Lolalou skrev 2021-11-08 09:32:03 följande:
Hej allihopa!
Hur gör ni för att inte tänka katastroftankar? Känns som det enda jag tänker på just nu är lilla livet i magen (om det ens är något?) om hjärtat slår? Om jag får missfall? Håller på att bli galen. Totalt.
Blir frustrerad över hur länge det är kvar tills jag ska tid för ultraljud. Ska på frejasamtal den 23/11, är det då vi får veta vilket datum jag ska få göra ultraljud? Tycker det är sjukt att vi ska behöva vänta så länge till att få veta om det är något som lever? Är livrädd för att jag (mår sjukt jävla illa varje dag) mår skit och så kommer det inte komma något ur detta..
Är 7+6 idag. Vill inget annat än att detta ska gå vägen, men har så svårt att tänka positivt just nu!
Hur känner ni? Hur mår ni?
Tidigt ultraljud eller sysselsätta sig med annat är väl vad man kan göra.. jag har ju en IVF-graviditet bakom mig där man normalt sett gör ett tidigare UL, då gjorde vi även KUB så det blev ju två UL före RUL. Nu har de ändrat i min region så man får två ultraljud som standard, det första efter ca 12 veckor så det är det första jag kommer att göra.
Jag skrev ju för ett par veckor sedan att jag fick en blödning (då var jag i v 7+0). Efter den har jag haft bruna flytningar varje dag och givetvis varit ganska orolig. Men jag pratade med gyn i förra veckan och den barnmorska jag var i kontakt med lugnade mig mycket då det ju är ganska många som blöder lie tidigt i graviditeten. Och jag har fortfarande tydliga symptom vilket brukar försvinna snabbt om man har fått ett missfall enligt henne. Så nu känner jag faktiskt ett lugn, det är tre veckor kvar till vårt första UL men jag känner mig annorlunda både fysiskt och psykiskt och det verkar äntligen som att de färgade flytningarna börjar minska så jag hoppas och väljer att tro att det ska gå bra :)