BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Åh jag är så frustrerad och otålig!
Har mitt RUL imorgon, är då v 19+5 så de har verkligen bokat in det i sista stund. Min man har blivit förkyld, testade sig igår. Jag känner ingenting och jobbar som vanligt, men är så rädd att vi antingen ska få ett positivt svar till imorgon eller att jag ska vakna med symtom. Vi har gjort vårt bästa för att hålla avstånd hemma, men jag har ju förmodligen redan blivit smittad. Jag är bara så arg på MVC att de inte bokade in mig med lite mer marginal, hade jag haft mitt RUL förra veckan hade till och med min man kunnat vara med. Nu är jag bara tacksam om det blir av över huvud taget.
Den här graviditeten har varit fylld av problem. Eller inte egentligen graviditeten, men jag har varit väldigt otursdrabbad. Bröt ju armen i första trimestern och fick opereras och klara mig på lite alvedon, har mått väldigt illa och varit trött och samtidigt haft flera viktiga saker inbokade som jag har varit tvungen att kämpa på med och nu kanske vi har Covid i familjen lagom till mitt RUL.
Ville bara klaga lite. Allt kommer lösa sig på ett eller annat sätt.
Idag är första dagen jag satt på mig mammajeans, och gud så skönt det känns. Jag brukar alltid ha rätt tajta byxor och jag har inte tänkt att jag ska byta så här tidigt eftersom min mage fortfarande är väldigt liten och mest känns svullen. Men när jag tog på mig mammajeansen idag så känns det så underbart att inte ha något som trycker vid midjan. Så jag kommer nog faktiskt ha dem på mig tillsvidare nu. Är det någon annan som redan börjat med mammakläder?
Jag har haft några fler blödningar (för er som inte sett mina tidigare inlägg så har jag blött till och från hela graviditeten än så länge), men försöker att inte vara orolig, utan avvaktar tills RUL som är om ca två veckor. När jag gjorde ultraljud i samband med KUB för några veckor sen så såg ju allt jättefint ut. I princip alla graviditetsymtom är borta förutom att jag känner mig tröttare än vanligt och jag känner fortfarande inte några fosterrörelser i v18 (tror jag inte i alla fall), så det är klart att det är lite svårt att hålla sig lugn, men jag gör mitt bästa!
Har mitt RUL imorgon, är då v 19+5 så de har verkligen bokat in det i sista stund. Min man har blivit förkyld, testade sig igår. Jag känner ingenting och jobbar som vanligt, men är så rädd att vi antingen ska få ett positivt svar till imorgon eller att jag ska vakna med symtom. Vi har gjort vårt bästa för att hålla avstånd hemma, men jag har ju förmodligen redan blivit smittad. Jag är bara så arg på MVC att de inte bokade in mig med lite mer marginal, hade jag haft mitt RUL förra veckan hade till och med min man kunnat vara med. Nu är jag bara tacksam om det blir av över huvud taget.
Den här graviditeten har varit fylld av problem. Eller inte egentligen graviditeten, men jag har varit väldigt otursdrabbad. Bröt ju armen i första trimestern och fick opereras och klara mig på lite alvedon, har mått väldigt illa och varit trött och samtidigt haft flera viktiga saker inbokade som jag har varit tvungen att kämpa på med och nu kanske vi har Covid i familjen lagom till mitt RUL.
Hej tjejer
Känner att jag måste få skriva av mig lite
Har varit så orolig denna graviditet, är vanligtvis en väldigt orolig person med ångest och känner att graviditeten har gjort det värre. Först var det oron att inte bli gravid, sen när jag blev gravid var det oron för missfall, tror jag i början kollade i trosorna varje timme att jag inte blött. Sen efter vecka 12 var det oron för MA iom att symptomen lättade.
Nu när jag gått in i vecka 21 har jag helt plötsligt börjat oroa mig för prematur förlossning? Var inte så orolig i början men igår när jag var väldigt kissnödig och gick på toaletten så forsade vattnet ut (det var kiss är jag säker på eftersom jag var så kissnödig) men det var mest känslan jag fick, det gjorde ont i magen medan jag kissade, typ obehagligt på gränsen till ont. Efter det var det ok.
Men idag känner jag typ en tyngd i nedre delen av magen, under naveln. Känns inte som om något drar men känns som om bebis ligger där? Typ en tyngd där.
Ville bara se om någon av er känt detsamma? Har kontaktat min bm men hon har inte svarat än men jag är så orolig för svag livmoderhals (jag vet, borde inte ha Googlat) och att man i princip aldrig anar det, men en av symptomen kan vara tryck nedåt.