• Dalarna91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Rewner skrev 2022-09-06 08:46:50 följande:

Välkommen tillbaka in i matchen så att säga, Fyrklövern!

Håller tummar och tår för att mensen håller sig borta, LJM!

Jag har varit så himla instabil i humöret senaste dagarna. Ena stunden chill, andra stunden så tror jag aldrig att jag kommer att kunna vänta tills på lördag med att testa. Dessutom så lättirriterad framför allt på sambon och så grät jag till slutet på "Ur spår" igår kväll. I natt drömde jag om negativa test och var superledsen. Brukar inte vara ledsen i drömmar vad jag vet. Allt gör ju att jag verkligen fruktar min reaktion om mensen kommer på söndag vilket jag sakta försöker inställa mig på att den kommer att göra.

Hatar att drömma barn drömmar. Känner jag tänker på det tillräckligt under dagen, behöver int drömma om det. 
    De är så tråkigt att allt detta ska gå ut över sambon, man vill inte men tyvärr så gör det ibland. 
  • Dalarna91

Evelina; är enig det ljm skriver. Men det finns många som använder krämen fram till bf. 

• Dalarna91

Ljm; va tråkigt att mensen kom :'( 
    Hoppades på någon av oss, helst alla skulle plussa denna månad. 
    Jag har tänkt hoppa över förut, men jag tror jag inte klarat det, har för stort kontroll behov samt är rädd att denna månad är kanske den månaden kan plussar och då kanske man bommar. 
    Vi har fått hem självtestet till sambon nu. Ska läsa hur kan gör. Tror han inte ska ha utlösning 2-7 dagar innan man tar test, men ska dubbel kolla. 

Är nu barnvakt åt mina syskonbarn, 3 år och 1 år. Lite sömn inatt (delar säng med syster). De är bokstavligen full rulle precis när man vaknar. Är helt slut på nu. Varit vaken sen 6:30 och varit ute och lekt med dom. Vill hem och sova nu 

• Dalarna91

Ljm; köpte från meditest. Ju mörkare färgen blir desto bättre. Fick med 2 tester. 

• Dalarna91

Va tråkigt att höra alla dom fått mens nu :'( 
    Önskar verkligen vi plussar snart. 
    Detta led pH i underliv är bra tänkt, såg en dokumentär om tvätta med sån intim tvätt pga låg pH, men testerna visade att det inte stämde. 

Såg någon varit inne på att bara tempa för att bekräfta ägglossningen, och jag funderar på att göra det. Va så jobbigt att se tempen vara hög och en stege. Sen hoppar jag nog över progrestronet. Ser ingen nytta med det, bara dyra pengar i sjön. 

Ska ni testa något nytt denna månad?

• Dalarna91

Fyrklövern; tog du test dagen innan? 
    Jag litar inte på testet i förhållande när man ska ha ägglossning. Har haft ägglossning 4 dagar efter positivt test. Så man kan nog ha ägglossning samma dag det är positivt.

• Dalarna91
    Fyrklöverns skrev 2022-09-08 21:06:38 följande:

Tjejer! Har ni sett att nya Apple Watch ska kunna registrera basal kroppstemperatur?? Jag har väntat på en smart Watch med den funktionen i flera år nu! :D Har ett presentkort hos Apple som jag ska nyttja och beställa en klocka. Hoppas den fungerar bra och att man äntligen kan slippa stressen kring tempmätning på morgonen :)

Gud så smart. Hoppas den fungerar bra :)
  • Dalarna91

Renser; nej, så tråkigt att höra!! Hoppades verkligen det skulle visa sig ett pluss. :'(

• Dalarna91

Då har vi gjort ett sperma test. Lätt att ordna men lite svårt att tolka. Man ska jämföra mot en annan färg. Är sperman mörkare så är det bra. 
    Men på själva fönstret där sperman är så va det typ vita fläckar på. 
    Svårt att förklara. Men just nu verkar spermiena vara bra. 

• Dalarna91

Ljm; så skönt att vätskan är borta och du fått letrozol. 
    Själv tar jag inositol, ska börja ta ägglossning test torsdag/fredag. 

Annars går det fint. Känner mig inte peppad på denna cykel, gör mitt bästa sen får vi se hur det går.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?