• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Välkommen tillbaka till oss Sofia, tråkiga nyheter om din sambos spermier.. Vet du hur stor andel som bör vara progessiva för att det ska räknas som normalt? Förstår att det är jobbigt för honom att få ett sånt besked. Håller verkligen tummarna för att kosttillskott och bra livsstil kan ge en skjuts i rätt riktning :)

Rewner, kan tänka mig hur jobbigt det var att titta på arbetsstolar istället för bebismöbler :( skickar en stor kram till dig!

Här gör ångesten sig verkligen påmind ikväll. Hatar verkligen de här sista nerviga dagarna innan BIM, vill krypa ur mitt eget skinn. Vågar inte testa, vågar inte kolla pappret när jag torkar mig av rädsla att se blod. Borde verkligen försöka göra detta lite mindre dramatiskt men jag hypar upp mig själv något enormt inför varje BIM. Hoppas så himla mycket..

• LJM91

Mensen har kommit :( knappt ömma bröst alls, ingen mensvärk att tala om och ändå visade den sitt fula tryne. Känner mig totalt jäkla grundlurad av kroppen :(

• LJM91
    Fyrklöverns skrev 2022-10-17 22:13:39 följande:

Vet ni hur det känns? Ni vet när man ska plocka upp något från golvet eller marken och råkar sparka iväg det istället? Hahah..så tycker jag att det känns, nu har man sparkat iväg det 14 gånger och har hunnit både skratta och gråta, tappa modet och hitta det igen. Komiskt hela grejen haha. 

Det där var en himla bra beskrivning faktiskt. Tycker också det känns lite som att tappa en fin vas i golvet, gråta över den och sen limma ihop bitarna igen. Frågan är bara hur många gånger man kan limma ihop den där vasen innan det inte går att få ihop den längre. Det första dagarna på denna cykeln har varit väldigt jobbiga för mig, haft gråten i halsen flera gånger och tålamodet har varit extremt litet.. Hur känns det för er andra? <3

Jag blev uppringd av gynekologen idag och fick grönt ljus till att dubbla dosen Letrozol, så det känns i alla fall som ett steg i rätt riktning.
  • LJM91

Har tagit en liten paus från att skriva här i några dagar, men har läst allt ni skrivit <3 Fyrklöverns, det hade absolut varit rimligt att kasta vinflaskan! Kanske surt att kasta den på tvn, men vid sidan om i alla fall :P

Jag är på cykeldag 8 idag och tog sista letrozoltabletterna igår. Mensen blev nästan två hela dagar kortare denna cykeln vilket aldrig har hänt förut, så jag utgår från att det har med letrozolen att göra. Började med clear blue advanced i morse och börjar bli taggad inför nästa chans. Hoppas hoppas att ägglossningen kommer i normal tid denna gången, hade varit en sån enorm lättnad. Enligt instruktionerna ska ägglossningen komma ca en vecka efter sista tabletten, så det är ju lagom till helgen isåfall.

• LJM91

Sophie, det stämmer att jag körde dubbeldos denna cykeln :) ägglossning runt CD14 är målet vilket känns som en dröm!

Chilins skrev 2022-10-23 16:59:27 följande:

En liten uppdatering från mig, äl+10 enligt FF.  min temp är konstant lägre än den brukar vara i lutealfasen vilket gör att jag inte alls har något hopp. bifogar en kurva med en cykel som lett till plus på stickan men ma senare och en vanlig menscykel.. vad tror ni? Kört när tempen generellt är mycket lägre genom hela Lutealfasen? 

Det behöver absolut inte vara kört :) när jag var gravid för flera år sedan var min tempkurva inte ett dugg annorlunda än andra kurvor, tempen var nere och snuddade på linjen flera gånger. Så tappa inte hoppet <3
  • LJM91
    Chilins skrev 2022-10-23 20:24:18 följande:
    Tack snälla du <3 blir så trött på det här överanalyserandet och samtidigt GÅR det inte att låta bli? 
    Känner igen det där helt och hållet! Det hör väl till antar jag <3
  • LJM91
    Sophiee92 skrev 2022-10-24 07:53:25 följande:

Chilins, så spännnade med BIM snart! Har ingen erfarenhet alls ang tempen tyvärr.

LJM, håll oss uppdaterade kring dina äl-test :) kör du CB advanced?

Absolut :) japp jag kör advanced, tom rund ring idag. Hoppas den börjar blinka snart :) Hur känner du inför BIM denna gången, är du hoppfull? <3
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-10-25 07:04:53 följande:

Är det okej om jag skriver av mig här? Har vänner jag kan prata med men vill inte ha deras åsikter just nu. 
    Förstår om ni säger nej och det är helt okej. Men vet inte vad jag ska göra! Ni är just nu dom ändå som kan förstå hur jag tänker och känner. 

Självklart fina du, vi finns här för dig <3
  • LJM91

Idag kom den blinkande gubben :) har inget fertilt sekret så jag misstänker att ägglossningen dröjer ett tag till.

• LJM91

Åh Dalarna vad ledsen jag blir för din skull <3 det låter som att du drar ett tungt lass både med allt som ska göras i ett hem och dessutom utan den uppskattning du behöver och vill ha av din sambo. Jag tycker inte att man nödvändigtvis måste dela alla sysslor exakt lika 50/50, men den uppdelning man väljer måste ju kännas bra för båda parter. Även om din sambo har ett tyngre jobb rent fysiskt så innebär det ju inte att du automatiskt har ett större ansvar för allt hushållsarbete. Att vara psyiskt trött efter sitt jobb är också en trötthet som är lika legitim som fysisk trötthet. Kan också relatera till att du tycker det är lite mysigt att greja i hemmet, det tycker jag också. Men jag tycker samtidigt inte det är rimligt att du ska behöva be din sambo om hjälp med de här sakerna, och att han dessutom inte ens gör det när du ber om det. Det gör lite ont i mig att läsa <3 likaså att du är den som ger i sovrummet utan att få tillbaka, hur kul är det i längden liksom?

Jag förstår din känsla av att inte hinna vänta på att träffa en ny partner, om du skulle välja att lämna honom. Hade jag varit i dina skor hade jag försökt föreställa mig framtiden med din sambo som pappa till ditt barn, vad ser du framför dig då? Tror du att han kommer vara ansvarstagande och en bra pappa?

Sen är det ju så att inget förhållande är en perfekt solskenshistoria hela tiden, vi har alla upp- och nedgångar. Särskilt den här processen vi befinner oss i kan ju tära något enormt på båda parter, kanske din sambo går och tänker en massa på detta men har svårt att sätta ord på det?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?