• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Vad tråkigt att PMSen gör sig påmind Fyrklöverns, och vilken dryg situation med gravida kompisen :( Vet hon om din situation? Det är ju lite okänsligt oavsett men extra okänsligt om hon vet vad du har gått igenom och fortsätter gå igenom.

Skönt att huvudet är åter över vattenytan Rewner :) drygt med mensvärken, är det något du absolut inte känner igen så skadar det nog inte att slå en signal till gyn och kolla av läget. Tack för peppen om mina ägglossningsstimulerande! Hoppas så att de funkar redan denna cykeln även om jag inte blir gravid, är så enormt less på mina superlånga cykler..

Hade en liten deppig diskussion med min sambo igår, han berättade att flera av hans kollegor är på och tjatar på honom och undrar om inte vi ska skaffa barn snart, varför vi inte har några barn än och någon hade till och med uttryckt sig i stil med ?vad är problemet, får du inte komma till eller?. Inte nog med att jag blir fly förbannad på så fullständigt hjärndöda och vidriga kommentarer som den sista, tycker också så synd om min sambo som behöver ta dessa kommentarer i sin vardag. För mig är det helt ofattbart hur man kan vara så okänslig mot en kollega.. Jag har fått kanske två eller tre frågor på mitt jobb, men det har ändå varit diskreta och finkänsliga frågor även om jag kan tycka att det inte är något man frågar om alls.

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-14 16:34:18 följande:

Ljm91; jag blir så arg men också ledsen när jag läser hur kollegorna varit mot din kille. Jag kan tänka mig du också kanske tar det mer personligt mot dig. 
    Jag känner det är mitt fel pga missfall och blir sällan gravid. Sen har du tyvärr pcos som kan vara en orsak men det kan absolut också vara killens. Förstå mig rätt. Det jag menar är jag skulle ha sånna skuldkänslor över mannen få höra detta och hoppas du inte får det. 

Fyrklövern; jag testade zon terapi, gjorde det bara en gång. Men de är lite dyrt och tycker jag betalar tillräckligt för vitaminer och tester. Hoppas lymfmassage ger god effekt. Och skönt att få rensa bort cellgiften :) 

Ja absolut tar jag det lite personligt, jag vet ju att mina glesa ägglossningar inte direkt ökar våra chanser, och min sambo är orolig att det är något fel med hans spermier också. Dock var ju testet han gjorde bra, vad vi kunde tolka i alla fall. Men jag tror han oroar sig över det ändå, och då tar det såklart hårt att få kommentarer från andra. Vilken jäkla lättnad det hade varit om det blev vår tur någon gång..
  • LJM91

Vad skönt att du känner dig lite mer pepp Dalarna! Ska du börja med ägglossningstesten nu till helgen? Jag har provat bisolvon men då var det bara jag som tog den, inte min sambo. Skadar ju inte att försöka :) jag köpte den flytande och tyckte dessutom den var otroligt god så fick nästan lite abstinens när ägglossningen hade passerat och jag inte skulle ta den mer xD

Har haft en deppig eftermiddag igen, imorgon är det dags att ta sista tabletten letrozol och sen börjar en nervös väntan. Vet inte riktigt hur jag kommer reagera om det inte blir någon tidigare ägglossning trots letrozol, kommer nog ta det väldigt hårt.. Grät en skvätt när jag kom hem från jobb och tröstade mig själv med lite nätshopping, hjälpte faktiskt en del :)

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-15 16:52:20 följande:

Fyrklövern; tycker du har en bra anledning till att testa lymfmassage. 
    Vi har bisolvon tabletter, ska nog äta upp dom. Lika bra att testa nu när jag har dom. 

Ljm; nätshopping hjälper mot det mesta :) 
    När ska du få ägglossning när du testat letrozol? 
    Jag börjar med tester imorgon tänkte jag och bisolvon. Ska räkna hur många jag har så det räcker till oss bägge. 

Har googlat lite och det står att ägglossningen kommer mellan 3-7 dagar efter sista tabletten, om kuren nu har haft effekt. Så ska börja med ägglossningstest på söndag tänkte jag, och har jag lite flyt så får jag ägglossning under nästa vecka. Hoppas så himla mycket på detta nu..

Spännande att det är dags att börja testa igen, håll oss uppdaterade :) vad säger din sambo om att ta bisolvon?
  • LJM91
    Pinkfloweer skrev 2022-09-15 21:43:13 följande:

Hej alla kämpar 
    Har läst då och då fortsatt heja på er från avstånd endå men inte vetat om jag ska skriva för det kanske känns okänsligt från min sida som nu är gravid, dock vet jag från och med idag inte hur länge det kommer vara för ikväll kom det bruna flytningar på toa, så jag kanske joinar er här snart igen endå. Enligt app gravid vecka 9 nu..

Hej Pinkflower! Såklart ska du skriva här, jag blir bara glad när ni som lyckats hänger kvar <3 det behöver ju inte vara någon fara alls med bruna flytningar, men förstår att det är oroligt. Håller alla tummar och tår för att allt är bra med bebisen!
  • LJM91

Har gyn ringt upp dig idag Pinkflower? Hoppas att du kan få en kontroll riktigt snabbt så du slipper oroa dig <3 intressant att ni lyckades bli gravida i en cykel med tidigare ägglossning, jag rullade tillbaka i mina appar och den gången jag blev oplanerat gravid för flera år sedan ägglossade jag på CD 17, och förra hösten när jag förmodligen hade tidigt missfall eller kemisk graviditet ägglossade jag på CD 22. Alla andra misslyckade försök har ju varit betydligt senare ägglossningar, så det kanske ligger något i det ändå.

Tog sista tabletten letrozol i morse, så nu ska jag börja med ägglossningstest imorgon bitti. Vågar knappt hoppas på att kuren fungerar direkt, det känns som att det är för mycket att hoppas på..

• LJM91

Usch vad jobbigt att inte få någon undersökning, men skönt ändå att gyn bekräftade att det är vanligt med små blödningar i början. Har du möjlighet att boka ett privat ultraljud om oron blir för stor att bära?

• LJM91

Men gud vad jobbigt J3nnif3r! De måste ju gå med på att kolla upp varför du har positiva graviditetstest och ont i äggstocken? Hoppas verkligen att det reder ut sig för dig!

Jag drömde i natt att jag var gravid och hade fått en liten liten bebisbula, precis där i byxlinningen stack den fram. Kände så verkligt och blev som en kalldusch när jag vaknade.. Tröstade mig själv med att köra första ägglossningstestet som såklart var negativt helt enligt förväntan :P

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-17 09:15:30 följande:
    Ja, drömmar är inte alltid härligt. Speciellt när det verkligen är något man vill. Är det inte lite tidigt att få positivt ägglossning test eller när ska man få det efter letrozol?
    Jo det är lite tidigt, ägglossningen ska komma ungefär en vecka efter sista tabletten. Är så spänd på att se vad som händer, om det ens har någon effekt på mig. Hoppas hoppas.. Har du börjat testa?
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-09-17 12:01:56 följande:
    Jag började testa igår eftermiddag. Inte positivt, misstänker det blir det på måndag om cyklusen är stabil denna gång. Ska börja ha sex idag också. 
    Håller tummarna! Kul om vi synkar någorlunda denna gången också :) vi har också börjat ha sex nu, kommer försöka få till det varannan eller var tredje dag fram till positivt test. Jag ska iväg fredag till lördag nästa helg så är lite nojig om testet skulle bli positivt fredag morgon.. Då kommer vi inte hinna ha sex förrän lördag kväll och det är ju lite sent. Men tänker att oddsen för att få positivt just precis den dagen är ganska små :P
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?