• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

evelinagra1 skrev 2022-07-23 10:08:29 följande:

Insåg nu att om ägglossningen skedde när Nc har satt ut den så är bim först imorgon, jag tror dock att den skedde dagen innan.. om tempen är fortsatt hög imorgon så tar jag ett test :)

Skulle du vara gravid så är rekommendationen att du fortsätter smörja med progrestron fram till vecka 12 och sen trappa sakta ned. 
    Du kan lyssna om progrestron på Jenny koos sida, kostar ca 250 kr men då kan man se om det flera gånger. Då får du all info om progrestron och det är vetenskapligt begrundat. Det är inte allt det man finner på internet och är osäker om det stämmer. 
  • Dalarna91

Chilins; 
    Håller med dig i varenda ord. Precis så jag känner. Är ibland i sånt mörker. Men när man ventilerar här och ni förstår mig på riktigt. Så känns det lättare. 
    Om jag hade sagt allt till min sambo hade han blivit galen. Räcker med jag är det :p 
    Vet inte hur jag hade klarat detta år utan er <3

• Dalarna91

Min bästa vän ska ta bort sin kopparspiral efter sommaren. Dom har inte bestämt månad än. Men hoppas så sent som möjligt. Jag kommer inte klara av om hon blir gravid så fort och före mig. Då vet jag inte hur jag kommer kunna hantera det. 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-07-24 09:26:39 följande:

Godmorgon alla!

Instämmer bara med dig LJM, sån otrolig värme i den här tråden och är så glad att man är en del av vår lilla grupp mitt i allt elände <3

Så, denna månad har jag ju börjat med Rosenrot... Och nu fick jag precis glad gubbe på CB:s digitala, gick från tom ring på CD11 till fast gubbe direkt nu på CD12... Började antagligen att testa för sent :/ känns väldigt stressande att vi inte fått till det något mer innan. I två dagar har vi bara haft sex för att det är mysigt och han har då inte "lyckats" komma i mig. Det här skulle ju vara månaden vi liksom gav det allt. Om vi misslyckas nu så känner jag att vi behöver gå vidare med IVF, blir helt vettskrämd av tanken men finns ju inget annat alternativ. 

Är det fler som fått fast gubbe direkt och inte blinkande emellan? Rädd för att ÄL redan kan ha varit när det blir så?

Jag tar tester med stickor. Och jag gick från väldigt svagt streck till starkt streck (torsdags) på ett dygn. Jag tempar men har fortsatt inte haft ägglossning. 
    Så tror inte ägglossning händer snabbare trots snabb stegring. Men alla kroppar är olika. 

Vi kommer inte få till något sex denna gång. Han är dålig, va till akuten igår så han fick lite vätska. Men är inte bättre. Men på ett sätt är det lite skönt. Nu kan jag bara fokusera på min kropp och inte sitta och analysera tex om sekretet va sperma eller inte. 
    Sen hoppar jag över progrestron krämen. 
  • Dalarna91

Är så glad jag har er. Önskar vi alla bodde på ett ställe och kunde ses och umgås. Vilken grymt tjej gäng vi skulle ha varit!! 

Hur går det för dig Evelina? Är spänt på hur det går för dig. 

• Dalarna91

Grattis Evelina!! Så himla glad för dig skull!!! 
    Fortsätt nu med progrestron till vecka 12 och sen trappa försiktigt ned. 
    Många brukar använda krämen till födseln. 

• Dalarna91
    Sophiee92 skrev 2022-07-24 09:57:18 följande:

OMG grattis Evelina!!! vad otroligt glad jag är för dig <333 Berätta allt om hur ni hade sex den här månaden ,symtom och vad du gjort annorlunda :D

Haha, exakt detta skulle jag också skriva xD 
    Ge oss detaljer evelina!! 
  • Dalarna91

Evelina; slutade du med inositol när du fått bekräftat ägglossning? 
    Tänker man får bekräftar 3 dagar efter. 

• Dalarna91

Annemarit; ser strecket tydligt. 

Själv så blev det sex en gång. Förväntade mig inte det då sambon har varit väldigt dålig. 
    Är osäker om jag ska testa progrestron kräm då vi bara fick till det en gång :/ 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-07-25 08:51:28 följande:

Här har mensen precis kommit igång. Nytt försök igen.. 

Va tråkigt att höra. Men skönt den kom :) 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?