• Anonym (Pgtivf)

FET när hade du positivt äl test?

Hej!

Jag har hört att om man får positivt på kvällen så räknas det till dagen efter. Kan nog säkert skilja sig beroende på klinik. Vad sa dom till dig när du ringde? :)

• Anonym (Pgtivf)
    Snöoväder skrev 2021-08-20 18:14:08 följande:

Då är du bara en dag före mig, håller tummarna för oss!

Nu kanske det blev dubbla svar....

Jag ska sätta in imorgon, så bara en dag efter dig :) håller tummarna!
  • Anonym (Pgtivf)

Vi gjorde vår första behandling i februari, då fick jag ut 6 ägg men endast ett utvecklades helt normalt. Men vi gör pgd, preimplantatorisk genetik, pga en ärftlig sjukdom och det embryot var inte friskt så då blev det inget insättning.

Behandling 2 gjorde vi e april, av dom som utvecklades fanns ingen frisk då heller.

Vår tredje behandling fick vi äntligen 4 friska, dock risk för överstimulering så jag fick inte sätta in någon färsk. Detta är alltså första insättningen för vår del, även vår var på väg ut från skalet och såg helt perfekt ut : )

Tycker ni det går okej nu eller känns det som att tiden går extremt långsamt? : )

• Anonym (Pgtivf)
    Veneria skrev 2021-08-26 18:05:09 följande:

RD7 idag och har haft spottings i 2 dagar (som jag alltid brukar ha innan mens) :( Tog dock ett test idag och då fick jag ett svagt streck. Vet inte riktigt vad det betyder.... Inväntar mens och ska testa igen imorgon bitti.

Åh säger som ovan, med ett streck finns ändå mer hopp. Håller tummarna att spottingens avtar och mensen uteblir!

Jag tog också test idag och fick positivt, med testa tidigt dock. RD5
  • Anonym (Pgtivf)
    Snöoväder skrev 2021-08-28 07:25:04 följande:

Testade imorse men helt blankt... inte ens spöksträck

Åh vad ledsamt! Men som du säger, det finns ju fortfarande tid kvar. Testade du med vanligt eller tidigt?
  • Anonym (Pgtivf)
    Veneria skrev 2021-08-26 21:59:48 följande:

Tack för er pepp! Känner mig inte så optimistisk, men vi får se hur det utvecklar sig. Blev förvånad i alla fall över strecket för hade tänkt att det var kört. Har aldrig fått ett streck förut så bara det känns ju lite spännande, även om det nu inte skulle bli något. Är det ett tidigt missfall i så fall eller hur "räknas" det?

Snöoväder - håller tummarna när det blir testdags för dig! Det är lätt att få hjärnspöken och inbilla sig lite allt möjligt när man går och väntar såhär.

Anonym (Pgtiv­f) - grattis till ditt streck! :) Har du känt av några symptom eller känningar av något slag?

Jag känner inga symtom än, mer än att jag är trött men det kan lika väl vara för att jag nu jobbat första veckan efter semestern :) känner du något? Har dina spottings fortsatt vara borta? :)
Svar på tråden FET när hade du positivt äl test?