Inlägg från: Magda90 |Visa alla inlägg
  • Magda90

BF juni 2022

Det är ganska vanligt att få hög puls i början av graviditeten eftersom kroppen kan misstolka hcg för ett sköldkörtelhormon. Brukar vara nåt man kan kolla upp hos barnmorskan.

• Magda90
    ElissaLevin skrev 2021-10-29 08:24:18 följande:

Plussade igår ( oplanerat men så välkommen) mitt andra barn blir detta som är beräknad 24 juni :) MEN någonting som jag blir lite orolig över ? jag tog vaccin dos 2 i onsdags .. och igår fick jag reda på att jag var gravid ! De sägs att man inte ska vaccinera sig förns man är i vecka 13! Blir jätte orolig nu att de kan påverka fostret

Grattis! Förstår oron men kom ihåg att de bara avråder från vaccination i första trimestern för att det är så vanligt med missfall då (oavsett vaccination) och att man inte vill att det ska kunna associeras med det. Finns inget som visar att det skulle vara farligt i första trimestern utan är en försiktighetsåtgärd/ för att inte spä på vaccinoron. Vaccinet går heller ej över till fostret vad jag förstår utan verkar i dig och ger antikroppar som också skyddar fostret. Så bra gjort att du vaccinerat dig och skyddat både dig och ditt barn. ??
Svar på tråden BF juni 2022