• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklöverns skrev 2022-08-17 19:17:26 följande:

Chilins din tempkurva ser ju sjukt stadig ut! Tror inte värdet i sig spelar någon roll så länge höjningen är mellan 0,3-0,5 grader (har jag för mig) jämfört med innan ägglossning. Sen att det håller sig stabilt vilket det gör för dig. Hoppas att det blir positivt nu! 

Dalarna vad bra att ni får till det nu :) tempen kanske dippar innan äl som Sophie skrev. När började du testa? Det är inte så att du missade stegringen om din äl tar några dagar? Spelar ju ändå ingen roll, ni verkar tajma bra och sekretet gynnar spermierna. 

Idag är det 3e dagen jag testar. Ja jag kanske missade stegringen, tack för förslaget. De tänkte jag inte på. Får bara vänta och se hur det blir :) 

Hur går det för er andra? Ljm? 
  • Dalarna91

Fortfarande ingen positiv äl test. Börjar bli stressad då vi får besök i helgen... Försöker att sluta tänka och försöker slappna av. Men de är också svårt. 
    Något förslag?

Ljm; mitt sekret är också borta. Har inte känt efter tappen. Så frustrerande...

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-08-18 18:31:58 följande:
    Jag vet att man inte ska kolla på strecken på glad gubbe testen men jag brukar göra det ändå? hur ser det ut?? Har du någon bild? 
    Jag kastade testet men de va ca hälften styrka mot kontroll strecket. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-08-18 19:10:41 följande:

Vad tråkigt att testen inte blir positiva och att sekretet har försvunnit Dalarna :( visst blir man frustrerad.. Din kropp kanske gjorde ett försök att ägglossa och försöker igen om ett par dagar?

Ja de är väldigt frustrerande. Ja, jag får fortsätta ta tester och ser hur det går. 
    Hur går det för dina tester?
  • Dalarna91

Chilin; stort grattis!!! Är så himla glad för din skull <3

Ljm; testet är lite starkare nu. Men inte positivt än. Besöket kommer imorgon, så hoppas vi får till det igen imorgon och sen varje dag efter lördag. 

• Dalarna91

Chilins; klart du kan vara kvar. När jag plussar igen kommer jag ha nog glädje och extrem oro på samma gång. Kommer nog inte kunna vara typ glad förrän vecka 12. Men jag hoppas du ändå försöker vara glad :)

• Dalarna91

Chilin; de är smart att sluta med tempen och testade när du passerat BIM. Du har inte berättat om du gjort något speciellt denna gång och hur ofta hade ni sex och när? Ge oss detaljer:D

Själv fick jag äntligen positiv ägglossning test. Vaknade kl 6 pga marsvinen. Mannen va hård. Så då blev det ridning. Skulle inte ha gjort det om jag inte närmade mig ägglossning xD 

• Dalarna91

Ljm91; ser ut som du kommer få pluss idag eller senast imorgon. Vilken CD är du på nu? 

Chilins; vi har kört varannan dag denna vecka. Men tänkte få till det varje dag nu, helst till bekräftad ägglossning. Önskar jag började tempa tidigare. Då hade jag kunnat sett när jag haft sex och blivit gravid. Nu kan jag bara gissa. 

• Dalarna91
    Chilins skrev 2022-08-20 10:06:57 följande:
    Tycker det låter bra :) det sägs ju att varje dag inte påverkar att det inte hinner fyllas på med spermier eller så eller att kvalitén ska vara sämre utan det kommer simmare men kanske inte lika många som om man har sex varannan eller var tredje dag men spontant tänker ju jag att det är bättre med några få simmare varje dag än inga alls vissa dagar. Men vi pallar inte ha sex varje dag flera dagar i rad.. så ni som orkar det, hatten av :) 
    Den hatten borde gå till ljm! 
    Svårt och veta vad som är bäst. Men får bara köra på. Dom andra gånger jag blev gravid har vi haft sex varje dag i flera dagar. Vi får se i september :) 
  • Dalarna91

Ljm; jag kände tappen i veckan men glömmer bort att göra det. Tror den va nästan öppen då. 
    Skönt att få ägglossning tidigare än förra gången! 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?