Inlägg från: Anonym (Marina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Marina)

Nub-teorin, någon som kan se kön?

Flicka - kollar på nubens vinkel i förhållande till ryggraden. Gå med i "strictly nub theory" på Facebook så kommer jag och andra 'experter' säga samma sak

F.ö. är det tveksamt att anonym bm är en barnmorska - barnmorskor i Sverige är överlag EXTREMT emot nub-teorin och hävdar att den är i nivå med "håll en pendel över magen".

• Anonym (Marina)

Skulle nästan till 100 % säga att det är en flicka, med tanke på att du är i 13+6.

• Anonym (Marina)
    Eveline87 skrev 2021-08-05 21:24:51 följande:

Oj det var olika svar här.

Men jag bifogar 2 andra bilder och kanske kan man se mer där? :)

Flicka
  • Anonym (Marina)

Här är två bilder på min flicka i 12+3 - som ni ser sticker nuben upp något, men i förhållande till ryggraden är det en flicknub. Tolkar TS nub på samma vis. Hennes är dessutom senare, pojknubar i 13+ sticker oftast upp mer i förhållande till ryggraden så sent. Hon är f.ö. 7 år idag, definitivt en tjej

(14+ är när man TIDIGAST kan se kön på UL med riktigt grym utrustning, 13+ är tidigt.)

• Anonym (Marina)
    Eveline87 skrev 2021-08-06 19:13:04 följande:

Ja vinkeln påverkar ju såklart mycket. Men tycker att

nuben på denna bild inte är helt lik min? Min har liksom två raka, långa streck medans din bild har som en rund streck ovanpå det nedersta strecket, om du förstår vad jag menar?

Nej, på din bild är ingen s.k. "stacking" som man ser på pojk-nuben som anonym Pojke bifogat. Inte alls lik ditt barns nub
Svar på tråden Nub-teorin, någon som kan se kön?