Inlägg från: Tessaloniki |Visa alla inlägg
  • Tessaloniki

Bygga hus

Inget svar härifrån, men, vilket roligt sammanträffande! Jag tänkte precis starta exakt samma tråd som dig men kom på att jag borde gå in och kolla om det finns någon redan... Skrattande Så jag hakar på här och kikar på svaren du får Tungan ute

Väntar på regnbågen efter stormen
  • Tessaloniki
    brallison skrev 2021-08-16 11:55:05 följande:
    Vad roligt! Men då får vi hoppas på att få några råd här. Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har igårr kollat på lite hus hos några byggfirmor bara för att få ett hum om hur mycket själva huset ska kosta för att sen veta hur mycket vi kan lägga på tomten I o m att vi bor i Stockholm, så är det rätt så dyrt
    Vi är jäääättetidigt ute i planeringen, började liksom diskutera möjligheten igår Drömmer Vi planerar i såna fall att bygga ute på landsbygden / i mindre samhälle och rent grovt räknat tror vi det kan sluta på runt 3 miljoner, men som sagt, grooovt räknat Drömmer Måste vara asdyrt i Stockholm! 

Vi ska ringa kommunen och höra vad som gäller för de tomterna vi eventuellt är intresserade av nu i veckan.  Hoppas verkligen det kommer en del bra råd! 
  • Tessaloniki
    Anonym (Byggahus) skrev 2021-08-16 13:06:33 följande:

Vill tipsa om att byta forum. Gå in på www.byggahus.se istället så kommer ni hitta massor av information och bra trådar i ämnet. Lycka till!:)

Tack så mycket! :) 
Svar på tråden Bygga hus