• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Chilins skrev 2022-09-03 09:05:31 följande:

Jag har haft olika lutealfas, men det har antingen bara diffat någon dag alternativt att det hänt något. Tex hade jag två dagars kortare lutealfas efter att jag genomgått MA som fick avslutas med skrapning.. vet inte om det bidrog men jag tror att det är ganska konstant om det inte hänt något som kan ha påverkat.. 

Det ser ut att det har diffat 1 dag för mig.
    Hur mår du förresten? Är så tankspridd jag glömmer fråga hur du mår.
  • Dalarna91
    Chilins skrev 2022-09-03 09:50:50 följande:
    Längtar tills du ska ta test :) jag hoppas! Jag mår bra ännu, känner inte av något speciellt alls. Knappt någon trötthet. Ömma bröst till och från men i övrigt mår jag som vanligt. Vill bara ha nästa veckas ultraljud avklarat så att jag får veta om det finns något där i eller inte.. 
    Vilket datum har du ultraljud? Hoppas veckan går fort för dig så man kan slappna av lite :) 
    Har en kollega som är i vecka 13 nu. Hon har inga symtomer alls. Försökt förhöra henne lite :p 
  • Dalarna91

Ljm; ja progrestronkräm kan förlänga lutealfasen. Men när jag ser tillbaka när jag inte använt krämen så har haft haft lutealfas på 11 och 12 dagar. 
    Du fick väl tid för nytt ultraljud pga vätskan dom såg? Är det inte till veckan du ska dit?

• Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-03 12:01:31 följande:
    Hur vet man när man ska sluta med krämen om man inte har blivit gravid? Tänker att mensen kanske inte kommer om man fortsätter med krämen utöver sin vanliga lutealfas?

Ja det stämmer att jag fick en ny tid, ska dit den 5e så om lite mer än en vecka. Är lite nojig över vad som händer om vätskan inte är borta då..
    Tänkte ta ett tidigt test imorgon. Är det negativt så funderar jag på att sluta med den. Då faller progrestron och jag får mens. 
    Men det är lite ångest laddat för tänk om man är gravid, då framkallar jag ett missfall..

Är inte den 5e nu på måndag? 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-03 12:45:47 följande:
    Förstår känslan, vad händer om man väntar någon extra dag och fortsätter med progesteronet? Tänker om man är en låghormonare som inte plussar förrän det har gått någon extra dag.

Haha jo du har såklart rätt, det är den 12e jag ska dit och inte den 5e xD var tvungen att dubbelkolla kalendern, så virrig.
    man får bara längre lutealfas. Men jag har alltid plussat svagt vid bim. Så tänker det borde vara säkert att ta ett tidigt test imorgon, då är jag på äl+13 ä.

Inte lätt att hålla koll på alla datum, haha
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-03 14:01:37 följande:
    Det borde ju vara säkert då, håller tummarna för att det blir ett plus imorgon!

Idag ömmar brösten inte alls. Minns att det var precis såhär förra cykeln, och att det var det som fick upp mina förhoppningar om att vara gravid. Hade varit spännande att veta vad det är som gör att symtomen innan mens kan ändras så mycket varenda cykel.
    Ja det hade varit intressant och veta. Och varför vi inte blir gravida... Funderar på att göra ett fertilitets test/utredning. 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-03 20:23:53 följande:

Fick upp hoppet rejält idag, ingen värk i brösten men en molande, tung känsla ner mot tjejmagen i princip hela dagen, mådde också svagt illa till och från. Kände hopp, så halva eftermiddagen har jag googlat på gravidveckor, kollat upp telefonnummer till barnmorskemottagningen, läst om föräldraledighet och plötsligt inser jag att så fort jag inte tänker på illamåendet så försvinner det. Klassisk inbillning. Går på toa och passar på att klämma lite på brösten och jomenvisst, de ömmar ju definitivt. Efter toalettbesöket försvann också den tunga känslan i magen, så det var uppenbarligen ingenting annat än normala tarmgrejer. Förstår inte varför jag låter mig själv sväva iväg, det är härligt under tiden men fallet blir hårt när man kommer tillbaka till verkligheten :(

Jag har också svävat iväg hela dagen. Vill bara morgon dagen ska komma så jag kan tempa mig och ta ett test. Hatar detta!! 
  • Dalarna91
    LJM91 skrev 2022-09-04 07:44:25 följande:
    Skönt att jag i alla fall inte är ensam om att sväva iväg <3 hur var tempen idag? Tog du test?
    Ett tips till alla. Innan ni tar ett grav test på morgonen, torka er först. Min mens kom såklart. Slöseri med det testet. 
    Vet inte hur jag ska känna, jag känner just nu ingenting. Så idag ska jag prata med sambon vad vi ska göra nu. 
  • Dalarna91

Tack alla för stödet <3 
    Jag trodde verkligen att jag va gravid i veckan. Hade symtom som; yr, mer hungrig, geleklumpen, perfekt sex och tempen. Men lurad kan man bli... 

Chilins; nej. Hoppas verkligen det inte är missfall!! :'(

• Dalarna91

Pratade med sambon. Jag tycker det är ett känsligt ämne (min sambo kan ta mycket väldigt personligt). Så därav känslig ämne.. 
    Men vi börjar med att han tar ett hemma test. Ser det bra ut så gör jag en utredning. Jag gjorde en januari/februari 2020, allt såg bra ut med allt. Men 2 år kan säker mycket förändras. 

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?