim men sen dagen efter var det typ blankt. Men hoppas det blir starkare färg för dig!
  • slo92

Tog ett rfsu-test imorse som var helt blankt, och mensen förväntas imorgon eller på onsdag så blev väl inget denna gång för då borde det ju varit något svagt streck antar jag. Känns lite skumt dock för har haft lite konstiga symtom senaste dagarna, sovit väldigt oroligt, lite tunga bröst och lite molvärk. Men det kan likaväl vara pms-symtom.

• slo92

Plussade idag BIM+1 med CB digital, första ägglossningen efter mf. Hoppas hoppas att det går hela vägen den här gången, vågar inte riktigt tro på det än då jag började blöda bara några timmar efter att jag plussade förra gången.

• slo92
    Wave Mother skrev 2021-10-22 07:58:18 följande:

Vad kul! Stort grattis!

Förstår att det är svårt att glädjas fullt ut när man har mf i bakgrunden, men de flesta graviditeter går ju trots allt hela vägen, så du har statistiken på din sida :)

Tack snälla! Jo du har rätt, man ska väl försöka tänka positivt men ja man är ju så rädd att bli sådär besviken igen...
  • slo92
    Värphönan skrev 2021-10-22 08:01:33 följande:

Grattis! Håller tummarna att det går hela vägen denna gången :)

På vilken dag plussade du sist?

Tack!! Förra gången plussade jag inte förrän typ BIM+3 tror jag, är lite osäker dock. Fick supersvaga streck med rfsu men positivt med digitalt test
  • slo92
    Värphönan skrev 2021-10-22 09:57:43 följande:

Då kanske det är ett delmål att ta sig förbi det? Så kände jag efter mf. Att när jag tagit mig förbi den dagen jag fick mf i så började det kännas bättre och jag vågade tro på det mer.

Ja sant! Det är så märkligt för mig med rfsu testen, får så svaga streck att jag typ inte ser dem medan CB digital har visat positivt. Det gör mig rädd att hcg inte stiger som det ska pga tidigt missfall och att strecken därför inte riktigt syns. Vågar typ inte testa med rfsu nu för är så rädd att det ska bli blankt :/
  • slo92

Tack för alla grattis! Uppdatera är BIM-listan och hoppas att jag inte behöver skriva i den igen. Håller också tummarna att vi strax får fler plus i tråden!

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) Plussat

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT bim-4

6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT BIM-4

8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

10/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/10 Solnel (22 år, första försöket, första barnet)

16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT BIM-1

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

27/10 Willow89 (32 år, sjunde försöket med första barnet)

27/10 ttcjuliaa (33 år, elfte försöket med första barnet)

27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet)

28/10 BounceBambi (28 år, tredje försöket första barnet)

29/10 Dalarna 91 (30 år, första försöket efter MF med första barnet)

31/10 Lövsångerskan1991 (30 år, tredje försöket med första barnet)

1/11 Wave mother (37 år, fjärde försöket efter ma, första barnet)

2/11 snøflinga (27 år, andra försöket, andra barnet)

2/11 Junii91 (30 år, fjärde försöket, första barnet)

4/11 Beckizen (27 år, fjärde försöket, första barnet)

6-7/11 MommyA (33år, tredje försöket efter MF, tredje barnet)

8/11 LJM91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

8/11 Sötpöl (31 år, första försöker, tredje barnet)

9/11 Sophiee92 (29 år, tredje försöket, första barnet)

9/11 Palettjunkie (29 år, första försöket med första barnet)

10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet)

12/11 Evelinagra1 (22 år, sjunde försöket med första barnet)

13/11 Jenek18 (30 år, andra riktiga försöket med första barnet)

16/11 bez (31 år fjärde försöket, första barnet)

18/11 Dagsattskaffabarn (33 år, andra försöket, första barnet)

21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet)

?/? Chilins (30 år, första försöket efter utomkvedshavandeskap med första barnet)

• slo92
    hurtänktedunu skrev 2021-10-23 10:56:17 följande:

Stort grattis också. När är du beräknad?

Tack snälla! Jag är lite osäker i och med att jag inte riktigt vet när ägglossningen var, men skulle gissa 30 juni! Dudå? :)
  • slo92
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-27 17:54:23 följande:

Känner precis så som ni beskriver! Jag känner mig helt uppgiven nu för tror verkligen att mensen ska komma. Jag har googlat priser på fertilitetsutredningar och massa annat. Jag orkar verkligen inte med den ständiga besvikelsen. Har återigen tänkt på att bara strunta i det och acceptera ett liv utan barn. Är också bara på tredje försöket. Inte ens tagit gravtest än, har BIM på söndag. Blir bara så besviken när jag känner igen de hemska pms symtomen. Känner att mina sambo inte alls förstår mina känslor, och säger jag det till honom blir han ledsen för han tycker visst att han förstår, och det gör han kanske. Försöker också tänka att när det väl händer spelar inget annan någon roll, men det är som att det inte spelar någon roll vad jag är tänker. Jag försöker göra annat, kollar mycket på reality på tv?

Vill bara säga att jag hade också jättemycket pms-symtom dagarna innan bim, var jätteirriterad och gråtmild och kände mig lätt febrig. Men det visade ju sig att jag var gravid ändå, så hoppet är inte ute! Dessutom kan jag säga att jag hade absolut ingen koll på när ägglossningen var denna månad men lyckades ändå pricka in det genom att ligga typ vart tredje dag. Jag brukar gå in och läsa här fortfarande för är så nyfiken hur det går för er och hoppas verkligen att det blir ett plus för er alla som har bim snart! <3
  • slo92
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-28 11:49:11 följande:

Åh tack för dina fina ord <3 hade du som ökad känsla av mensvärk, samt mer och mer ömma bröst? Är så jag har och det känns ju väldigt likt de symtom som kommer före mens. Men har små märkliga hugg ibland i livmodern, dock har jag haft liknande tidigare, men ibland så tycker jag det känns på ett annat sätt. Vi får se helt enkelt. Blir det inget nu tänkte jag köpa fertilitetsglidmedel och kanske även fertilitetskopp.

En annan sak, fick ett obehagligt privat meddelande här på familjeliv, men ser inte hur jag ska göra för att anmäla det. Vet någon?

Ja jag hade som en molande mensvärk som kom och gick. Ömmande bröst hade jag nog inte och har det inte nu heller, men de känns lite spända liksom. Symtomen kan nog variera väldigt mycket, men summan av kardemumman är att pms-symtom och graviditetssymtom nog kan vara likadana!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?