Nub-teorin, någon som kan se kön?
Jag tyckte jag såg något som stack ut ganska synligt mellan benen när man såg en ?potty shott?, men hade varit kul att få lite gissningar.
Vecka 13+6
Jag tyckte jag såg något som stack ut ganska synligt mellan benen när man såg en ?potty shott?, men hade varit kul att få lite gissningar.
Vecka 13+6
Ok, intressant! Kan mycket väl vara snoppen ni sett. Min vän fick en tydlig snoppbild i vecka 14.
Här är en till bild som du kan jämföra med. Tycker din första bild tydligt liknar pojknuben. Flickans är mer, platt, rak och tvådelad i slutet. Men som tidigare skrev så beror det även på vilken vinkel man tittar på så en annan vinkel hade kanske gett en tydlig tjejnub. Men baserat enbart på din första bild så bör det vara en pojke enligt teorin.
Ja vinkeln påverkar ju såklart mycket. Men tycker att
nuben på denna bild inte är helt lik min? Min har liksom två raka, långa streck medans din bild har som en rund streck ovanpå det nedersta strecket, om du förstår vad jag menar?
När man tittar på vinkeln krävs att fostret ligger platt på rygg. Det gör inte den här, ryggen är väldigt krökt. Men skulle den ligga platt är chansen iaf större att nubben sänker sig än reser sig.
Det är heller ingen stacking ovanpå, den sitter isf längre ut och är kortare. Det där är snarare en del av benet.
Så jag gissar en flicka men det går inte att avgöra på vinkel när ryggen inte är rak som sagt. Titta på jämför-bilderna som någon annan postade så syns hur platt på rygg den måste ligga för en säkrare bedömning.
Ja nu vet man inte vad man ska tro längre haha.
[quote=81293134][quote-nick]Eveline87 skrev 2021-08-06 21:53:02 följande:[/quote-nick][/quote]
Knepig bild för det röda strecket är ju inte draget igenom nubben (jmf bild i inlägg 25). Ifall man kan vinkla strecket hur som helst från nubbens yttersta punkt är det ju möjligt att få en större vinkel än 30 grader i alla nubbar? bara att starta från yttersta punkt och dra rakt ner.
Ja vinkeln påverkar ju såklart mycket. Men tycker att
nuben på denna bild inte är helt lik min? Min har liksom två raka, långa streck medans din bild har som en rund streck ovanpå det nedersta strecket, om du förstår vad jag menar?
Går det att se något här? V 12+4..
Hej är i vecka 12+2 var på tidigt ultraljud och vill jätte gärna veta det är ????. När jag kollar mellan benen så ser jag att det är en pojke men nu vet jag inte heöt säckert. Vad tror ni flicka eller pojke
Vill bara uppdatera angående könet: Pojke!
Barnmorskan var 99.9% säker och vi såg en liten snopp på ultraljudet:) Tack för alla gissningar.
Grattis till pojken!
Hade du på känn att det skulle vara pojke? Hur har du mått hittills?
Är gravid själv och försöker känna av, min magkänsla stämde inte med första barnet och vet ej om jag vågar lita denna gången eller så är det önskan man har och inte riktigt magkänsla.
Grattis till pojken!
Hade du på känn att det skulle vara pojke? Hur har du mått hittills?
Är gravid själv och försöker känna av, min magkänsla stämde inte med första barnet och vet ej om jag vågar lita denna gången eller så är det önskan man har och inte riktigt magkänsla.
Tack:) Grattis själv!
Jag var faktiskt inte säker på min känsla men jag hade en liten aning. Jag var mycket tröttare denna graviditet och mycket känsligare för lukter, särskilt lök:/ Samtidigt mer hungrig och mer sugen på salt och surt, men ej så mycket.
Vill bara uppdatera angående könet: Pojke!
Barnmorskan var 99.9% säker och vi såg en liten snopp på ultraljudet:) Tack för alla gissningar.
Då är det snarlikt mitt mående hittills. Sugen på surt, klarar ej av lukter och känner avsmak för kaffe och cola vilket jag inte gjorde med första barnet, trött så att jag somnar kl 19 varje kväll. Ansiktet är dock jättefint på mig denna gången. Jag vet att detta är myter men kul att spekulera, jag får reda på könet om 3-4 veckor.
Grattis till pojken :)