• Snöoväder

FET när hade du positivt äl test?

Vi har fyra stycken blast. I frysen och har nu igår kväll fått positivt äl och även nu på morgonen.

Kliniken sa att vi skulle testa på morgonen men efter symtom igår kunde jag inte låta bli.

Nu till min fundering, om gårdagens positiva räknas får jag göra insättning på fredag, men räknas det som gjordes idag får vi inte göra den här månaden.

Jag är rädd att göra det och det blir misslyckad för att vi hade för bråttom, det är ju inte gratis dessa behandlingar.. Men samtidigt vill man inte vänta.

Äl har man ju inte heller exakt efter positivt äl test, så kan några timmar spela roll med tanke på att det inte var positivt på lördag morgon men sedan på kvällen.?

Någon som själv testat positivt på kvällen och då fått räkna den dagen som positivt och gjort insättning?

Har läst runt och verkar som dag 17-18 är vanligt för FET i ostimulerad cykel. För mig blir fredag dag 18 i ostimulerad cykel. Har ca 28-29 dagars regelbunden cykel.

Kommer självklart ringa kliniken direkt imorgon, men som ni vet alla som går igen detta så är huvudet på högvarv och man vill höra solskenshistorier!

• Svar på tråden FET när hade du positivt äl test?
  • Snöoväder

Efter jag hade ringt kollade de med läkare och jag fick räkna lördag som positiv dag eftersom att söndag skulle krocka med helg. Så idag har jag satt in ett FET!

Så nervöst och spännande det här är!

• Snöoväder
    Veneria skrev 2021-08-19 16:21:01 följande:

Kan inte riktigt svara på din fråga, men jag fick positivt ägglossningstest i fredags (13/8, CD14) och gjorde FET idag torsdag (19/8, CD 20).

Då är du bara en dag före mig, håller tummarna för oss!

Nu kanske det blev dubbla svar....
  • Snöoväder
    Anonym (Pgtivf) skrev 2021-08-20 22:59:51 följande:

Jag ska sätta in imorgon, så bara en dag efter dig :) håller tummarna!

Hoppas allt går bra för dig imorgon!

Roligt att vi är några som gjort fet nu i dagarna. Har ni lust att dela eran historia och följas åt här och hoppas vi alla får plus nu framöver!
  • Snöoväder

Jag börjar med att berätta min historia.

Påbörjade ivf i våras och gjorde då en färsk insättning på dag 3 Negativt.

Fick 4 embryon till frysen och den 20/8 satte vi in ett FET.

Jag hade en dålig känsla över insättningen i våras och över den igår känner jag mig jättepositiv. Vet inte om det är för att jag blev överstimulerad i våras och nu är helt fri från hormoner, men har en bra känsla och det känns så skönt!

Embryot igår var odlat 6 dygn och det var en mörkare klump i ett hörn, så de tyckte att det såg jättebra ut. Tror att jag ska börja testa nästa helg.

• Snöoväder
    Veneria skrev 2021-08-23 13:19:32 följande:

Håller tummarna för oss alla! :)

Vad jobbigt med överstimulering! Hur många ägg fick ni ut då?

Började också med IVF i våras då jag enbart hann med ett försök innan sommaruppehållet. Fick ut 10 ägg, färsk insättning med en blastocyst, men bara 1 till frysen. Nu FET 19/8 med blastocyst igen (5 dagars tror jag?) och fick också till mig att det såg bra ut då den såg ut att vara påväg ut från skalet. Känner mig också ganska positiv (än så länge). Funderar på att smygtesta redan RD 7-8 då min mens är beräknad till...

Jag blev aldrig så dålig att jag behövde sjukhus vård, tack och lov! men såg riktigt gravid ut....

Fick ut 22, 16 mogna och 11 befruktade. 1 et och 4 till frys om jag kommer ihåg rätt.

Vad skönt att du har en bra känsla, jag vill tro att det kanske hjälper plussat att komma!
  • Snöoväder
    Anonym (Pgtivf) skrev 2021-08-23 20:31:57 följande:

Vi gjorde vår första behandling i februari, då fick jag ut 6 ägg men endast ett utvecklades helt normalt. Men vi gör pgd, preimplantatorisk genetik, pga en ärftlig sjukdom och det embryot var inte friskt så då blev det inget insättning.

Behandling 2 gjorde vi e april, av dom som utvecklades fanns ingen frisk då heller.

Vår tredje behandling fick vi äntligen 4 friska, dock risk för överstimulering så jag fick inte sätta in någon färsk. Detta är alltså första insättningen för vår del, även vår var på väg ut från skalet och såg helt perfekt ut : )

Tycker ni det går okej nu eller känns det som att tiden går extremt långsamt? : )

Vad skönt att ni äntligen fick några friska på tredje försöket! Hoppas denna tar sig!

Det går både fort och sakta, jag försöker att inte tänka på det, sysselsätta mig med annat och tänka positivt.

Men man går ju ändå alltid och letar symptom som kan tyda på en grav än fast det är sjukt tidigt....
  • Snöoväder
    Veneria skrev 2021-08-26 18:05:09 följande:

RD7 idag och har haft spottings i 2 dagar (som jag alltid brukar ha innan mens) :( Tog dock ett test idag och då fick jag ett svagt streck. Vet inte riktigt vad det betyder.... Inväntar mens och ska testa igen imorgon bitti.

Spännande, bättre med ett svagt än inget!

Det är ju positivt än om det är svagt

Jag ska testa i helgen, ibland känns det som om mensen är påväg än fast det inte är än på några dagar om det stämmer den här månaden..
  • Snöoväder
    Anonym (Pgtivf) skrev 2021-08-26 20:24:06 följande:

Åh säger som ovan, med ett streck finns ändå mer hopp. Håller tummarna att spottingens avtar och mensen uteblir!

Jag tog också test idag och fick positivt, med testa tidigt dock. RD5

Grattis!!!

Jag ska nog våga mig på att testa imorgon, rd 8 då.

Jag har "mens" liknande flytningar och haft det i 3 dagar... Har det aldrig annars så vet inte alls vad det betyder, men allt som påminner om mens känns jobbigt just nu...

Hur mår ni? Har någon av er något symptom än?

Håller tummarna nu att allt ska gå bra för er!

Har någon av er barn sedan innan?
  • Snöoväder
    Veneria skrev 2021-08-27 15:17:50 följande:

Testade idag också och strecket var starkare! Har faktiskt inte fått några spottings idag heller (peppar peppar), så hoppas på att detta håller i sig och att mensen uteblir!

Snöoväder: Inga symptom eller något som känns annorlunda för övrigt. Inga barn sedan tidigare. Mår väl bra, men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till situationen (med spottings och positivt utslag). Vågar inte tro på något ännu, så hoppas på nästa milstolpar: ingen mens och positivt på testdag rd12 (31/8).

Hoppas det går vägen när du testar! Kanske är för detaljerad fråga men är det blodaktiga flytningar du har? För är lite så jag har haft, med lite brunaktiga flytningar liksom. Har du barn sedan tidigare? :)

Herregud vad roligt! Förstår det, det är en svår situation och så oron när det inte är så enkelt att bli gravid... Men du ska nog se att snart ni får hålla i ert lilla mirakel <3

Inget färskt blod, typ som gammalt blod fast väldigt lite och då utblandat. Eller vad man ska säga... Har aldrig så när jag har mens, så man undrar ju varför det är såhär nu.

Vi har ett barn från tidigare, genom ivf. Av många befruktade ägg och Inga till frysen så var det guldägg som tog sig. Så jag har ett barn att krama om när det inte gått lika enkelt iår när vi ville ha ett syskon...
  • Snöoväder

Testade imorse men helt blankt... inte ens spöksträck

• Snöoväder
    Veneria skrev 2021-08-28 10:56:56 följande:

Åh nej, vad tråkigt! Hur mår du? 

Ja på ett vis är man inte förvånad...

Är rd 8 idag så finns ju en liten chans att det är för tidigt, men samtidigt borde det börja synas om det skulle blivit något.

Får se om mensen dyker upp till veckan, annars ska jag testa på torsdag/fredag
  • Snöoväder
    Anonym (Pgtivf) skrev 2021-08-28 15:39:25 följande:

Åh vad ledsamt! Men som du säger, det finns ju fortfarande tid kvar. Testade du med vanligt eller tidigt?

Det var ett vanligt från apoteket, har beställt hem fler såna som man får från behandlingen.

Men nu idag har jag blivit öm i brösten, är aldrig det innan eller runt mens. Man går ju konstant och letar tecken och hoppas på att mensen inte dyker upp.
  • Snöoväder

Fick mens idag, var inte vår tur nu heller.

Lycka till ni andra! Så kul att några fick plus.

Själv ska jag deppa ihop och sen försöka fundera ut vad vi ska göra här näst.

Svar på tråden FET när hade du positivt äl test?