Inlägg från: ElissaLevin |Visa alla inlägg
  • ElissaLevin

BF juni 2022

Plussade igår ( oplanerat men så välkommen) mitt andra barn blir detta som är beräknad 24 juni :) MEN någonting som jag blir lite orolig över ? jag tog vaccin dos 2 i onsdags .. och igår fick jag reda på att jag var gravid ! De sägs att man inte ska vaccinera sig förns man är i vecka 13! Blir jätte orolig nu att de kan påverka fostret

• ElissaLevin

Hänger på här :) är i v 6+6 ( andra barnet ) Går runt och oroar mig hela tiden!! Läste igår om en som gick på ultraljud så var de inget hjärta som slog så då satt ja hela kvällen o tänkte på de ! Bokade in ett privat ultraljud vaginalt vecka 9 så ja bara kan få se om hjärtat slår ! Känner mig mer orolig andra barnet för att man inte visste så mkt med första , kärleken man känner för sitt barn är ju så obeskrivlig det enda man vill är att bebisen ska vara frisk o må bra !

• ElissaLevin

Hur klarar ni av dagarna med illamående? Alltså jag känner mig så deprimerad för jag inte känner mig 100! Presterar inte lika bra på jobbet , är så känslig för lukter så jag kan inte ens pussa o krama på min son !! Utan att vilja spy . De där gör så ont i mitt mamma hjärta att jag vill gå sönder. Han som var min favorit lukt. Nu undviker jag gosa med han o han märker av det . Vill bara gråta och att allt ska bli normalt igen?är bara i v 8 så de lär nog ta ett bra tag till innan man mår bra ! Fy vad ogillar första trimestern ! :(

• ElissaLevin

Jag har inte ens varit på inskrivningen ännu så vem vänder jag mig till då ? Eftersom jag inte fått en barnmorska än som

Kollar mig. Kan ja ringa vc eller vart ringer man ?

Svar på tråden BF juni 2022