Vad vill han med henne
Har hamnat i en minst sagt konstig situation med min man. Vi är gifta sedan ca 20 år och i 50-årsåldern, bor tillsammans i ett mysigt hus på landet och har tillsammans ett barn gymnasieåldern. Vi har fram tills förra året haft ett mycket lugnt och harmoniskt liv med flera fritidsintressen, många nära vänner osv.
Min man började bete sig konstigt åt under vår semester förra året och efter mycket om och men klämde han ur sig att han haft sex med en annan under en fest en blöt kväll.
Min värld rämnade och vi tog en paus i och med detta. Han flyttade till landstället och tanken var att vi skulle känna efter vad vi ville. Han hade träffat kvinnan vid tre tillfällen sa han. Han lovade att inte ha fortsatt kontakt med henne. Dessutom bor hon väldigt långt bort från oss och hade själv ett förhållande med barn osv.
Vi valde att satsa på oss och han flyttade hem till huset igen. Vardagen flöt på (om än väldigt jobbigt ibland) fram tills det i våras då det visade sig att hon var gravid med min mans barn. Jag blev väldigt chockad och det visade sig att den här kvinnan är inte ens är 30 år än. Jag hamnade återigen i en djup svacka.
Min man har sagt att det är mig han vill vara med men jag känner någonting annat. Han tar bilen och fikar med henne en gång i veckan och åker långt för att göra det. (Då hon bor långt bort.)
Han blir arg när jag påpekar att jag inte vill detta och han menar att det är för att upprätthålla en god relation med henne för det kommande barnets skull. Han vägrar helt enkelt sluta med dessa fikor trots are dessa gör mig illa. Det är oftast varje onsdag kväll och han kommer hem väldigt sent. Jag har frågat om jag får följa med då jag också lär bli involverad med bebisen vare sig jag vill eller inte, men han vill inte ta mig med.
Nu ska hon föda snart i sin hemstad och han tänker sig vara med på förlossningen har han sagt. Jag tycker att detta är så otroligt jobbigt men min nära vän anser att jag inte kan ställa kravet att han inte ska vara med där då det ändå är hans barn som ska komma till världen. Vet inte varför jag skiter här egentligen men vill väl ha tankar kring allt detta...