Anonym (Lovisa) skrev 2021-08-23 13:20:06 följande:
En sak jag tänker på är att hon inte känner sig attraktiv längre. Jag tror att det är viktigt för kvinnor att känna sig åtrådda. Att trivas med sin kropp och sig själv som en sexuell varelse. Sexet blir ju inte så kul om man känner att man vill gömma sig i mörkret. Det blir på något sätt stor skillnad mellan er om du tränar mycket och är väldigt attraktiv medans hon har blivit mindre attraktiv både i dina och hennes ögon. Jag tror att problemet ligger djupare än så men tänker att det ändå är en aspekt att fundera på. Hur kan hon komma tillbaka till den kropp hon hade när ni träffades? Behöver hon komma igång med träning och få mer egentid? Hur kan hon bli mer nöjd med sig själv igen?
Sen tror jag inte alls det är dumt att planera för sex. Hur ska man annars få till det? En snabbis kan väl vara ok ibland men ska man få till mer kvalitetssex behövs planering när man har barn. Det ser inte jag som oromantiskt utan något att se fram emot.
Vet inte hur mycket ni pratat om det överhuvudtaget men det känns som ni behöver börja där. Hur ni båda ser på saken.
Håller med om detta! Känns som det kan ligga mycket i det, hon kanske inte tycker om sig själv eller sin kropp längre helt enkelt och jämför sig med ts som är så tränad och "snygg", hon känner sig otillräcklig helt enkelt. Umgås ni något ts? Alltså privat, går på dejter, tränar ihop. får lite egentid med varann? Tror det är väldigt viktigt för att spicea up relationen och intimiteten. Göra lite roliga saker ihop.