Inlägg från: Anonym (Linn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linn)

Vad vill han med henne

Oj! Jag beklagar allt som du har varit med om TS.

Är hon fortfarande tillsammans med sin man? Hur tar han deras fika-dejter isåfall?

För att hålla isär vissa saker: Jag tycker att det är bra att han vill ställa upp för barnet. Barnet är oskyldigt och har inte bett om att bli till.

Men, att fika med kvinnan en gång i veckan är självklart inte för det kommande barnets skull, utan det är för att han vill det själv. Samma sak när du ber om att få följa med, han vill inte det eftersom han vill träffa henne på tu man hand. Att han ens har mage att fortsätta träffa henne och bli irriterad när du känner obehag visar bara att han inte bryr sig.

Jag skulle lämnat denna man. Jag vill inte hamna i en situation där jag plötsligt blir tredje hjulet i deras relation.

• Anonym (Linn)
    Anonym (H.A) skrev 2021-09-21 15:18:40 följande:

Tack Linn för ett bra svar.

Ja, precis som du säger förstår jag att han vill finnas där för barnet och det är det minsta han kan göra. Däremot förstår jag inte vad alla dessa träffar ska leda till.

De kan hålla kontakten via telefon anser jag. Och att han ska vara med på förlossningen tycker jag är jobbigt.

Det konstiga är att kvinnan fortfarande är tillsammans med sin man.

Precis som du säger, jag vill i så fall vara en självklar del i detta och att planering sket tillsammans med mig och inte genom dem två på tu man hand.

Ja konstigt att de fortfarande är tillsammans. Men vi vet ju inte alls vad hon sagt till honom, hon kan ju sagt att det var ett one night stand och döljer att hon och din man ses regelbundet.

Din man påstod att de träffades vid tre tillfällen förra sommarensom jag förstod det. Men eftersom hon är gravid och ska föda nu har de ju fortsatt att ha sex efter det.

Jag tror att han är oerhört smickrad av att vara åtrådd av en yngre kvinna. Han har någon ålderskris och tänker i sitt huvud att han börjar om. Fast han själv är ju lika gammal.. och har fru och barn..

Ta stöd av de runt dig TS. Berätta för dina närmaste hur du har det, du behöver någon som lyssnar och vill DITT bästa.

Låt inte honom diktera villkoren, just nu verkar han vilja sätta sin och kvinnans relation främst och du ska bara anpassa dig efter dom så gott det går. Det är väldigt fult av honom.
Svar på tråden Vad vill han med henne