• LJM91

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-11-16 20:19:04 följande:

Jag tog aldrig någon sticka, bara digitalt. 
    Ikväll har jag lite mer värk och det kommer en del färskt blod. Det är ett missfall, vad ska det annars vara med min tur? :P 

Så då är jag Officiellt tillbaka till denna fina grupp. 
    Tur man har utredning man kan luta sig på. 

Jag är så ledsen för din skull <3 hur känner du dig? Känns det okej trots allt nu när ni ska få utredning eller är det lika tungt ändå?
  • LJM91

Dalarna <3 hoppas så på ett nytt plus som går hela vägen för dig!

Ingen mens igår, idag kom en liiiiten rosa fläck men inget mer. Går och väntar på att bli kissnödig nu för att kunna ta ett test.. Är så nervös att det känns som att jag ska spy!

• LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-17 15:01:35 följande:
    Omg!!!! Sitter nu och kommer uppdatera sidan nu hela tiden!! Håller varenda tumme och hejjar på nu! 
    Tack snälla <3 kissade såklart direkt när jag kom hem innan jag kollade menskoppen så kommer dröja någon timme till i alla fall..
  • LJM91

Fick precis känslan av att det rann till så gick och torkade mig utan att kissa, och mycket riktigt var det rosa på pappret igen :( så förmodligen är det mensen som visar sitt fula tryne åter igen.. Kommer ändå göra ett test när jag blir kissnödig för att vara säker.

• LJM91

Precis som väntat, fan också :( varför kan det aldrig hända oss? Förstår inte vad felet är :( orkar knappt ens bli ledsen längre, det känns bara mörkt och deppigt.
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-17 17:15:30 följande:
    Jag är så ledsen! Trodde det äntligen var din tur :'( 
    Vet känslan att man inte ens blir ledsen längre. Blev så klart ledsen över mf men inte så att jag börja gråta. 

Men är så ledsen nu att det inte gick för dig :( 
    Tack fina du <3 jag försöker tänka att det är första dagen på en ny chans och sånt peppigt, men just nu känns det bara mörkt. Det känns som att en graviditet är något orealistiskt, något som inte går att åstadkomma? När det egentligen är den mest naturliga grej i världen..
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-17 17:43:07 följande:
    Jag kan se mig i framtiden med ett hus, en ny bil osv. Men jag kan just nu inte se mig själv som gravid, bli mamma. Det känns så orealistiskt just nu.

Men som du skriver första dagen på en ny chans. Så jag håller på och läser om q10. Är det något du testat eller vet något om? 
    Känner precis samma. Blir så frustrerad av att det är så himla enkelt för andra. Räcker att de skakar killens kalsonger så blir de gravida liksom..

Har läst att q10 kan ha en positiv påverkan på äggkvalitén, köpte hem en burk för två-tre månader sedan som jag har tagit men uppenbarligen blev det ingen skillnad. Kanske måste man ta de under längre tid, jag vet inte. Funderar på att beställa hem inositol igen men tog ju den mest i hopp om att korta ner mina cykler, och det har jag ju letrozolen till nu.

Tar också tillbaka det där med att jag knappt orkar bli ledsen längre. Har precis spenderat över en halvtimme storgråtandes i soffan. Längtar så efter att sambon ska komma hem så jag får krypa ihop i hans famn. Får försöka plocka upp spillrorna av mig själv och få upp hoppet om ett plus lagom till jul istället.
  • LJM91
    Dalarna91 skrev 2022-11-17 18:28:53 följande:
    Det är okej att vara ledsen, speciellt när mensen va sen. Men kan det vara för tidigt att ta ett test ?
    Sist jag va gravid tog jag på kvällen, de va negativt. Tog ett dagen efter med morgon urin och då va det positivt. 

Jag har beställt q10. Startar imorgon, ska man ta det till ägglossning?
    Är på ÄL+17 idag, så tycker inte det borde spela någon roll vilken tid på dygnet jag testade. Hade visserligen bara hållt mig i lite mer än två timmar, men urinen såg inte så utspädd ut och det fanns verkligen inte tillstymmelsen till streck på stickan, och det digitala var ett tidigt digitalt. Så tror tyvärr inte det finns någon chans kvar, men tänkte nog ta ett test med morgonurin imorgon ändå för att verkligen kunna gå vidare. Har fått fint stöd av sambon ikväll och han sa att han tycker det är så orättvist att jag får bära så mycket av besvikelsen när det inte blir något plus. Är väl för att jag är den som känner efter och analyserar minsta lilla tecken i kroppen, han har ju liksom inte den möjligheten.

Jag har tagit q10 varje dag genom hela cykeln. Vet inte om det finns något rätt eller fel.

Hur går det för dig, blöder du mycket eller har det avtagit?
  • LJM91

Tack Sophie <3

Förstår vad du menar Dalarna :)

Idag är jag lite förvirrad. Menskoppen helt tom i morse och bara några små ljusrosa fläckar på toalettpappret? Första dagen av mensen brukar vara väldigt sparsam, men tänkte att den dagen var igår. Dag två brukar vara den dagen jag har som mest flöde. Får väl se om syndafloden visar sig under dagen? Tog ett test med morgonurin som var tvärnegativt.

• LJM91

Fina ni, är så tacksam för allt stöd som finns i denna tråden <3 mensen verkar ha satt igång mer på allvar idag, så nu är det bara att kavla upp ärmarna inför nästa liggvecka :P tur att det finns mycket mysigt att se fram emot med julen och nyårsfirande framöver.

Hoppas att det rättar till sig med tempen Dalarna. Skönt på något sätt att testet var negativt kan jag tänka, då finns det ju alla förutsättningar för att kroppen är på gång att ladda om inför en ny ägglossning <3

J3nnif3r, håller tummarna för att ägglossningen bekräftas! Brukar du ha så pass sen ägglossning?

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?