Fyrklöverns skrev 2022-07-11 14:27:12 följande:
Hej! Välkommen in i värmen <3. Beklagar vad du fått gå igenom. Nu är vi flera som har haft samma hemska upplevelser. Jag fick ett missfall i april och ett utomkveds i juni. Försökte först behandla med cellgifter (Methotrexate) och fick två sprutor men Opererades akut eftersom det brast ändå. Blev av med vänster äggledare och en liter blod. Måste ha uppehåll nu vad gäller graviditet i 6 månader sa dem pga cellgifterna. Ser att i övriga världen rekommenderas 3 månader så jag funderar på att börja försöka igen efter 4-5. Med tanke på att det tog oss nästan ett år att bli gravid har man ingen tid att slösa. Jag hänger kvar här i familjelivs mysigaste grupp tills dess och hoppas på massa plus från er kommande månaderna.
När fick du tillbaka mensen efter ditt utomkveds? Har den betett sig som vanligt sedan dess?
Åh nej inte du också? tänk ändå vad sjukt att vi är flera i samma grupp som upplevt samma saker trots att ett utomkvedshavandeskap är så otroligt ovanligt. Jag skulle önska att det pratades om det mer? så jobbigt att du måste vänta så länge nu när det ändå blev operation :( jag blev också av med vänster äggledare men äggledaren hann aldrig brista vilket ju var skönt. Jag fick tillbaka mensen nästan 5 veckor efter operationen så det gick väldigt snabbt. Innan den graviditeten hade jag väldigt regelbunden mens, 28 dagar, men efter det har den varit allt ifrån 28 dagar till 33 dagars cykler Men det räknas ju fortfarande som regelbundet. Det var däremot lite svårt att räkna ut exakt vilken vecka jag var i när jag sen blev gravid eftersom vi inte visste när jag skulle ha mens Egentligen. Missfallet däremot blev en långdragen historia där jag efter nästan 2 månader från att jag tagit tabletterna för att starta missfallet fick veta att nu var allting ute. Efter det har jag hunnit ha en vanlig mens och nu inväntar jag bekräftelse på ägglossning som bör vara idag. Så nu hoppas jag igen?