Vicktoria88 skrev 2021-11-24 13:08:19 följande:
Jag tycker också att jag egentligen mår lite för bra för att vara gravid, har knappt mått illa alls, brösten känns inte lika ömma längre, däckar inte kl 7 som i början av graviditeten. Mitt tydligaste tecken är nog att jag måste gå upp och kissa varannan timme på natten typ. Går in i vecka 12 imorgon, hoppas man kan sluta noija sen! Skulle ha haft inskrivning idag men BM blev sjuk så blev skjutet tills nästa vecka, håller med er andra om att dagarna går otroligt långsamt nu..
Kan det inte bara bli jul typ nu?!
Tänk på att runt vecka 11-15 brukar kallas spökveckorna just för att alla symptom väldigt ofta försvinner! Är själv i v13 och nojar för känner mig inte gravid på något sätt alls, MEN minns också att det var precis likadant med sonen - och det gick ju finfint.
Så egentligen borde man bara njuta av att slippa illamående, extrem trötthet osv. Andra trimestern brukar ju vara rätt lugn, tredje trimestern kommer ofta halsbränna osv. Många tycker ju sista trimestern är hemsk just pågrund av att det är tungt, men det upplevde jag faktiskt aldrig. Fast gick också bara upp runt 7 kg i vikt och sonen vägde över 4kg så var nog verkligen bara bebis, moderkaka osv jag gick upp i haha.
Oj vilken sen inskrivning. Första graviditeten var jag på inskrivning i vecka 6-7 och denna gången vecka 8 och då blev jag lite sur för att det tog sån tid att få en tid haha. Synd, för hoppas annars att din barnmorska hade upplyst om dig om spökveckorna och sådär, det gjorde iallafall min den första graviditeten. :)