BF juni 2022
Har skickat en länk till dig nu :)
Har skickat en länk till dig nu :)
Jag är med i den stora facebookgruppen. Vet inte om ni menar en annan. :) det blir ju mer intimt här.
Jag har rul på onsdag och är nervös. Inte bara för att alla verkligen alla hoppas på en flicka utan jag tycker bebisen rör sig väldigt lite när jag jämför med sönerna började kännas. Jag är visserligen bara i v. 18 men ändå.
Är det den gruppen som inte är dold?
Jag är med i en grupp med runt 35 personer. Den känns intim och bra.
Åh så spännande med rul. Jag har inte förrän 24 januari. Känns sent men jag vet inte. 19+2 då.
Här sa ingen vad dom ville att det skulle vara men alla verkligen alla gissade på tjej. Och det var det ju också. Lite roligt att folk hade rätt.
Jag är också osäker på rörelser. Har för mig att jag känt dom andra två tidigare men vet inte helt säkert. Denna funderar jag på om jag känner ibland men kan inte säga säkert. Tänker att det beror lite på vårt moderkakan sitter också.
Igår var jag på nytt TUL och det visade sig att bebis nu har huvudet nedåt! Läkaren sa att sannolikheten att den vänder uppåt nu är väldigt liten. Vikten är också fortfarande lite under förväntat för veckan men den följer sin kurva fint och verkade må prima där inne. Helt plötsligt är alltså planerat ks ute ur bilden och förhoppningen är istället att jag startar upp av mig själv, ev med hjälp av hinnsvepning lite längre fram. Känner mig lite överraskad av detta och skrattretande nog lite snopen då jag nog väntat mig åtminstone ett datum för induktion men det får jag inte förrän senare i så fall.
Ska nog ta tag i de sista förberedelserna i helgen så att jag kan slappna av lite sen och förbereda min kropp på att föda barn :)
Bf 25 juni och inga tecken på att bebis är på väg tidigare än i alla fall. Får sammandragningar då och då, men det har jag fått sen typ v20 så inget nytt. Förskräckliga besvär med sura uppstötningar just nu. Har blivit värre sedan jag blivit tillsagd att ta två järntabletter per dag. De är verkligen inte snälla mot magen!
Är både spänd och nervös inför födelsen. Eftersom det är första barnet så har jag ingen aning om vad jag kan vänta mig. Hoppas att min smärttröskel är högre än jag tror! Någon annan som är lite nervös?
Spännande att läsa hur det går för alla!
Åh lyckà med hinnevepning! jag har BF 10/6 o va på sista BM besöket igår innan det som blir efter. Hon sa strikt nej till att svepa då reglerna här är tidigast 40+0, lite sur gick jag ut från det besöket o åkte hem o färdknäppade istället utan resultat som det verkar ????
ÄNTLIGEN börjar värkarna komma igång <3 dock inte tätare än 8 minuter men det är ju en början iaf. Hoppas så att få träffa bebisen idag! Någon mer som är i gråzonen mellan latens och aktiv fas?
Där gick slemproppen! Spännande när den här förlossningen inte alls verkar bli lika som den förra där jag inte hade en känning förrän vattnet bokstavligen forsade. Får se om det kommer värkar, kan ju dröja ett antal dagar även när proppen släppt vad jag har förstått men utgår ifrån att det är hinnsvepningens förtjänst :)
Går visst inte att citera så jag svarar såhär :). Tyvärr stannade det av vid 5 men det var ganska skönt att få sova ett par timmar! nu är det bara att vänta på att det drar igång igen och förhoppningsvis då på riktigt :)
Vi har fått en son! Blev igångsatt i onsdags efter tisdagens TUL, sen föddes han precis ett dygn efter första tabletten och aktivt värkarbete var väl ca 8 timmar totalt. Drömförlossning på alla sätt och vis och en riktig revansch efter förra gångens avslut med akut ks. Nu är vi hemma och njuter av vår nya familjemedlem
Grattis!!
Grattis till första junibebisen! Trodde själv jag skulle få en majbebis med tanke på att äldsta barnet jag fött kom 7 veckpr tidigt. Men ännu ligger den lille kvar och är glad för varje dag som går.
Jag undrar när era bebisar vänt sig med huvudet ner?
Jag undrar även hur ni förberett er för förlossningen som inte behöver läsas, det har jag inte tid eller ork med tyvärr? Jag har varit med på min frus förlossning men min egen blev akutsnitt så har bäst erfarenhet att följa med och stötta.....