-
Okej, får bara de framöver hur det blir :)LJM91 skrev 2022-07-20 19:46:06 följande:Tack för tumhållningen :) varje gång jag är på toa är det nog inte, men kanske två eller tre tillfällen om dagen i alla fall. Är inte helt säker dock, har nog inte kollat varje gång jag var på toa heller.
-
Pinkflower; har läst att gestagen är den ingrediens som p piller har. Så jag skulle inte ta det.
-
Lite osäker. Men menar man börjar blöda med krämen. Men dom brukar rekommendera att sluta med krämen strax innan BIM. Annars förlänger man den i onödan, osäker hur många dagar den förlängs.evelinagra1 skrev 2022-07-21 12:06:12 följande:
Funderar på hur jag ska göra denna cykeln för jag vet inte alls hur kroppen beter sig nu när jag använder krämen? Om tempen kommer sjunka och att jag börjar blöda av mig själv eller om jag kommer behöva sluta med krämen för att mensen ska komma om jag inte är gravid då såklart, jag funderar på om jag ska testa mig och när ska ska göra det isåfall? NC säger att jag är på äl+ 8 idag och FF säger äl+ 9 så BIM borde vara på lördag eller söndag då.
Jag kommer ta grav test på BIM är det negativt så slutar jag med den. Så tänker jag göra. Vill inte chansa med att sluta med den innan. -
Jag skulle ha smörjt då till ex CD 28. Då förlänger du den. Och ägget har en chans att fästa. Slutar du den när du brukar ha mens så är det ingen skillnad med krämen.evelinagra1 skrev 2022-07-21 16:38:22 följande:
Dalarna : ja okej, mitt problem är ju att jag har kort lutealfas så jag hade ju gärna velat ha lite längre men tänkte att jag smörjer någon dag till iallafall :)
-
Ljm; så tråkigt du finns mens!
Själv så fick jag positiv på ägglossning testet och en sambo som är riktigt dålig. Så blir nog inget liggande denna gång. -
Ja, som jag förstått har jag 4 dagar från positivt test. Men tycker jag har tidigare positiv nu än tidigare med någon dag.LJM91 skrev 2022-07-21 18:34:25 följande:Åh vad tråkigt, måste kännas tufft att gå miste om en chans :( men det är ju inte heller schysst att pressa någon att ligga liksom, hoppas att din sambo piggnar till så ni kanske får till ett ligg i alla fall! Visst verkade du ha ganska lång tid mellan positivt test och ägglossning?
Vet inte om det beror på inositol som jag tar nu.
Tänker inte ens nämna sex när han är så dålig. Fast hur svårt kan det vara om jag gör arbetet xD -
Kan inte så mycket om mögel. Men absolut, folk kan bli väldigt dåliga av det. Va tråkigt inositol förlängde din cyklus. Vet inte om man måste använda det länge för bäst effekt.LJM91 skrev 2022-07-21 18:59:55 följande:Jag verkar vara den enda som får senare ägglossning med inositol :P börjar fundera över om vi har mögel i huset, läste att det kan vara hormonstörande. Har bara fått längre och längre cykel sedan vi flyttade hit för ett år sedan. Men kan såklart inte veta vad det beror på.
Haha ja egentligen borde det ju inte vara jobbigt för honom, men han kanske inte är så sugen xD hur tror du han reagerar om du berättar att testet var positivt och det är nu i dagarna det gäller?
Jo jag nämnde det. Men för skoj "såklart är min ägglossning tidig då du är dålig".
Han gav världens suck :p -
11/7 Sophiee92, 10e försöket, första barnet13/7 Pinkfloweer, 10e försöket, andra barnet20/7 LJM91, sjunde försöket, första barnet23/7 evelinagra1 : 15e försöket första barnet1/8 dalarna91, 9e försöket, första barnet. Haft 1 tidigt mf och 1 ma.16/8 Rewner, 13e försöket, första barnet, 1 tidigt mf och 1 utomkveds -
Josefinanna; har ingen erfarenhet kring det. Det är inte många här som har varit gravida eller har barn. Så tänker kanske bättre att ställa den frågan i ett eget forum för bäst svar :)
Välkommen till oss. -
Chilins: jag har dålig mobil så jag ser knappt starka streck xD
Men hoppas verkligen det är starkare streck imorgon!!
Håller tummarna och vänta nu spänt till imorgon :D
Själv så är min sambo på bättringsväg, så hoppas han vill ställa upp i helgen :p