Maken vill flytta pga jobb
Inte en chans att du skall flytta.
Du har ett anpassat jobb som fungerar. Inget garanterar att du kan få det på en ny arbetsplats och då sitter du i skiten sedan
Inte en chans att du skall flytta.
Du har ett anpassat jobb som fungerar. Inget garanterar att du kan få det på en ny arbetsplats och då sitter du i skiten sedan
Jag antar att ni inte varit ihop så länge?
Isf bör det rimligen vara möjligt att han skaffar en egen bostad och ni bor som särbos? Jag antar att det för dig inte blir någon större ekonomisk förlust i detta eftersom du rimligen har bostadsbidrag när ni inte bor tillsammans? Något du just nu troligtvis inte har rätt till pga hans inkomst?
Aktivitetsersättning är inte samma som sjukpenning och det får man heller inte på halvtid. Så där har din äkare gjort fel.
Det är permanent. Komplicerat hjärtfel sedan födseln.
Han tycker jag ska leva på a-kassa tills jag hittar ett nytt jobb eller strunta i att skaffa nytt jobb om jag ist känner för det och bara vara hemma vilket inte känns så lockande.
Annars har vi det bra skulle jag säga. Han har inga intressen av några aktiviteter på fritiden så tror inte flytten skulle ge så mkt mer än närmare till jobbet och mindre pengar till bensin.