Inlägg från: Räkan77 |Visa alla inlägg
  • Räkan77

Hur mycket pengar lägger ni på barnkläder?

Sominget skrev 2021-09-26 06:38:38 följande:

Oj vad ni är duktiga och kan hålla nere era kostnader. Jag köper alltid kläder på rea och köper i förväg men jag menar bara skalkläder på rea har kostat ca 800 kr och overall typ samma summa. Ytterkläder köper jag alltid nytt liksom skor (skor är så dyrt?!) Sen köper jag mer och mer innekläder nytt framför begagnat då jag tänker att det blir lättare att ärva men blir ändå dyrt i längden. Är det bara jag som tycker att det känns som som det ständugt tillkommer saker som behövs? Sedan kan jag inte motstå reoer heller.

Det går att hitta ytterkläder begagnat också i fint skick så om du lägger lite tid på att leta så kan du spara mycket pengar.

Om man har egen tvättmaskin behöver man egentligen inte så mycket kläder, upplever att vi alltid har haft för mycket kläder för jag inte heller har kunnat låta bli att köpa på rea. Så det bästa är ju att sluta köpa när det verkligen inte behövs. Köpa i förväg kan vara bra om man verkligen vet att det kommer att behövas, men ibland ändrar barnet preferenser och grejerna blir liggande.
Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni på barnkläder?