Inlägg från: Elli123 |Visa alla inlägg
  • Elli123

BF juni 2022

Hej på er! Jag plussade i veckan och tippar på bf 15/6. Fick missfall och detta är första graviditeten efter dess, nu håller jag tummarna men vågar inte vara 100% glad ännu <3 tror jag måste boka in tidigt ultraljud för att se så allt fäst rätt!

• Elli123
    Gemmy skrev 2021-10-08 21:50:22 följande:

Vad har ni för symptom just nu? Går in i vecka 7 på söndag.

Jag har inga alls. Förutom att jag är lite trött ( men skyller det på allt kaffe som jag inte får i mig längre). Har märkt dock att jag sover så stört på natten, vaknar flera gånger, inte för att gå på toa, bara så där. Så det är jobbigt.

Hur mår ni andea?

Jag har inga symptom än, lite molvärk i magen bara. Också varit rätt trött på kvällarna men det brukar jag alltid vara!
  • Elli123

Onemore2018, 37 år, fjärde barnet, BF 2/6

Gemmy, 30 år, tredje barnet, BF 4/6

HejsanJenny, 33 år, andra barnet, BF 8/7

Kaol81, 39 år, tredje barnet, BF 9/6

Lita89, 32 år, andra barnet BF 9/6

Oreokakan11, 25 år, första barnet, BF 12/6

Vittring89, 32 år, andra barnet, BF 14/6

xnfsm, 30 år, första barnet, BF 15/6

My871, 34 år, femte barnet, BF 16/6

ChilliChoklad, 29 år, första barnet, BF 16/6

Knyttets, 25 år, första barnet, BF 17/6

Hurtänktedunu, 32 år, tredje barnet, BF 18/6

Elli123, 28 år. Första barnet. BF 15/6

• Elli123

Ska ni boka tidigt ultraljud? Vilken vecka isåfall? Jag är lite delad om jag ska boka det eller inte, det vore ju skönt att få veta att det finns ett tickande hjärtat men samtidigt väldigt dyrt hos oss för det blir privat då!

• Elli123
    Amanda6747 skrev 2021-10-15 09:41:45 följande:

Har ni kontaktat barnmorska?

Inte ännu men tänkte göra det till veckan :)
  • Elli123

Är väldigt avis på er som inte har några symtom, ta vara på det? jag mår sååå illa helt sjukt illa, känns som en bakfylla 24/7. Hoppas det släpper lite snart..

• Elli123
    180611 skrev 2021-10-22 23:23:58 följande:

Hej!

Vågar mig nog på att hoppa in här nu. Väntar tredje barnet med beräknat datum 22/6. Fick ett tidigt missfall i augusti så känner mig lite försiktig inför allt. Men börjar ändå hoppas lite nu. Jag fryser något vansinnigt! Någon som känner igen det? Kan inte minnas att jag gjort det vid mina andra graviditeter. Jag går runt med raggsockor och dubbla lager kläder och fryser ändå!

Har också fryst något enormt!!!
  • Elli123
    knyttets skrev 2021-10-26 09:46:50 följande:

6+5 idag och har mått så otroligt illa senaste dagarna. Erkänner att jag hunnit tänka tidigare hur hemskt kan det nu bli, men fy usch alltså. Försöker äta regelbundet, men har noll matlust och orkar knappt göra något förutom att överleva arbetsdagen. Mår någon annan illa i det här skedet? Känns tidigt?

Är också i 6+5 och jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv. Jag har ett fruktansvärt illamående, klarar knappt att äta men äter jag inte så blir jag ännu mer illamående. Klarar knappt min arbetsdag heller men försöker överleva.. lika glad varje gång jag får åka hem haha! Fick tips av BM att ta åkesjuktabletter så andra dagen jag testar men hittills inte hjälpt..
  • Elli123
    Bebis2021 skrev 2021-10-27 13:55:11 följande:

Vul igår, visade hinnsäck och gulesäck som v6+0 samt liten fosterstruktur, borde vara i typ 6+4. Återbesök om två veckor, men är helt inställd på ma, kan tyvärr inte tro något annat, riktigt trist :(

Varför tror du på missfall? :(

Idag har mina symptom försvunnit helt och nu är jag också väldigt orolig att jag fått missfall..
  • Elli123
    Bebis2021 skrev 2021-10-27 17:53:18 följande:

Jag har två sena ma och en ofostrig graviditet I rad nu, å eftersom fostret var mindre än de borde, men de finns ju fortfarande möjlighet att de växer men tror tyvärr chansen är liten med tanke på min historik jag upplever att mina svullna bröst minskat i storlek, men är dock känslig å får lätt kväljningar så ja vet inte va ja ska tro men har ju haft så här tidigare att ja haft symtom men fostret varit dött. Sen för att symtomen försvinner är de ju inte säkert att de är mf bara för de är väl rätt vanligt att de kommer å går. Vilken vecka är du I? Har du nå mf sen tidigare? Jobbigt med oro

Åh fattar, vad tufft <3 Så himla jobbigt att allt är så ovisst hela tiden och man är ju rätt bra på att gå runt och tänka med? jag går in i vecka 8 imorgon och hade ett missfall i somras!
  • Elli123
    Vicktoria88 skrev 2021-10-29 11:35:09 följande:

Idag har jag fått se hjärtat slå, så oerhört lättad! <3

Vecka 7+1 men läkaren tyckte v 7+2. Har varit så orolig pga kraftig mensvärk och små blödningar (hade mf i maj också) så BM tyckte jag skulle åka in till gynakuten. Läkaren kunde inte se något konstigt alls, kan knappt fatta det, var så inställd på mf igen.

Grattis till er<3 igår fick vi också se hjärtat slå och vår läkare tyckte 7+3 för oss så vi ligger ungefär samma. Vad roligt att allt såg bra ut :) det var samma för oss inget avvikande hittills!
  • Elli123

Lider med er som fortsatt mår illa! Jag har mått så fruktansvärt dåligt, aldrig mått så dåligt i hela mitt liv. Helt plötsligt försvann det över en natt så håller tummarna att det blir samma för er snart<3 nu märker jag noll att jag är gravid, så märklig känsla att mått så dåligt så länge till bara poff borta

• Elli123
    My871 skrev 2021-11-22 22:04:51 följande:

Hej allihop.

Jag har kub på onsdag och är så galet nervös. Det är första gången som jag får se bebis där inne och jag har nu blivit helt övertygad om att den har dött. Hur ska jag kunna sova nu när allt jag tänker på är det dåliga resultatet på onsdag. Sen att jag har mensvärk hela tiden sen två dagar gör ju inte det hela bättre precis. Känns som jag ska börja blöda när som helst.

Usch vad jobbigt att inget veta.

Åh jag förstår dig.. du får bara försöka ta timme för timme och försöka inte tänka så mycket fast jag vet hur svårt det är.. kram på dig!
  • Elli123
    EIJ90 skrev 2021-11-24 11:54:41 följande:

Hänger på oroskänslan. Är i v 9+2 (enligt vul i förra veckan). Sen igår tycker jag knappt att jag känner av något. Känner mig inte speciellt gravid. Mindre illamående, mindre uppsvälld och mindre trött. Känner mig inte superorolig men det gnager ändå lite i en. Är det inte för tidigt med spökveckor redan i v 10? Eller kan det börja redan. Förra graviditeten mådde jag knappt illa alls utan var "bara" sjukligt trött. Denna gång har jag mått mer illa men inte kräkts. Får väldigt kort intensivt illamående som typ går över direkt. Som att jag ska klökas men det kommer inget. Tycker det luktar illa i köket när mannen lagar mat och när jag öppnar kylskåpet.

Nån som känner igen sig?

När borde man kunna testa med doppler tror ni?

Jag är i vecka 11 och jag mår jättebra nu så mina spökveckor har absolut börjat! Sen om det är tidigt vet jag inte? Det kanske är det men är oavsett så glad att slippa må dåligt så lever på den känslan just nu haha!
Svar på tråden BF juni 2022