• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Fyrklöverns, nej det verkade inte som att det fanns en vidare plan om letrozol inte funkat.. Fick receptet och besked om att prova detta i sex månader och blir jag inte gravid innan dess skulle jag ringa igen. Fick inga besked om hur mina äggstockar ser ut eller något annat tyvärr..

elin, så skönt att du blir ordentligt kollad nu, måste kännas tryggt :) goda nyheter också att det inte behöver ta så lång tid att bli gravid trots att en äggledare saknas!

• LJM91

Fyrklöverns, kommer absolut att höja dosen på eget bevåg nästa cykel :P är bara så less nu för det kan ju dröja typ två månader innan mensen kommer nu när ägglossningen verkar vara seg trots letrozol. Vet att det finns en medicin som heter provera som man kan ta för att framkalla blödning, funderar på att ringa gyn och fråga efter den om det inte har blivit ägglossning om någon vecka. Kanske kan få igång nästa chans lite snabbare då..

• LJM91

I morse var testet supersvagt igen, och rund ring på clear blue, men eftermiddagens test vet jag inte riktigt hur jag ska tolka? Tittar man på hela streckets bredd så är det ju lika svagt som innan, men ute i kanten har det ändå lite mer färg. Det är ju inte i närheten av att vara positivt, men greppar efter halmstrån nu så bara en ökning på testen hade känts som en liten seger.

Dalarna, min gynekolog sa ingen specifik cykeldag för när ägget blir sämre, men generellt kunde man säga att cykler på över 35-40 dagar oftast inte har den bästa äggkvalitén. Sen var det absolut ingen omöjlighet att bli gravid ändå, bara minskad chans. Så med en lutealfas på 14 dagar skulle det ju innebära att ägglossning innan eller runt CD 21-26 är det optimala. Gällande din kurva säger jag också is i magen, ser inte ut som en omöjlighet att du ägglossade där innan CD18 :) uppdatera oss imorgon!

• LJM91

Åh vad härligt att ägglossningen verkar vara på gång Rewner! Heja heja ;) Brukar du få positivt med morgonurin? Läser att många inte får det, men för mig är det den enklaste tiden på dygnet att testa.

Dalarna, ja de här stickorna är faktiskt lite dryga att tolka.. men de var billiga, alltid något xD får väl se om jag i alla fall får blinkande smiley imorgon, kan alltid hoppas.. 

• LJM91
    Cocachins skrev 2022-09-22 20:42:09 följande:
    Förlåt om jag hoppar in här. Men vill bara säga det att jag har en väldigt stabil äl och får äl på exakt cd 13 varje månad och när jag tar äl test så blir det inte speciellt mkt starkare än sådär på testet. Jag vet det står i beskrivningen strecken ska vara lika starka osv, men så är det aldrig för mig. Så jag hade tolkat det där testet som positivt. Jag kan ibland få lite lite starkare än det där precis dagen innan men aldrig att det blir helt mörkt. S hade absolut rekommenderat att börja ligga på det där resultatet haha :) 
    Be inte om ursäkt, all input är så välkommen <3 jag brukar få starkare streck än det här, men jag hoppas att det kanske är något på gång i alla fall. Kände på livmodertappen innan ikväll och tyckte öppningen kändes liiiite större, kanske hade någon liten dutt fertilt sekret men det var väldigt svårt att avgöra för det är så himla lite. Tror i alla fall jag kan konstatera att det var progesteronkrämen som gav mer sekret förra cykeln för jisses vad mycket det var då haha. Återkommer med hur testen ser ut imorgon bitti :)
  • LJM91

Fina fina ni <3 förstår att det har varit och är tungt för dig chilins, men vad skönt att du slapp komplikationer och att kroppen är igång igen. Håller tummarna för att du plussar snabbt nu!

Ingen blinkande smiley idag och teststickan är fortfarande svag :( svårt att säga om tappen är öppen eller stängd men den hade i alla fall flyttat sig uppåt om det betyder något? Kunde dock inte gräva fram något fertilt sekret..

• LJM91

Då verkar det ju absolut som att du har ägglossat Dalarna, vad härligt :) håller tummarna så hårt nu!!

• LJM91

700 sidor kärlek, så himla fint skrivet <3 det känns verkligen som att jag känner er på riktigt!

Chilins, vad är anledningen till att du har tappat hoppet?

Kände på tappen ikväll och den känns faktiskt lite mjukare, lite mer öppen än igår. Men i vilken ordning händer saker egentligen, borde inte clear blue advanced i alla fall ge blinkande smiley innan tappen börjar ändras?

• LJM91

Jag har testat med clear blue advanced i prick en vecka idag, så tror inte jag började för sent. Har alltid fått blinkande smiley i tidigare cykler, dock väldigt varierande hur många dagar. Som mest typ 20 dagar, och som minst fyra dagar innan den fasta smileyn kom. Fortfarande rund ring idag, och stickan är lika svag som innan. Tappen känns dock mjuk och öppen, så vet inte riktigt vad jag ska lita på. Tänker att jag försöker få till det med sambon varannan dag ett tag framöver och så får vi se vad tempen säger..

• LJM91

Tycker också det ser ut som att du har ägglossat Dalarna, trots dipparna. De närmsta dagarna borde ge besked helt och hållet :) 

chilins, förstår vad du menar om att inte våga få upp förhoppningarna.. Men skönt att tempkurvan ser bra ut, det är i alla fall ett tecken i rätt riktning även om det inte garanterar något :)

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?