Anonym (Haha) skrev 2021-08-20 09:52:24 följande:
Nu får du ta till dig faktan här för att kunna ha en saklig diskussion - jag länkar dig artiklar baserat på forskning kring strukturer. Forskning må inte alltid vara en konstant sanning, men det är ett bra verktyg för att guida en människa till "varför".
Exempelvis kring att män dör före kvinnor - det är FAKTA att män äter mer kött än kvinnor. Det är också FAKTA att män dör i större utsträckning av hjärt och kärlsjukdomar. Med massa andra faktorer lägger man ihop att detta är ett möjligt samband till VARFÖR män dör före kvinnor.
Du kanske ska ta av dig den där gigantiska offerkoftan du stickat till dig själv, och se världen för vad den är! Läs det jag länkade istället och utbilda dig. Män må också ha det tufft i världen, men det är på grund av patriarkatet, dvs ett samhälle skapat och styrt av män, inte kvinnor!
Jag ville faktiskt bara uppmärksamma att det finns alltid andra sidor av myntet. Allt är inte svart eller vitt. Att allt det du ser som manligt privilegium inte alltid är ett privilegium.
Man kan säga att män väljer att sitta i fängelse genom att begå brott. Men man kan också säga att kvinnor väljer att hamna efter rent lönemässigt för att de väljer att kuckilura med 4 år äldre män i genomsnitt vilket gör att när de ska vara barnlediga så ligger mannen 4 år före i karriären och av ekonomiska skäl måste mamman vara hemma. Den löneskillnaden består sedan.
Men sen finns ytterligare nyanser och sidor av detta som vi kan diskutera i evighet.