Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

BF juni 2022

Oreokakan11 skrev 2021-10-02 16:37:33 följande:

Tack! Så när de säger att man kan göra ultraljud redan i vecka 6 menar de då 5+6? Alltså redan om en vecka kan jag göra det? Eller har jag fått allt om bakfoten nu lol

När vården säger v. 6 menar de 6 fulla veckor, alltså 6+0-6+6. Ju tidigare du gör ultraljud desto svårare är det att se något/veta vad man ser. Så om du vill slippa osäkra besked på ett tidigt ultraljud är det absolut tidigast då. Men ännu hellre 1-2 veckor senare för att få klara besked om hjärtslag osv.
  • Anonym4848
    My871 skrev 2021-11-24 21:29:37 följande:

Jag fick den känslan för några kvällar sen från ingenstans och sen kunde den inte släppa.

Dom hade svårt att se så dom kunde räkna ut när det stannat. Hcg är uppe i 19 900, så det är väl därför jag känner av det så mycket än kanske.

Mått så illa idag och tuttarna bara värker. Magen har ju växt också för livmodern har växt på. Varför luras kroppen så med en.

Beklagar!

Hoppar in från februari-tråden, var med om samma som du i våras och kände likadant. Tills jag såg en på Youtube som varit med om samma som vände på det; att det är kroppen som blir lurad. Den kämpar ju järnet för att hålla graviditeten vid liv och försöker vårda det den tror finns där. Jag tyckte det lät lite fint och släppte helt känslan av att jag blivit lurad av kroppen efter det. Kanske inte hjälper dig alls, men värt ett försök tänkte jag.. <3
Svar på tråden BF juni 2022