Inlägg från: xnfsm |Visa alla inlägg
  • xnfsm

BF juni 2022

Bebis2021 skrev 2021-10-27 17:53:18 följande:

Jag har två sena ma och en ofostrig graviditet I rad nu, å eftersom fostret var mindre än de borde, men de finns ju fortfarande möjlighet att de växer men tror tyvärr chansen är liten med tanke på min historik jag upplever att mina svullna bröst minskat i storlek, men är dock känslig å får lätt kväljningar så ja vet inte va ja ska tro men har ju haft så här tidigare att ja haft symtom men fostret varit dött. Sen för att symtomen försvinner är de ju inte säkert att de är mf bara för de är väl rätt vanligt att de kommer å går. Vilken vecka är du I? Har du nå mf sen tidigare? Jobbigt med oro

Ok läste nu! Stackare! Hoppas det går bra denna gång.
  • xnfsm

Är i vecka 8 idag enligt alla appars beräkningar, dock misstänker jag/BM att det är tidigare än så då man inte såg någon fosterstruktur på UL för 1,5 vecka sedan. Såg endast fostersäck och gulesäck (heter det ens så?) Pga var troligtvis för tidigt menade läkare och BM. Kan stämma då jag plussade först 3 dagar efter förväntad mens trots test varje dag.

Nytt UL imorgon, hoppas så innerligt att man ska se foster, hjärtslag och kunna fastställa datum. Håll tummar för mig!

• xnfsm
    Vicktoria88 skrev 2021-10-29 11:35:09 följande:

Idag har jag fått se hjärtat slå, så oerhört lättad! <3

Vecka 7+1 men läkaren tyckte v 7+2. Har varit så orolig pga kraftig mensvärk och små blödningar (hade mf i maj också) så BM tyckte jag skulle åka in till gynakuten. Läkaren kunde inte se något konstigt alls, kan knappt fatta det, var så inställd på mf igen.

Trodde typ det var jag som skrivit när jag läste detta! Jag gjorde också UL (igår) och där kunde man också se hjärtaktivitet. Så tacksam. Läkaren/gyn tyckte också att 7+2 stämde på mig, jag hade räknat till 7+1. Har också haft kraftig mensvärk och mindre blödningar. Vi skrev ju lite då. SAMT gjorde en abort i maj då jag blev oplanerat gravid och åt starka mediciner efter en operation som inte var kompatibla med graviditet.

Började blöda igårkväll, lite mer än innan men verkar avtagit nu. Så jobbigt med denna överhängande oro för missfall. Och samtidigt kan man ju inte göra något åt det. Kämpar på.
  • xnfsm

Två frågor:

Jag har fått lergigan comp mot illamåendet. Testa en gång men oklart om det funkade. Ska ju även vara ångestdämpande men där funkar dom inte på mig hehe. Någon som också tar dessa? Hur funkar det?

Jag är inte vaccinerad för covid då jag har antikroppar efter att ha haft det i somras. Fick rådet ganska påstridigt att jag bör vaccinera mig i vecka 12. Har/ska ni göra det? Undrar enbart kopplat till graviditet och inte samhällsansvar osv osv

• xnfsm

Hello igen! Gick in i vecka 9 (8+0) idag. Börjat med järntabletter 100 mg på order från BM. Nån som vet vad som anses vara lågt järnvärde?

• xnfsm
    betula skrev 2021-11-04 20:29:32 följande:

Någon som fått lergigan utskrivet? Tänkte beställa från apotea nu, men verkar slut o osäkert när det kommer in. Hoppas innerligt det finns på apoteket i byn!

Jag har fått det. Funkar inte riktigt på mig.
  • xnfsm
    betula skrev 2021-11-04 20:29:32 följande:

Någon som fått lergigan utskrivet? Tänkte beställa från apotea nu, men verkar slut o osäkert när det kommer in. Hoppas innerligt det finns på apoteket i byn!

Jag har fått det. Funkar inte riktigt på mig.
  • xnfsm
    MaNo93 skrev 2021-11-07 22:18:24 följande:

Hej, ny i denna tråden. Hur skulle ni tolka detta gravtest? Ska ha mens imorgon, tog detta testet imorse. Tog ett digitalt i eftermiddags som visade ?inte gravid? fattar ingenting. :/

Ser positivt ut tycker jag. Testa igen
  • xnfsm

Ringde BM idag och frågade typ rätt ut, vad krävs av mig för att jag ska få ett till UL innan v 12 och kub. Vill kolla innan pga oro för att UL vid kub ska visa typ att graviditeten avstannat i vecka 9 eller något. Såg av en slump någon på instagram som just varit med om det. Min oro är där men är inte lika påtaglig som förut. Men läser att så många av er fått missfall och då blir man ju tyvärr ännu mer orolig.

Fick iaf tid för UL nästa vecka. Tacksam! Då är jag i vecka 10 (9+5).

Svar på tråden BF juni 2022