Gizzmos skrev 2021-11-24 13:29:54 följande:
Tänk på att runt vecka 11-15 brukar kallas spökveckorna just för att alla symptom väldigt ofta försvinner! Är själv i v13 och nojar för känner mig inte gravid på något sätt alls, MEN minns också att det var precis likadant med sonen - och det gick ju finfint.
Så egentligen borde man bara njuta av att slippa illamående, extrem trötthet osv. Andra trimestern brukar ju vara rätt lugn, tredje trimestern kommer ofta halsbränna osv. Många tycker ju sista trimestern är hemsk just pågrund av att det är tungt, men det upplevde jag faktiskt aldrig. Fast gick också bara upp runt 7 kg i vikt och sonen vägde över 4kg så var nog verkligen bara bebis, moderkaka osv jag gick upp i haha.
Oj vilken sen inskrivning. Första graviditeten var jag på inskrivning i vecka 6-7 och denna gången vecka 8 och då blev jag lite sur för att det tog sån tid att få en tid haha. Synd, för hoppas annars att din barnmorska hade upplyst om dig om spökveckorna och sådär, det gjorde iallafall min den första graviditeten. :)
Jaa jag har läst lite om spökveckor men trodde inte att de kom så tidigt som v 11-12 redan, men skönt att veta att det kan bero på det! Skönt att ha lite erfarenhet från första graviditeten att gå på, och tur att ni kan dela med er till oss förstagångs gravida.
Okej, 7 kg känns ju jättelite! Känns som jag redan gått upp 2-3 kg typ, har inte vägt mig dock så vet inte.
Jaa visst är det jättesen inskrivning? Tyckte också det var konstigt eftersom det är första barnet, tänk om man hade haft noll koll på vad man får äta och dricka tillexempel.. Nu har man ju ändå hyffsad koll i alla gravidappar oså men ändå. De har väll säkert fullt upp så därför det inte fanns någon tidigare tid.