Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Hej!
Hoppas ni tycker att det är okej att jag hoppar in såhär sent i tråden. Ni verkar vara ett sådant otroligt fint gäng tjejer som följs åt och jag tror tyvärr att jag kommer ha en krokig väg till plusset. Vill hitta en grupp som stöttar varandra och inte bara hopp vidare till nästa BIM grupp.
Lite om mig: jag är 28år och bor ihop med min sambo sedan 3 år tillbaka som är 32 år. Han har velat ha barn nästan sedan vi träffades men jag har velat göra karriär först. Jobbar som inköpare.
Jag slutade med p-piller vid årskiftet och fick då mens 3 gånger men alla gånger med kort lutealfas. Tog ett akut p-piller i mars då jag precis börjat på nytt jobb (något jag ångrar så mycket nu i efterhand när jag ser vad det ledde till). Sedan slutade ägglossning + mens helt att komma i 6 månader, fram tills jag fick provera utskrivet för några veckor sedan och fick mens efter det. Fick positivt ägglossningstest med glad gubbe i onsdagsoch enligt NC fick jag ägglossning i fredags på CD26 men den är ej bekräftat ännu då tempen inte riktigt stigit ännu. Så är på mitt första ?riktiga? försökt då vi inte försökte innan mensen försvann.
Har en stark magkänsla att det kommer ta tid för oss då det varit så struligt efter p-piller stop och jag har lång cykel men antagligen kort lutealfas.
PS. Har läst HELA tråden, tog typ hela helgen. GRATTIS alla som redan plussat. Ni verkar verkligen vara ett fint gäng <3 FÖRLÅT för långt inlägg!