Inlägg från: Saima17 |Visa alla inlägg
  • Saima17

BF juni 2022

Hej! +ade med 3e barnet i tisdags, är 35 år. Har väl eg bf typ 10 juli men dom andra 2 barnen ha kommit för tidigt så, senast kom dottern i 37+3, så tänkt kanske ja får hänga me här ändå? :) väntar nu på ett extra tidigt ultraljud i typ v7. Är väl kanske 5+1 :)

• Saima17
    Mamma91a skrev 2021-11-09 10:38:11 följande:

Nu hsr jag skickat länk. Förlåt har glömt bort att kolla och varit rätt sänkt hehe

Hej vill du skicka länk till mig åxå om ja får va me? :)
  • Saima17
    hurtänktedunu skrev 2021-11-13 09:51:19 följande:

V10 idag. Helt sjukt. Gått fort men ändå så sakta. Känner oro hela tiden. Men vaknade med sjukt illamående och ont i brösten så det lugnar alla fall. Vul på måndag och jag är så sjukt nervös. Vill bara att bebisen ska må bra. Räknar bara ner till massa saker nu känner jag. Inskrivning hos bm 3 december och sen nipt 8 december. Gud vad nervöst allt är. Känner att jag behöver få komma till jul och passera alla dessa milstolpar och speciellt v11 (10+4) då det gick åt helvete sist.

Hur mår ni alla?

Åh du hälften längre än mej nu :)

Märker inte av nå speciellt.. spydde en dag.. men inget mer. Lite molvärk å ilningar å trött å hungrig ????.. men annars inget.

Ha spytt jätte mkt dom andra 2 graviditeterna..så den här e heeelt annorlunda. Har först extra tidiga ultra på tisdag :) e så spänd å nervös å ser så fram emot d.

Är V5+6 idag :) mina vänner säger att dom tror d e 2 då d e så olik dom andra gångerna ja varit gravid. Så e livrädd ????
  • Saima17
    hurtänktedunu skrev 2021-11-13 11:01:15 följande:

Jag började inte må illa förrän 6+ veckor så det kan nog komma än. Jag har aldrig mått så här illa tidigare men jag vet att det bara är en.

Däremot brukar man väl ha mer symtom med tvillingar på grund av mer hormoner. Men det blir spännande att se.

Hm d ska bli kul å se va dom säger på tisda. Ha våga hånet legat helt däckad å spytt som en gris så fort ja rört mej från v3&4 så sku ju va just min tur, mår bra så e d 2 när vi redan har 2 från förut :p å ja gör allt på andra sätt än hur d ska va så sku inte förvåna mej haha ;D
  • Saima17
    Anna33333 skrev 2021-11-15 16:23:41 följande:

Hej,

Så kul att lösa om allas ultraljud som gått bra!!

Längesen jag skrev här nu men kände för att dela med mig av nyheten till någon då vi inte gått ut med graviditeten till någon annan än!

Vi var på ett tidigt ultraljud (bokat privat) igår och fick då reda på att det är tvillingar! Jag blev extremt chockad eftersom det inte alls går i släkten och jag va nästan inställd på att hon inte skulle se något på skärmen pga en del blödningar/bruna flytningar. Men det visa sig alltså vara heelt tvärtom, det är två små filurer med dunkande fina små hjärtan ??

Mycket nya funderingar som uppstår då såklart, varför har jag inte mått sämre än jag ändå gjort, kommer vi behöva flytta då vi har för liten hiss för att få in en tvillingvagn + hunden, köpa en ny bil då vi inte kommer att få plats med hunden och två barn i den vi har, hur ska jag lyckas slutföra mina studier då det inkluderar praktik i 11 veckor från mars-maj och iom tvillinggraviditet så kommer jag troligtvis föda en månad tidigare än beräknad (beräknad va 15/6 från början). Ja ni förstår ju, mycket som jag absolut inte planerat inför kommer kunna bli aktuellt ????

Är det någon mer som väntar tvillingar? Något som isf vet någon gravid-app man kan anpassa till tvillinggraviditet? Någon som har information om hur stor risken för missfall är på ett eller båda barnen efter man sett hjärtljud i v 9+2?

Stort lycka till alla!

Åh va spännande! Hur ha du mått? Ja ska på tidigt ul imorron. Min en kompis tror d e tvillingar. Mådde såå skit me båda barn förut å nu känner ja inget så d känns så konstigt. Har pojke å flicka från förut så ska bli kul å se :)
Svar på tråden BF juni 2022