Varför vill hon aldrig ha sex?
Alltså jag fattar inte sånt här. Ni är ändå unga (sexuellt menar jag - få män på 41 år har ju svårt med potensen och få kvinnor har ju blivit "klimakterietorra" vid 41), ni har ETT barn som inte är SÅ liten att det skulle gå att skylla på trötthet i småbarnsträsket, även om ni jobbar heltid så lär ju knappast hela livet vara ett enda stort stressmoment gissar jag.
Så jag förstår verkligen inte hur så många par verkar hamna där ni är? Hur kan sex vara så lågprioriterat? Jag får nästan panik om vi inte fått till det på två veckor, för då saknar jag den där närhetskänslan och VIkänslan med min man som det ger. Utöver att förstås sakna själva sexet också, mycket trevligt det med Och då har vi ändå 4 barn under 6 år, jobb, stort hem att ha hand om, barnens och våra aktiviteter o.s.v. Så jag förstår bara inte hur par med er ändå ganska "enkla" tillvaro kan tappa sexbiten så!?
Mitt förslag är att ni träffar en sexolog och går i parterapi. Givet är att ni tar bort tid från dina aktiviteter för det... Hittar ni ingen lösning bör ni gå skilda vägar. Eller kanske inleda ett öppet förhållande?