• Eveline87

Nub-teorin, någon som kan se kön?

Jag tyckte jag såg något som stack ut ganska synligt mellan benen när man såg en ?potty shott?, men hade varit kul att få lite gissningar.

Vecka 13+6

• Svar på tråden Nub-teorin, någon som kan se kön?
  • Eveline87
    Anonym (Pojke) skrev 2021-08-06 13:01:48 följande:

Ok, intressant! Kan mycket väl vara snoppen ni sett. Min vän fick en tydlig snoppbild i vecka 14.

Här är en till bild som du kan jämföra med. Tycker din första bild tydligt liknar pojknuben. Flickans är mer, platt, rak och tvådelad i slutet. Men som tidigare skrev så beror det även på vilken vinkel man tittar på så en annan vinkel hade kanske gett en tydlig tjejnub. Men baserat enbart på din första bild så bör det vara en pojke enligt teorin.

Ja vinkeln påverkar ju såklart mycket. Men tycker att

nuben på denna bild inte är helt lik min? Min har liksom två raka, långa streck medans din bild har som en rund streck ovanpå det nedersta strecket, om du förstår vad jag menar?
  • Anonym (Marina)
    Eveline87 skrev 2021-08-06 19:13:04 följande:

nuben på denna bild inte är helt lik min? Min har liksom två raka, långa streck medans din bild har som en rund streck ovanpå det nedersta strecket, om du förstår vad jag menar?

Nej, på din bild är ingen s.k. "stacking" som man ser på pojk-nuben som anonym Pojke bifogat. Inte alls lik ditt barns nub
  • Anonym (Flick)

När man tittar på vinkeln krävs att fostret ligger platt på rygg. Det gör inte den här, ryggen är väldigt krökt. Men skulle den ligga platt är chansen iaf större att nubben sänker sig än reser sig.

Det är heller ingen stacking ovanpå, den sitter isf längre ut och är kortare. Det där är snarare en del av benet.

Så jag gissar en flicka men det går inte att avgöra på vinkel när ryggen inte är rak som sagt. Titta på jämför-bilderna som någon annan postade så syns hur platt på rygg den måste ligga för en säkrare bedömning.

• Anonym (Flick)

[quote=81293134][quote-nick]Eveline87 skrev 2021-08-06 21:53:02 följande:[/quote-nick][/quote]

Knepig bild för det röda strecket är ju inte draget igenom nubben (jmf bild i inlägg 25). Ifall man kan vinkla strecket hur som helst från nubbens yttersta punkt är det ju möjligt att få en större vinkel än 30 grader i alla nubbar? bara att starta från yttersta punkt och dra rakt ner.

• Anonym (Pojke)
    Eveline87 skrev 2021-08-06 19:13:04 följande:

Jag förstår vad du menar men strecket ovanför nuben tolkar jag som en del av navelsträngen och att det som går upp inte är synligt på din bild beror kanske på att din bebis inte ligger rakt? Men nu är jag absolut ingen expert så jag kan ha fel :) Jag jämför enbart med de nubbilder som finns på nätet och som sagt är din bild inte tydlig pga vinkeln. Blir ju spännande nu att få veta i september vad det blir :)
  • Anonym (Kön)

Går det att se något här? V 12+4..

• Lisau

Hej är i vecka 12+2 var på tidigt ultraljud och vill jätte gärna veta det är ????. När jag kollar mellan benen så ser jag att det är en pojke men nu vet jag inte heöt säckert. Vad tror ni flicka eller pojke

• Eveline87

Vill bara uppdatera angående könet: Pojke!

Barnmorskan var 99.9% säker och vi såg en liten snopp på ultraljudet:) Tack för alla gissningar.

• Anonym (Pojke/flicka)

Grattis till pojken!

Hade du på känn att det skulle vara pojke? Hur har du mått hittills?

Är gravid själv och försöker känna av, min magkänsla stämde inte med första barnet och vet ej om jag vågar lita denna gången eller så är det önskan man har och inte riktigt magkänsla.

• Eveline87
    Anonym (Pojke/flicka) skrev 2021-09-03 12:34:50 följande:

Grattis till pojken!

Hade du på känn att det skulle vara pojke? Hur har du mått hittills?

Är gravid själv och försöker känna av, min magkänsla stämde inte med första barnet och vet ej om jag vågar lita denna gången eller så är det önskan man har och inte riktigt magkänsla.

Tack:) Grattis själv!

Jag var faktiskt inte säker på min känsla men jag hade en liten aning. Jag var mycket tröttare denna graviditet och mycket känsligare för lukter, särskilt lök:/ Samtidigt mer hungrig och mer sugen på salt och surt, men ej så mycket.
  • Anonym (Pojke/flicka)
    Eveline87 skrev 2021-09-03 12:48:08 följande:

Tack:) Grattis själv!

Jag var faktiskt inte säker på min känsla men jag hade en liten aning. Jag var mycket tröttare denna graviditet och mycket känsligare för lukter, särskilt lök:/ Samtidigt mer hungrig och mer sugen på salt och surt, men ej så mycket.

Då är det snarlikt mitt mående hittills. Sugen på surt, klarar ej av lukter och känner avsmak för kaffe och cola vilket jag inte gjorde med första barnet, trött så att jag somnar kl 19 varje kväll. Ansiktet är dock jättefint på mig denna gången. Jag vet att detta är myter men kul att spekulera, jag får reda på könet om 3-4 veckor.
  • Anonym (Pojke)
    Eveline87 skrev 2021-09-03 12:29:36 följande:

Vill bara uppdatera angående könet: Pojke!

Barnmorskan var 99.9% säker och vi såg en liten snopp på ultraljudet:) Tack för alla gissningar.

Grattis till pojken :)
  • Eveline87
    Anonym (Pojke/flicka) skrev 2021-09-03 13:04:26 följande:

Då är det snarlikt mitt mående hittills. Sugen på surt, klarar ej av lukter och känner avsmak för kaffe och cola vilket jag inte gjorde med första barnet, trött så att jag somnar kl 19 varje kväll. Ansiktet är dock jättefint på mig denna gången. Jag vet att detta är myter men kul att spekulera, jag får reda på könet om 3-4 veckor.

Känner också avsmak för kaffe och cola, men så var jag inte heller med dottern. Det låter som att du väntar en pojke:)
  • Eveline87
    Anonym (Pojke) skrev 2021-09-03 13:20:09 följande:

Grattis till pojken :)

Tack:)
Svar på tråden Nub-teorin, någon som kan se kön?