• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna, jag gör samma. Har räknat ut BF, kollat där jag passerar vecka 12 och funderat över när det är lagom att boka in en resa till Ullared för att gå loss på babysaker. Detta trots att jag inte känner mig vidare hoppfull xD

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-28 15:44:04 följande:
    Jag känner mig hoppfull .. men vi får se till veckan. Tänkte ta ett tidigt test imorgon. Men är rädd det är negativt.
    Håll fast vid den hoppfulla känslan, det är så mycket härligare än att gräva ner sig. Det värsta som kan hända är ju att man har varit glad i onödan. Det kanske är bättre än att göra som jag, och deppa innan man ens vet utgången? Ska kanske byta bana och intala mig själv att det är nu det händer. Värt ett försök i alla fall xD

Förstår oron för att testet ska vara negativt, men isåfall får du trösta dig med att det kanske bara är för tidigt för att det ska ge utslag :)
  • LJM91

Vad härligt att spermierna är på plats Rewner, bara att hålla tummarna nu! Skönt också att du inte behövde känna att det var upp till dig att förföra din kille utan tvärtom :P

Dalarna och Fyrklöverns, jag finner knappt ord alltså. Så otroligt okänsliga kommentarer ni har fått utstå!

• LJM91

Idag har jag äntligen varit hos gyn, jag kommer få ägglossningsstimulerande tabletter utskrivet men först måste jag göra ett återbesök om två veckor. Hon kunde se vätska i livmodern, vilket tydligen är normalt efter ägglossning men hon tyckte mängden vätska var för stor med tanke på att åtta dagar har gått sedan ägglossningen. Så innan jag får tabletterna vill hon se att vätskan försvinner. Givetvis har jag googlat och vätskan kan bero på allt ifrån en sprucken cysta, en graviditet eller typ cancer. Känns lite olustigt att inte veta vad det är för vätska. Hade det varit från en sprucken cysta sa hon att jag borde ha haft rejält ont, och det har jag inte haft. Fortsättning följer antar jag.. xD

• LJM91

Haha vad härligt peppande ni är <3 jag förstod det som att vätska pga graviditet isåfall händer lite längre fram i graviditeten än på ÄL+8 där jag är idag, men jag vet inte säkert. Får kanske googla lite till :P här kommer tempkurvan :)

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-08-29 17:08:24 följande:
    Vilka höga temperaturer du har. Så högt ligger inte jag! Min har också en sjunkande trend... Vet inte om de pga fönster är öppen i sovrummet, fryser på morgonen 
    Ja de är ovanligt höga denna cykeln, brukar ligga på runt 36,6 och nu är det mer runt 36,7-36,8. Hur ser din kurva ut? Sjunkande temperaturer kan absolut bero på att du fryser på morgonen, kanske kan du ha ett varmare täcke om ni vill sova med fönstret öppet?
  • LJM91

Uppdatera oss om tempen imorgon Dalarna, och vad kul att du känner igen tecken från förra graviditeten! Håller tummarna <3

Nu har jag börjat sväva iväg känner jag, gick en promenad tidigare ikväll och bara RÅKADE promenera förbi tre olika förskolor och funderade över vilken av dem som ser trevligast ut och tänkte att jag kanske borde kolla upp hur man gör för att sätta sitt barn i kö. Saker man gör när man hoppas alltså..

• LJM91

Längtarefternästa skrev 2022-08-29 20:25:15 följande:
    Test (uppifrån och ner) 26/8 vid 14-tiden, 27/8 vid 13-tiden, 28/8 vid 13-tiden, 29/8 morgonurin, 29/8 vid 18-tiden. Stegring men inte fullt positivt. Enligt testerna ska inte morgonurin användas och trots detta var det då jag fick det mörkaste strecket. När tror ni jag bör räkna med ägglossning - imorgon eller onsdag?
    Skulle nog räkna det näst längst ner som positivt och sen ägglossning typ 12-48 timmar därefter :)

Hoppas hoppas Dalarna!
  • LJM91

Vad tråkigt att mensen kom elin1989 :( nya tag nästa cykel :)

Dalarna, vad härligt att tempen var högre idag! Hoppas det är ett gott tecken. Min temp låg på 36,62 så dippade en del från igår men jag vaknade halvt utan täcke och småfrös :P

• LJM91

Vad härligt att det snart är dags för er att sätta igång igen Fyrklöverns :) och lyxigt med så kort mens, jag har alltid sex dagar så låter som rena drömmen med tre-fyra :P

Jag har inte kunnat låta bli att överanalysera det här med vätskan i min livmoder, trots att jag försöker att inte tänka på det. Gynekologen sa att hon ville titta på mina äggstockar men kommenterade dem inte alls, jag utgick från att hon ville se om jag har många små äggblåsor som man har vid PCO/S. Det enda hon sa något om var vätskan i min livmoder och att den oftast försvinner inom ett par dagar, men ändå skulle jag vänta två veckor med att komma på återbesök? När jag frågade vad det kunde vara för vätska sa hon att man har vätska efter ägglossning men inte så mycket som jag hade, och att det då oftast beror på en sprucken cysta men att jag då borde ha haft väldigt ont. Kan inte sluta tänka på om hon misstänkte att jag är gravid men inte ville säga något för att riskera att ge mig falska förhoppningar? Önskar så att jag hade funnit mig och ställt fler frågor. Nu känns det som att sväva i limbo, är hoppfull vissa stunder och likgiltig andra stunder..

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?