• Veneria

FET när hade du positivt äl test?

Kan inte riktigt svara på din fråga, men jag fick positivt ägglossningstest i fredags (13/8, CD14) och gjorde FET idag torsdag (19/8, CD 20).

• Veneria

Håller tummarna för oss alla! :)

Snöoväder skrev 2021-08-21 07:55:15 följande:

Jag börjar med att berätta min historia.

Påbörjade ivf i våras och gjorde då en färsk insättning på dag 3 Negativt.

Fick 4 embryon till frysen och den 20/8 satte vi in ett FET.

Jag hade en dålig känsla över insättningen i våras och över den igår känner jag mig jättepositiv. Vet inte om det är för att jag blev överstimulerad i våras och nu är helt fri från hormoner, men har en bra känsla och det känns så skönt!

Embryot igår var odlat 6 dygn och det var en mörkare klump i ett hörn, så de tyckte att det såg jättebra ut. Tror att jag ska börja testa nästa helg.

Vad jobbigt med överstimulering! Hur många ägg fick ni ut då?

Började också med IVF i våras då jag enbart hann med ett försök innan sommaruppehållet. Fick ut 10 ägg, färsk insättning med en blastocyst, men bara 1 till frysen. Nu FET 19/8 med blastocyst igen (5 dagars tror jag?) och fick också till mig att det såg bra ut då den såg ut att vara påväg ut från skalet. Känner mig också ganska positiv (än så länge). Funderar på att smygtesta redan RD 7-8 då min mens är beräknad till...
  • Veneria

RD7 idag och har haft spottings i 2 dagar (som jag alltid brukar ha innan mens) :( Tog dock ett test idag och då fick jag ett svagt streck. Vet inte riktigt vad det betyder.... Inväntar mens och ska testa igen imorgon bitti.

• Veneria

Tack för er pepp! Känner mig inte så optimistisk, men vi får se hur det utvecklar sig. Blev förvånad i alla fall över strecket för hade tänkt att det var kört. Har aldrig fått ett streck förut så bara det känns ju lite spännande, även om det nu inte skulle bli något. Är det ett tidigt missfall i så fall eller hur "räknas" det?

Snöoväder - håller tummarna när det blir testdags för dig! Det är lätt att få hjärnspöken och inbilla sig lite allt möjligt när man går och väntar såhär.

Anonym (Pgtiv­f) - grattis till ditt streck! :) Har du känt av några symptom eller känningar av något slag?

• Veneria

Testade idag också och strecket var starkare! Har faktiskt inte fått några spottings idag heller (peppar peppar), så hoppas på att detta håller i sig och att mensen uteblir!

Snöoväder: Inga symptom eller något som känns annorlunda för övrigt. Inga barn sedan tidigare. Mår väl bra, men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till situationen (med spottings och positivt utslag). Vågar inte tro på något ännu, så hoppas på nästa milstolpar: ingen mens och positivt på testdag rd12 (31/8).

Hoppas det går vägen när du testar! Kanske är för detaljerad fråga men är det blodaktiga flytningar du har? För är lite så jag har haft, med lite brunaktiga flytningar liksom. Har du barn sedan tidigare? :)

• Veneria
    Emplan23 skrev 2021-08-27 20:13:33 följande:
    Då är vi på lite samma lika! Jag hann med ett försök innan sommarstängning som inte tog sig, fick ut 8 ägg, 7 befruktade, 6 levde dag 5 när jag hade insättning, en klarade sig till dag 6 och frys. Sattes in 17/8 och hade kläckts ur skalet så såg bra ut. Hade BIM igår, men ingen mens ännu. Testdag på RD 18, men ska nog testa imorgon på RD 12 tror jag! I förra omgången fick jag mens på beräknad dag.
    Hur har det gått?
  • Veneria
    Snöoväder skrev 2021-08-28 07:25:04 följande:

Testade imorse men helt blankt... inte ens spöksträck

Åh nej, vad tråkigt! Hur mår du? 
  • Veneria

Har inte känt av något förutom ev. lite lätt mensvärkskänsla/molningar, men vet inte om det bara är inbillning. Dock har spottingsen kommit tillbaka :( Inte alls mycket men litegrann varje dag. Ingen mens ännu iallafall!

Anonym (Pgtivf) skrev 2021-08-28 15:41:03 följande:
    Jag känner inga symtom än, mer än att jag är trött men det kan lika väl vara för att jag nu jobbat första veckan efter semestern :) känner du något? Har dina spottings fortsatt vara borta? :)
    Ja, hoppas på att mensen inte dyker upp och ny testchans!
    Snöoväder skrev 2021-08-28 13:32:16 följande:
    Ja på ett vis är man inte förvånad...

Är rd 8 idag så finns ju en liten chans att det är för tidigt, men samtidigt borde det börja synas om det skulle blivit något.

Får se om mensen dyker upp till veckan, annars ska jag testa på torsdag/fredag
  • Veneria
    Snöoväder skrev 2021-08-29 10:56:49 följande:

Fick mens idag, var inte vår tur nu heller.

Lycka till ni andra! Så kul att några fick plus.

Själv ska jag deppa ihop och sen försöka fundera ut vad vi ska göra här näst.

Så tråkigt att höra! Nästa gång är det er tur Hjärta
Svar på tråden FET när hade du positivt äl test?