Hon låter mig inte bli pappa
Anonym (Bedrövad man) skrev 2021-09-30 23:13:59 följande:
Kan du utveckla hur du tänker? Den människa som vi skapat är nu 13 veckor. Förvisso inte född än men det sker ju om den naturliga processen får fortgå. Varför skulle det inte vara mord om människan är 13 veckor när det är mord om människan är 1 år?
Varför din tjej ändrat sig i frågan kan bara hon svara på, men jag skulle ändå tro att hon grundligt tänkt igenom det här. Särskilt då hon vet hur mycket du verkligen vill ha barn. Det är inte ett lätt beslut att ta när den andre vill ha barn, och man initialt sagt ja till det själv.
Jag har ändrat mig på ett snarlikt vis, och gjorde abort i vecka 14. Varje fiber i min kropp skrek åt mig nej nej nej nej, att jag begår mitt livs största misstag om jag behåller, och detta gick inte över utan blev bara värre och värre. Ja jag vart initialt glad över graviditeten. Detta inträffade för 7 år sedan och jag har inte ångrat aborten. Jag kommer aldrig vilja skaffa barn. Det blev glasklart för mig att det ligger till på det viset under den där graviditeten. Sambon valde att stanna i förhållandet, och jag checkar med honom ungefär en gång om året/vartannat år. Påtalar att det är okej att ändra sig, att jag förstår om han skulle känna att han inte vill ge upp om barn ändå. Han är fortfarande ung, så skulle han vilja leta efter någon att bilda familj med finns där tid.