BF juni 2022
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Hej!
Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.
Åh jag är så frustrerad och otålig!
Har mitt RUL imorgon, är då v 19+5 så de har verkligen bokat in det i sista stund. Min man har blivit förkyld, testade sig igår. Jag känner ingenting och jobbar som vanligt, men är så rädd att vi antingen ska få ett positivt svar till imorgon eller att jag ska vakna med symtom. Vi har gjort vårt bästa för att hålla avstånd hemma, men jag har ju förmodligen redan blivit smittad. Jag är bara så arg på MVC att de inte bokade in mig med lite mer marginal, hade jag haft mitt RUL förra veckan hade till och med min man kunnat vara med. Nu är jag bara tacksam om det blir av över huvud taget.
Den här graviditeten har varit fylld av problem. Eller inte egentligen graviditeten, men jag har varit väldigt otursdrabbad. Bröt ju armen i första trimestern och fick opereras och klara mig på lite alvedon, har mått väldigt illa och varit trött och samtidigt haft flera viktiga saker inbokade som jag har varit tvungen att kämpa på med och nu kanske vi har Covid i familjen lagom till mitt RUL.
Ville bara klaga lite. Allt kommer lösa sig på ett eller annat sätt.
Idag är första dagen jag satt på mig mammajeans, och gud så skönt det känns. Jag brukar alltid ha rätt tajta byxor och jag har inte tänkt att jag ska byta så här tidigt eftersom min mage fortfarande är väldigt liten och mest känns svullen. Men när jag tog på mig mammajeansen idag så känns det så underbart att inte ha något som trycker vid midjan. Så jag kommer nog faktiskt ha dem på mig tillsvidare nu. Är det någon annan som redan börjat med mammakläder?