TheSwedishKiwi skrev 2022-01-15 18:53:14 följande:
Åh så häftigt! Jag sitter och känner efter jämt för att se om jag kan känna något på utsidan, men det är ju inte så sannolikt när man inte ens är säker på att man känner något på insidan, haha. Klämde lite på bröstet igår också, men ingen vätska. Jag kanske är lite otålig då jag bara är i början av v18. Jag vill bara ha något slags tecken på att allt är som det ska!
Jag förstår ?jakten? efter tecken på att allt är som det ska, man blir ju en riktig hönsmamma! Vet att det kan skilja sig mycket åt när man känner av bebis. Jag tyckte det var svårt i början att avgöra vad som var vad, men nu är det ingen tvekan om att det faktiskt är rörelser. Jag upplevde att det var lättare att förstå att det var rörelser jag kände på insidan när jag använde doppler, så det hjälpte mig att känna igen känslan. :D
hurtänktedunu skrev 2022-01-15 20:07:53 följande:
Jag har aldrig läckt vätska från brösten förrän efter förlossningen någon av mina 3 graviditeter. Så det säger egentligen inte så mycket. Tredje nu men dom två första ammade jag. Så att slippa läcka mjölk redan nu ser jag som något positivt.
Vad det gäller sparkar på utsidan är det så svårt att veta. Jag lägger handen på och känner men det är ju så svårt att veta om det man känner är på utsidan eller inuti haha.
För mig kom vätskan när hunden på 20 kg klev på brösten. Fattade inte vad det var varför jag tryckte på dem och såg då hur vätska sipprade ut. Än så länge kommer det inte ut självmant, jag hoppas det håller sig så. Jag känner precis som du att det bara är positivt att inte behöva läcka, finns liksom ingen vits att göra det redan nu haha.
Barnmorskan vid RUL sa att jag hon kände rörelser på utsidan och uppmuntrade oss att botanisera för att försöka känna dem. Min sambo tyckte jag var för hårdhänt när jag tryckte handen mot magen men det var vad som krävdes för att verkligen känna rörelserna (jag känner min egen puls väldigt starkt när jag trycker på magen, så man störs lite av den när man ska känna efter bebis).