Inlägg från: xnfsm |Visa alla inlägg
  • xnfsm

BF juni 2022

På väg till gynakuten på inrådan från 1177?s rådgivning för gyn. Blod på pappret och ont i magen. Total panik. Och så blir jag så arg. Varför ska det behöva vara såhär?!

• xnfsm

Läkare har undersökt och gjort ul. Verkar som att graviditeten sitter där den ska men ev är tidigare än jag trott, syns ingen fosterstruktur ännu men man ser en gulesäck vilket tydligen indikerar på att den sitter rätt, dvs i livmodern. Har två cystor vid ena äggstocken.

Oklart varför jag har värk och det kommit blod, kan vara växtvärk och ingen fara men kan ju också vara missfall på gång.

Det finns inte ord för oron igår. Något lugnare nu. Måste finna något slags lugn i att det som sker sker.

Tack för era kommentarer ??

• xnfsm
    hurtänktedunu skrev 2021-10-19 09:00:37 följande:

Hoppas bara det är tidigare än du trott och det lugnar ner sig nu. Vilken vecka trodde du att du var i?

Hoppas jag med! Tack. Trodde v. 6 (5+5)
  • xnfsm
    hurtänktedunu skrev 2021-10-19 14:58:32 följande:

Då hoppas vi det växer på bra nu. Ska du tillbaka igen och se?

Jag var på inskrivning hos BM så hon bokade nytt UL om en vecka! Hoppas allt ser bra ut då.
  • xnfsm
    Vicktoria88 skrev 2021-10-19 12:52:04 följande:

Åh vad läskigt, tur att det inte var ett utomhavandeskap!

Kan det vara gulkroppscysta som du har? Jag fick det förra gången jag var gravid och det gjorde sjukt ont. Det var tydligen jättevanligt att man fick det sa de då.

Usch jag förstår att du får panik av blodet, du får tänka att det ändå är jättevanligt med lite blödningar utan att nått är fel, men jag vet ju själv hur orolig jag var i helgen!

Kunde läkaren säga nått om vilken vecka du skulle vara i annars då eller är det för tidigt att avgöra? Kan ju inte skilja så mkt eftersom du fick positivt gravtest?

Jag vet inte, bara att cystorna i nuläget inte var något att göra något åt. Läkaren sa inte vilken vecka men att det troligtvis var lite tidigare än jag själv trott. Ska på UL om en vecka cirka, hoppas kunna se foster och hjärta samt att dom kan datera! Hoppas hoppas allt ser bra ut
  • xnfsm
    kattnos skrev 2021-10-23 13:29:28 följande:

Suck... Tänkte igår att jag får be om att bli borttagen från gruppen då jag började blöda... Fan också! Men jag vet inte, det kom en del färskt blod under någon timmes tid men inte alls som när jag hade MA sist.. idag har jag blött sparsamt. Får se om det sätter igång ordentligt eller avtar. Om det slutar blöda så bokar jag in ett tidigt UL ändå, så här kan man ju inte gå och inte veta... :(

Stackare! Ovissheten är så jobbig. Jag blödde också vid två tillfällen men det avtog sedan, relativt lite blod. Gjorde UL och då satt allt på plats men ingen fosterstruktur syntes vilket förmodligen berodde på att jag var tidigare än jag räknat. Nytt UL om några dagar, hoppas allt ser bra ut då.

Tycker du ska boka om det lugnar dig <3
  • xnfsm

Alltså illamåendet?. Det är inte mycket som går att äta just nu. Hade sjuka cravings på oliver för två veckor sedan, åt mängder. Nu kan jag inte ens tänka på oliver utan att vilja spy. Mår dåligt bara av att öppna kylen?

Här kommer mina tips:

- äta torra saker, typ kex, riskakor, nötter

- gå i mataffären, välja det som inte äcklar en

- soppor (har funkat hyfsat)

- borsta tänderna (känns fräschare för mig iaf)

- ät lite, inte bli för mätt, och regelbundet (så uppenbart tips)

Har ni några fler?

• xnfsm
    betula skrev 2021-10-24 18:31:50 följande:

Gurka är typ min räddning! Borsta tänderna är dock ett jätteproblem! Får kväljningar m en gång nästan o kan inte borsta kindtänderna ordentligt. :(

Åh vad jobbigt för dig!

Gurka! Ska testa. Illamåendet just nu är så jobbigt. Hoppas innerligt att det går över snart.
  • xnfsm
    Chemistryfreak skrev 2021-10-26 10:36:06 följande:

Måste bara dela med mig av lite goda nyheter. Imorse fick vi se vår lilla skrutt, mätte 18 mm och hjärtat slog! Obeskrivlig lycka, jag som har varit så orolig - speciellt efter blödningen för någon vecka sedan. Blev varken fram eller bakåtflyttad utan ca 8+2 kvarstår och därmed BF 4 juni. :)

Åh vad otroligt skönt! <3 jag hoppas på samma besked på fredag!
  • xnfsm
    Bebis2021 skrev 2021-10-27 13:55:11 följande:

Vul igår, visade hinnsäck och gulesäck som v6+0 samt liten fosterstruktur, borde vara i typ 6+4. Återbesök om två veckor, men är helt inställd på ma, kan tyvärr inte tro något annat, riktigt trist :(

Grattis! Jobbigt med oron för missfall varför inställd på det? Kram
Svar på tråden BF juni 2022