Inlägg från: Gizzmos |Visa alla inlägg
  • Gizzmos

BF juni 2022

Är gravid med nr 2, har en 1,5-åring.

BF 2 juni enligt VUL jag fick göra v9 pga oregelbunden mens (ammade fortfarande, så därför.. :) )

Har bokat in privat UL ett par dagar innan jul och hoppas se könet så vi kan gå ut med det på julafton- vi har inte berättat alls för någon än. Är väl i v16-17 då så hoppas det går att se!! Fick reda på kön vid den veckan sist iallafall.

Någon mer som ska försöka se kön ?tidigt?? :)

Tycker också att jag redan känt ett par kullerbyttor, men är ju bara v13 än så länge? Hoppas på mer snart så man blir lugnare och får lite försäkring om att allt är okej.

• Gizzmos

Såg att några undrade om mående? Jag mådde väldigt illa fram till v11, sen försvann det helt. Förra graviditeten mådde jag inte illa alls så spännande att se om det kanske är annat kön denna gång..

Lite dålig aptit ibland och lite trött vissa kvällar - så somnar ofta vid sonens läggning kl 8 haha?

Ser att många får göra RUL- spännande! Erbjuds inte här tyvärr. Fick iallafall rutinultraljud i tid denna gång samt då det tidiga vulet - så det är skönt! Förra graviditeten hade dom knappt tider för RUL så det var inte förrän i v22. Gick dock och gjorde privat i v10 och v17 för ville inte vänta så länge ifall något var fel.

• Gizzmos
    Vicktoria88 skrev 2021-11-24 13:08:19 följande:

Jag tycker också att jag egentligen mår lite för bra för att vara gravid, har knappt mått illa alls, brösten känns inte lika ömma längre, däckar inte kl 7 som i början av graviditeten. Mitt tydligaste tecken är nog att jag måste gå upp och kissa varannan timme på natten typ. Går in i vecka 12 imorgon, hoppas man kan sluta noija sen! Skulle ha haft inskrivning idag men BM blev sjuk så blev skjutet tills nästa vecka, håller med er andra om att dagarna går otroligt långsamt nu..

Kan det inte bara bli jul typ nu?!

Tänk på att runt vecka 11-15 brukar kallas spökveckorna just för att alla symptom väldigt ofta försvinner! Är själv i v13 och nojar för känner mig inte gravid på något sätt alls, MEN minns också att det var precis likadant med sonen - och det gick ju finfint.

Så egentligen borde man bara njuta av att slippa illamående, extrem trötthet osv. Andra trimestern brukar ju vara rätt lugn, tredje trimestern kommer ofta halsbränna osv. Många tycker ju sista trimestern är hemsk just pågrund av att det är tungt, men det upplevde jag faktiskt aldrig. Fast gick också bara upp runt 7 kg i vikt och sonen vägde över 4kg så var nog verkligen bara bebis, moderkaka osv jag gick upp i haha.

Oj vilken sen inskrivning. Första graviditeten var jag på inskrivning i vecka 6-7 och denna gången vecka 8 och då blev jag lite sur för att det tog sån tid att få en tid haha. Synd, för hoppas annars att din barnmorska hade upplyst om dig om spökveckorna och sådär, det gjorde iallafall min den första graviditeten. :)
  • Gizzmos
    Bebis2021 skrev 2021-11-25 14:30:06 följande:

Är det någon mer som är typ helt platt över magen? Har varit svullen men tycker de har minskat massor,är inte pinnsmal så lite underhudsfett har ja ju på magen men är inte "rund" så tänker att de borde synas rätt tydligt om man börjar få kula, oroar mig över att ja känner mig sååå platt? Känns som man borde börja ana en kula?jag har ju varit gravid förr å me mina barn födda 15 å 17 minns jag verkligen inte mer än att jag alltid blivit svullen tidigt, men minns inte när de sen avtagit osv.... kan tillägga att ja är i v 10+2, fy är verkligen sååå jobbigt detta, ul om 2 veckor, men vem räknar....

Är också helt platt och har gått ner 2 kg (hade dålig aptit v 6-11 pga illamående) men kommer ihåg att det var precis likadant med sonen. Trodde faktiskt lite mage skulle synas nu (går in i v14 imorgon) eftersom det är så tätt mellan mina graviditeter, men magmusklerna kämpar fortfarande på hehe! Kan ju känna att livmodern är en bra bit över blygdbenet, känns som en stor vattenballong i kläm när sonen plötsligt sätter sig över magen haha!

(Är smal, 54 kg i vanliga fall, nu 52 och 169 lång om någon vill jämföra, så när det blir riktig mage lär den synas. Vill minnas att den kom runt v17 med sonen. )
Svar på tråden BF juni 2022