Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Testet var negativt. Känner mig helt bedrövad. Just nu undrar jag hur vi ska orka fortsätta försöka.
Testet var negativt. Känner mig helt bedrövad. Just nu undrar jag hur vi ska orka fortsätta försöka.
Skönt att testet verkade vara bra Dalarna <3
Då kanske det rent av är ett bra tecken med minskad mensvärk och PMS? Men att mängden blödning minskar känns lite olustigt för jag tänker att det borde höra ihop med slemhinnans tjocklek och det lär ju inte vara bra att den blir mindre? Jag kan inte säga att jag har märkt någon skillnad på tempen, den är ungefär lika hoppig som innan jag började med inositol :P
Ja men precis, mindre PMS och mensvärk är nog bra men mindre blödning vettetusan haha. Vet inte om jag ska sluta med Inositol sen när vi börjar igen. Kanske bara ska fortsätta med Q10. Har läst så mycket bra om det.
Hahaha lika hoppig, aja då är allt som vanligt:P
Fyrklöverns, jag såg nu att den tabletten jag beställde bara innehåller 10mg Q10 så det var ju väldigt lite.. Får se om jag hittar andra med högre dos, jag kan inte svälja tabletter så är lite begränsad där.
Förstår att det känns nervöst inför att dra igång försöken igen, men visst är väl risken för att få utomkveds igen väldigt låg? Känns som att den borde vara det i alla fall :P
Jag mår okej, kände mig väldigt ledsen igår då jag tyckte jag såg gravidmagar och bebisar överallt, men det känns bättre idag. Ska på återbesök hos gyn imorgon så hoppas verkligen att vätskan i livmodern är borta och att inget annat har uppstått som gör att jag inte får tabletterna. Har läst på lite och det verkar som att man ska ta letrozol med start på cykeldag 3 eller 5, jag kommer vara på cykeldag 7 imorgon så måste fråga gyn om jag måste vänta in nästa cykel eller hur det funkar. Kan jag inte börja denna cykeln kommer jag köra på progesteronkrämen igen.
Klar hos gyn nu, allt såg jättebra ut och vätskan var helt borta, en tunn slemhinna precis som det ska vara efter mens. Fick letrozol på recept som jag ska hämta ut, så nu känner jag hoppet öka så smått igen. Jag kunde börja med dem redan idag även om man egentligen ska börja på cykeldag 3, för gyn kunde se att det inte fanns en tillstymmelse till egen ägglossning på gång. Frågade också om det stämmer att sen ägglossning ger sämre ägg, vilket gyn bekräftade. Hon sa att det inte är omöjligt att bli gravid för det, men chanserna är lägre om man har en cykel som är längre än ca 35 dagar.
Hur går det för er andra? <3