Inlägg från: Bebis2021 |Visa alla inlägg
  • Bebis2021

BF juni 2022

Hej!

Är gravid i vecka 4+4, Är 30 och har två barn på 4 och 6 år. Har senaste året 2 sena MA och ett MF i bagaget, så är till och från väldigt orolig men försöker vara positiv och hoppas på detta nu. Har haft lite molvärk och är trött men inga andra symtom, dock har jag till och från "ilningar" i livmodertappen, känns lite obehagligt och blir orolig att de ska vara ett dåligt tecken är de någon annan som upplevt ilningar i livmodertappen? Denna gång äter jag även trombyl och tar lutinus.

• Bebis2021
    kattnos skrev 2021-10-12 06:03:14 följande:

Välkommen :)

Vad jobbigt med MA/MF, jag hade ett förra året men det var i v 9 så inte så sent.. jag har inte upplevt ilningar, men det måste väl inte vara ett dåligt tecken tänker jag.. graviditeter kan ju skilja sig väldigt mycket åt. Håller tummarna för att det ska gå bra denna gång för dig!

Jag äter också Trombyl, men det gör jag alltid så inget särskilt för denna graviditet. Är det för dina missfall som du fått lutinus?

Tack, ja trombyl och lutinus pga missfall, man har inte sett något samband till mina mf då dom alla skett i olika tidpunkter av grav samt av olika orsaker, alla prover osv ser bra ut på mig, så då ville dom pröva de då man ofta sätter in de vid upprepade mf, aldrig tidigare haft mf å hade inga problem med mina två barn så de är lite märkligt hur de kan bli, samma man dessutom.
  • Bebis2021

Instämmer med att tiden går alldeles för sakta och vill bara spola fram tiden förbi rul, har inte mkt till symtom heller, lätt molvärk ibland, ömma bröstvårtor å trött. Litar inte ett dugg på min kropp längre då jag i mina MA gått flera veckor med dött foster helt ovetandes.. har iaf ett vul om en vecka, hoppas så på positiva besked då, även om de bara är en ögonblicksbild, men bara att få veta att ett foster finns där.

• Bebis2021
    hurtänktedunu skrev 2021-10-20 08:16:58 följande:

Ja jag förstår dig. Man känner sig lurad. Jag måste vänta 25 dagar till. Känns som 25år. Vilken vecka är du I när ni gör ultraljud nästa vecka?

Ja usch verkligen, ja de är en lång väntan tiden går så sakta då. Jag kommer vara i 6+6, känns nog så tidigt, å då har ja ändå bokat om de en gång, läkaren bad mig komma tillbaks två veckor senare (när jag var där och hade två dagar till bim men hade plussat, var där pga menscykeln egentligen men hade hunnit plussa) å funderar även nu om ja broder boka om de till lite senare, men samtidigt så borde man se något då, å ser man inget så kan man ju snabbare få ett sånt besked också tänker jag. Tror ja behåller den tiden, kommer antagligen få fler ul ändå så.. vill gärna ha två till utöver de innan rul, orkar inte gå för många veckor helt ovetandes. Men vilken vecka komma du vara i på ditt vul? Låter iaf som du kommer va en bit längre gången å då är de ju skönt på så vis å se mer
  • Bebis2021
    hurtänktedunu skrev 2021-10-20 13:35:05 följande:

Om det är till någon tröst så gjorde jag vul med min minsting i v6+3 och såg ett så fint hjärta som slog. Så 6+6 ser du nog en del på. Jag gjorde faktiskt ett ultraljud idag. Hade haft så ont i ena äggstocken så var lite orolig för utomkveds så gick till gynekologen som har mottagning bakom där jag jobbar så hon gjorde det ultraljud på 1 minut typ. Haha. Den satt rätt och mätte rätt. Nu har jag även fått veta att vi har en nyöppnad mottagning här i staden en privat där man kan boka tid online och kostar bara 400 så kommer nog boka om den jag hade. Så kanske kör en i v8 och v10. Annars skulle jag vart i v9+1 men nu sist såg vi ju hjärtat slå 7+4 så dog den 8+0 så vill nog gärna göra båda om det går för att inte bli lurad av kroppen igen. Kändes riktigt surt när man gick så länge.

Okej de låter ju bra hoppas de, förstår att man ser fostret men har för mig de inte alltid är säkert att man hittar hjärtljuden, nåja bara hålla tummarna för de. Jaha men så härligt med vul idag då, såg dom foster å fosterljud? Vilken vecka var du i nu?

Okej de lät ju perfekt var ju inte dyrt heller skönt att stilla sin oro med jämna mellanrum faktiskt, när man har erfarenhet av ma speciellt
  • Bebis2021
    EIJ90 skrev 2021-10-22 12:25:19 följande:

Fler i tidig graviditet med lite eller få symptom?

Jag är i vecka 4+3 och tycker jag känner väldigt lite eller ev inbillar mig symptom.

Hade mer molvärk för nån vecka sen. Känner endast av lite då och då nu. Inget illamående.

Dock rätt uppsvälld och ser gravid ut på kvällen.

Var även mer trött för nån vecka sen (dock var jag rejält förkyld då).

Man nojar ju för MA...

Här är en till med lite symtom, har då och då haft lite molvärk men väldigt lite å sällan, har liite ömma bröstvårtor men inge mer än så.. nästan så man önskar sig lite illamående.. är dock också lite svullen å tröga tarmar.. jobbigt dessa första veckor å ovisshet, ja ska göra vul till veckan så då får vi väl se.
  • Bebis2021
    Lita89 skrev 2021-10-22 17:14:40 följande:

Har efter en liten blödning fått tid för vul nästa vecka (pga historik med 2 ma). Såååå nervöst.

Hur går det för er andra? Någon som varit på ultraljud redan?

Jag har två ma och ett mf I bagaget, så får också göra extra vul/ul, ska göra ett nu till veckan och kommer vara ungefär 6+5 då om mina beräkningar stämmer.
  • Bebis2021
    slo92 skrev 2021-10-25 12:00:24 följande:

Är det någon annan som upplever molvärk som kommer och går? Jag är i v 4+4 och fick förra månaden missfall den här dagen. Jag är rädd varje gång jag går på toa att det ska vara blod på pappret. Upplever att jag har molvärk vilket jag hade förra månaden också så är rädd att det är kopplat till missfall på något sätt.

Jag är i vecka 6+5 och känner mer oro över att jag INTE har någon molvärk :( denna ständiga oro...
  • Bebis2021
    Försiktigoptimistisk skrev 2021-10-25 22:04:06 följande:

Måste bara få noja lite...

Hade ett tidigt missfall för två månader sedan och nu är jag snart vecka 8. För två veckor sedan hade jag molvärk dagligen. Sedan försvann det. Har inget illamående, inget sånt. Känner lite att brösten är ömmare. Men sen... det känns som att jag behöver kolla i ett mikroskop för att känna några fler symptom. Har högre puls, kanske lite tröttare. Men kan ju bero på så mycket annat. Jag har ju aldrig varit gravid tidigare, förutom för två månader sedan men då kom missfallet i vecka 6. Har så lite symptom att jag inte alls känner mig gravid. Och oroar mig för att det inte finns något där längre. Någon som är/varit i samma sits? Har allt gått bra trots det? :(

Jag känner igen mig med oron, är i vecka 6+5 och har haft lite svullna bröst och ömma bröstvårtor men inte längre, har ingen molvärk alls i princip heller, vilket ja tänker man har om de växer å har sig? Så ja typ inga symtom här heller, har vul imorgon och orkar knappt hoppas samtidigt som man såklart gör det, har ma och mf I bagaget så man är extra kritisk till sin egen kropp då, sjukt jobbigt, men för att lugna dig, alla har ju faktiskt inte symtom å de går ju allt som oftast bra lättare å vara positiv åt andra än sig själv :-P
  • Bebis2021

Vul igår, visade hinnsäck och gulesäck som v6+0 samt liten fosterstruktur, borde vara i typ 6+4. Återbesök om två veckor, men är helt inställd på ma, kan tyvärr inte tro något annat, riktigt trist :(

Svar på tråden BF juni 2022