• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Rewner; jag tror illamående va bara inbillning. Känns inte logiskt att få det nu. 

Va tråkigt du får ägglossning när du är bort rest. Ska du vara borta många dagar?

• Dalarna91
    TrueResolution skrev 2022-09-01 12:28:04 följande:

Är på BIM-7/ ÄL+7/8 och testade negativt igen, (Jaa, jag har börjat testa som ett djur redan.. Tyst) Varje månad glömmer man alla känslor och utsätter sig för den här berg & dalbanan där man slits mellan hopp och förtvivlan varje timme. Hur handskas ni andra ens med dessa känslor? Att ena sekunden känna kroppen fyllas med hopp och sväva bort i drömmar om familj och få välja barnvagn och känna ständig oro över om lillen andas eller inte. Nästa dag känns allt hopplöst och man ser bilden av kärlek, barnvagn och familj brinna upp framför en. 

Man letar febrilt efter minsta symptom samtidigt som man avfärdar dem lika snabbt om man faktiskt känner något. Man testar dötidigt trots att man vet att det omöjligt kan visa något ändå blir man lia besviken när det faktiskt itne visar något. Kom igen hjärnan? 

Vet inte om det bara är jag men ibland känns det som att så många "lätt" väntar fem dagar till nästa testning, och sen "nähäpp nytt försök". Hur gör ni? Ni är mina absoluta förebilder för ni är de starkaste kvinnor jag skådat. Hjärta

Själv sitter jag med hjärtat i händerna varje månad mellan ÄL & BIM och ser det sakta förtvina nästan. 

Hur vi gör? De är egentligen bara hoppet att en dag har vi alla var sitt barn. De är bara så man orkar efter försökt i ett års tid. 
    Sen för mig så testa nya saker men inga stora saker. Tex bisolvon en månad, inositol, progrestron kräm. Då brukar jag ha mer hopp och orkar.
  • Dalarna91

Då börjar hoppet försvunna. Tror jag får mens imorgon, bara en känsla man har. Eller så är man så van vid misslyckande efter misslyckande.
    Hur går det för er Sophie och ljm91?

• Dalarna91

Chilin; tack. Har lite kramp i äggstockarna nyss. 
    Sophie; ska nog inte försöka analysera så mycket. Men man känner sig dum när man tror på riktigt man är gravid och sen kanske man har fel . 

• Dalarna91

Tog nyss grav test fast vanligt idag, negativt. Men tempen är fortsatt hög.

Kan den bero på progrestron krämen? Förra månaden va det inte högt. 
    Sen vaknade jag strax innan kl 5 men somnade om, kan de bero på höga temperatureren?

• Dalarna91

Nej, de är sant. Får bara se om ett par dagar, men känner att progrestron kan öka temperaturen. Men kan den stiga som den gjort?

• Dalarna91
    Rewner skrev 2022-09-02 09:25:20 följande:

Jag tycker egentligen oftast inte att besvikelsen är det värsta och det som gör mig mest ledsen, utan känslan av att jag inte kan lita på min kropp och mina sinnen när diverse symtom har lurat mig att tro att jag är gravid och så visare det sig att det inte alls stämmer. Det är som att man blir sviken dubbelt, dels att kroppen inte lyckas bli gravid och dels att den ändå framkallar massa symtom som man går på gång efter gång. Det får mig att känna mig så godtrogen och naiv, som att det var helt orimligt att tro att jag kunde vara gravid.

Jag har precis fått denna cykels första dos av molvärk. Here we go again ...

Håller helt med dig!! Man känner sig så dum! Är glad jag inte sagt till sambon jag tror jag är gravid. Skulle känna mig ännu dummare. 
    Känner mig tillräckligt dum att skriva till er att jag tror jag är gravid (tolka mig rätt :p). Om de skulle visa jag har fel. Tur de är anonymt forum xD 

Jag sticker nog förbi apoteket och köper ett tidigt test clear blue, hoppas dom har digitalt. 

Men tycker det är så konstigt jag har temperatur stegring... 
  • Dalarna91

Jag tog test idag med vanligt test. Och de va negativt. 
    Har köpt ett clear blue tidigt test nyss, tyvärr fanns det ingen digital.. 
    Jag har smort mig samma dos hela tiden från bekräftad ägglossning. Smörjde mig med samma dos förra månaden och fick inte samma temperatur ökning utan den sjönk vid äl + 9. 

Blir så frusterad!!!!

• Dalarna91

Då jag inte har tempat mig tidigare så vet jag inte. Förra gången plussade jag 14 dagar efter positivt ägglossning test. Och de är imorgon. Men då va det väldigt svagt test som. Jag fått bägge gånger. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?